Eldar lista med tre Falcons provmatch ett

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Eldar lista med tre Falcons provmatch ett

Inlägg av Tadaotoko »

Hej hej provade min lista http://www.svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=3&t=2058 blev en ganska kort match på under en timme. Vi spelade Lincon missions det blev den med spearhead missionet med fyra objektiv. Min motståndare spelade SM deta var listan han spelade:


Pedro Kantor 175 pts

5x Sternguards 175 pts
- 2x Missile Launchers
- Rhino /w Dozer Blades

8x Sternguards 245 pts
- Sergeant /w Lightning Claw
- 2x Combi Meltas
- 2x Plasma Guns
- Rhino /w Dozer Blades

5x Assault Terminators 200 pts
- Thunder Hammers & Storm Shields

10x Tactical Marines 230 pts
- Sergeant /w Power Fist
- Flamer
- Missile Launcher
- Rhino /w Dozer Blades

10x Tactical Marines 230 pts
- Sergeant /w Power Fist
- Flamer
- Missile Launcher
- Rhino /w Dozer Blades

10x Tactical Marines 220 pts
- Sergeant /w Combi Melta
- Meltagun
- Missile Launcher
- Drop Pod

Land Raider Crusader 275 pts
- Multi Melta
- Extra Armour

Matchen:

Jag van rollofen för vem som skulle börja. Jag van ch valde att han skulle börja för att få sista rundan och ge mina spjutcyklar mer tid att ligga i resärv.
Han han ställde upp alt på sin sida med termosarna i LR Tacticals squadade så att tre femor med missiler stod gömda bakom armen i cover. Själv så lämade jag cyklarna i reserven och ställde falcons utanför range från hans missiler.

Runda ett:

Han åkte lite bil och dropppoden hoppade ner i mitten.
Min runda är lite sugen på att skjuta mot marinerna som hoppet ner men tar de säkra före det osäkra och turbobostar. Ser till att hamna utanför range från så många arga vapen som möjligt.

Runda 2:

Han sprider ut sig för att göra det svårare för mig att gömma mig från vapen. Landrader jagar efter mina bilar.

Min runda jag kasta fortune och en av lansarna kommer in och gömmer sig bakom ett hus. Åker bil med firedragons mot LR och hoppar ut. De andra bilarna åker fram och täcker drakarna så att termosat inte kommer emellan för att assaulta nästa runda. skjuter med mina meltas mor raidern alla var inte inom 6 men det var tillräckligt för att få in tre pen. Han svade en pågrund av cover från min egna mur. fick ett vapen bortskjuten och sedan blev den vräkt.

Runda 3:

Han åker mer bil. Skjuter på mina bilar med en meltaultimelta och fem missiler. meltan missade och fyra av missilern. Slutade med en glans och en pen, savede båda. Assultade de två bilarna då han inte kom runt till drakarna med sina termosar. Träffade på sexa vilket slutade i en pen men det finns inget bättre än Holo-Field :D
jag åker där ifrån och en lans till kommer in på bordet och gömmer sig.

Runda fyra han jagar effter och försöker skjuta på bilarna. Men 4+ reroll är ganska bra han fick dock en glans som gick igenom men med Holo-Field blir glans nästan helt värdelös.
Fortsätter att åka bort då jag fortfarande leder i VP. Den sista lansenheten kommer inte in.

Runda 4:

Från hans del samma som förut han lyckades dock skjuta ett vapen på en av bilarna. Han har nu en enhet vid varje objektiv.

Åker bil och gömmer mina lansar som letar efter en öppning för att assaulta om det skulle bli en så riskfri chans som möjligt.

Runda fem:

En runda till med bilåkning han befäster alla objektiven och jag savar hans skytte.

Jag assaultar en femman enhet som droppade med tre lansar mina bilar åker till var sitt objektiv. Lansarna slår först och dödar alla.

Matchen tog slut efter runda fem lite tur från min sida annars hade cyklarna legat lite dåligt till och en av bilarna skulle inte få fortune under runda sju om det blev en.

Han hade troops på tre av objektiven men jag kontestade med var sin falcon.

vp till mig blev 367,5+505 för komp

och han fick 117,5+137 för komp

resultatet blev 12-8 till mig :D hade det blivit en runda till hade det nog blivit 11-9 tog lite för stor risk där egentligen. Ska försöka förbättra mitt spel till nästa gång och inte ta så stora risker. Nästa gång ska jag försöka ta några bilder också
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Yautja
Inlägg: 1227
Blev medlem: 26 okt 2009, 06:57

Re: Eldar lista med tre Falcons provmatch ett

Inlägg av Yautja »

Rent instiktivt så gillar jag din motståndares armélista skarpt i alla fall :D
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=3&t=1912
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Skriv svar