Team DefCon, Lagkaptenens battlereports

Berättelser från slagfälten och turneringarna
xdanskx
Inlägg: 644
Blev medlem: 23 maj 2009, 20:19

Team DefCon, Lagkaptenens battlereports

Inlägg av xdanskx »

Vi hade en BA, en deathwing, en IG och så min konstiga, väldigt matchup-beroende eldarlista att spela med. Innan vi åkte ner så sa vi att BA och vingen skulle alternera att vara secret challenger.

Listan jag spelade med:

Eldar

Farseer
Guide
Jetbike

Farseer
Guide
Jetbike

6 Jetbikes
2 Cannon
1 Warlock
Embolden

6 Jetbikes
2 Cannon
1 Warlock
Embolden

3 Jetbikes
1 Cannon

1 Nightspinner
Spirit Stone

1 Nightspinner
Spirit Stone

3 Vypers
3 Scatter Laser
3 Shuriken Cannon

3 Vypers
3 Scatter Laser
3 Shuriken Cannon

2 Vypers
2 Scatter Laser
2 Shuriken Cannon

Slag 1: The Gang of four, jag blir på ett magiskt sätt Secret challenger...
Får möta samma fransman som tablade mig i runda 2 i vårt slag förra året, han kan inte engelska men är liten o söt, så det skall nog lösa sig.
Han spelar marines med lite dreddar, saker i bilar, scouts, komp 74-ish

Jag får börja har jag för mig, så flyttar runt på lite av mina moppar, och börjar skjuta. Lägger plattor på dreddarna, och skjuter ut en rhino.
I hans runda så skjuter han lite missiler utan att det händer nåt.
min runda två fortsätter jag pumpa med mina nightspinners, immobiliserar en rhino på hans objektiv (som han har ställt typ hela sin armé på) och han skjuter ut en vyper med sina legion of the damned som han droppar i närheten av mina båtar.
Mina moppar knattrar ihjäl legionen, och jag imobiliserar hand dreaddar med nightspinners till slut, jag duckar så mycket som möjligt hela tiden o spelar skapligt defensivt, jag vinner 13-7.

Slag 2: Det står en magiker i skogen, får spela mot tau, jag är på ett lika magiskt sätt secret challenger igen...
Han har hus, ruiner o skogar på sin sida, jag har ett flygfält att ställa min veka armé på, jag börjar mentalt packa ihop medan vi ställer upp.
Han får börja, skjuter bort 7 av 8 vypers.
Jag låtsas att jag vet vad jag håller på med lite o gasar med mina moppar.
i hans runda 2 har jag bara 3 moppar kvar i reserv, allt annat är dött.
Jag börjar packa ihop när de andra i mitt lag fortfarande håller på med setup typ, terrängen och att han fick börja var helt avgörande., förlorar 0-20

Slag 3: In Riot we trust, jag är secret challenger igen, tydligen... vi hade även en libanesisk student som satt och tittade på hela slaget, och frågade typ 1000 frågor, mest till pontus som tur var för mig...
Får spela mot pontus CSM med 3 blood slaugtherers.
Jag ställer upp hela min arme i en fin halvmåne i min quarter, han reservar allt utom de 3 slaktarna och en CSM-rhino
min runda 1 pumpar jag nightspinners på slaktarna, och immobiliserar hans rhino med scatter lasers
han går sakta men säkert framåt med sin armé, men kommer inte så långt.
Min runda 2 så immobiliserar jag 2 slaktare, och spränger rhinon, medan han går framåt mot ett objektiv med den sista slaktaren.
min runda 3 stannar den sista slaktaren, och jag ignorerar dom för att börja skjuta på fotfolket, CSM och en hög med demoner som står på ett av objektiven. han får in en enhet zerkar i en rhino o en demonprins
min runda 4 dör demonprinsen, zerkarnas rhino exploderar, o jag knattrar zerkar, csm o demoner,
runda 5 kommer slaanesh-marinesen och hans sista demonprins in, och jag får slå dom enda saves:en jag slår hela slaget, 3 st på mina moppar, och en på en farseer som slåss med en immobiliserad slaktare utan armar, men jag klarar alla saves.
Slutar med att jag vinner 19-1, det var en bra matchup för mig

slag 4, Norrland united, gissa vem som fått äran att vara secret challenger....
Får spela mot en SM lista med bikes, speeders, lite termosar och en meltatorped.
Han torpedar min ena nightspinner runda 2, och meltar den andra samma runda, jag spelar rent generellt alldeles för statiskt hela slaget, vi slutar spela runda 5, jag förlorar 2-18, har en vyper utan vapen och en oskadd farseer kvar, jag tror jag typ dödade en enhet bikes för honom, o en speeder...

slag 5: Ärs Den, yours truly är som vanligt secret challenger...
Får spela mot tyranider, på en spelplan med en stor grej i mitten. jag får börja.
Slänger in mina plattor i horden av insekter, och skjuter på allt som kan skjuta tillbaks, zoanthroperna dör runda 1, guardsen tror jag dör runda typ 2.
Hans insekter är sjukt bra på att springa över dangerous terrain, dör 1 gaunt på de 3 första rundorna, då har han säkert slagit typ 50-60 slag...
Jag backar och skjuter hela slaget, och försöker hålla mina spinners vid liv, glömmer helt bort att lämna bike-enheten ensam utan farseer, så han får sitt sekundära objektive när hans outflankande stealers slår ihjäl 8 bikes.
När vi slår om det skall ta slut har jag förlorat totalt en enhet bikes, 2 vypers och en farseer, han har 5 gaunts, en skadad warrior och en skadad Prime tror jag det var kvar.
som tur är för han slår han en 2a o det tar slut, annars hade jag med absolut största sannolikhet table:at honom i min nästa skyttefas. Han står på mitt objective, och jag på hans, så det blir 12-8, hade jag fått en runda till hade det blivit typ 16-4 till mig... men men...

Det var lätt den absolut roligaste listan jag spelat til 40k nånsin, men en brist är ju att den dör mot precis allt som skjuter tillbaks.
totalt spelade jag in 46 pts tror jag, dvs typ 3 ggr så mycket som förra året, med en lista som kompade 3 ggr så mycket =)
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Henke
Inlägg: 601
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:41
Ort: Malmö

Re: Team DefCon, Lagkaptenens battlereports

Inlägg av Henke »

Trevlig läsning! :)

Olov
Inlägg: 125
Blev medlem: 23 jul 2010, 17:43

Re: Team DefCon, Lagkaptenens battlereports

Inlägg av Olov »

Kul läsning :)

Det var jag som spelade Tau i Det står en Magiker i skogen, och jag håller med, det faktum att jag fick första rundan och fick välja deployment avgjorde i princip matchen, resten var bara point and click.

Gött att ni höll er till planen med Secret Challenger i alla fall ;)

xdanskx
Inlägg: 644
Blev medlem: 23 maj 2009, 20:19

Re: Team DefCon, Lagkaptenens battlereports

Inlägg av xdanskx »

Olov skrev:Kul läsning :)

Det var jag som spelade Tau i Det står en Magiker i skogen, och jag håller med, det faktum att jag fick första rundan och fick välja deployment avgjorde i princip matchen, resten var bara point and click.

Gött att ni höll er till planen med Secret Challenger i alla fall ;)
Ja men jag tar inte så allvarligt på den förlusten som du kanske märkte, min lista vinner mot rätt motstånd, och har inte en sportslig mot fel motstånd.
jag tror inte att jag hade kunnat vinna mot dig i långa loppet ändå, men det hade kanske blivit nåt annat än 0-20...
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Olov
Inlägg: 125
Blev medlem: 23 jul 2010, 17:43

Re: Team DefCon, Lagkaptenens battlereports

Inlägg av Olov »

Jo, så är det ju med matchningen, ibland blir det start i uppförsbacke så att säga.
Men det hjälpte ju inte att allt gick min väg heller, och det är klart att du hade snyggat till siffrorna om du hade siezeat/fått börja.

Skriv svar