Match 1 ETC Spaniens BA

Berättelser från slagfälten och turneringarna
cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Match 1 ETC Spaniens BA

Inlägg av cadelin »

Hej
Ska skriva en kort rapport.

Jag blev kastad till vargarna som vanligt, Jocke la upp mig som matchning i andra eller 3e omgången så jag fick BA med dubbla landraiders med termosar. Inte alls en Drömmatchup, jag satsade på draw.

Vi dyngar ut objektiven i mitten samt ett på min vänsterflank. Han får börja. Jag reservar 2 squads med flamers och fistar a 5 man.
Han drar fram med en Landraider. Jag kan hålla mig för skratt. Jag baitar med en 5a assaultmarines med melta tror jag, men det visar sig att jag hade baitat med en 5a och 2 attackbikes, dom sa puff iaf (kass av mig).
Min runda 2 så meltar jag hans ena raider så att libben och prällen ramlar ut, meltar bort 1 terminator och prästen. Libben står kvar ensam och jag kan inte döda den alls. Stormar hans terminators med mina + en 10 assaultmarines så jag är helt säker på att whipa han. Sagt och gjort. Här börjar det gå dåligt för mig. 10an consolidierar 2 inch och termosar 1 inch. Jag kan inte separera dom när counterchargen kommer. Han sätter in den och har grym tur. Han dödar 7 marines med 4 kloattacker och 4 pw atacker. Inte helt statistiskt. Sen savear han 6 av 7 wounds på stormsköldarna, jag bryter och går hem. Bollocks!
Under tiden har jag fifflat runt med mina småsquads för att ta objektiv och det ser rätt bra ut, jag har powerfists, det har inte han så jag borde kunna prestera lite wounds och drawa.

Det hela kommer ner till att jag har drawen som i en ask jag behöver antingen att min präst ska runna 5 tum eller att det blir en runda till. Förrädarprästen runnar 2 och det blir inte en runda till så han vinner med ett objektiv. Fan va surt.
Hade det blivigt 2 rundor till hade jag nog med största säkerhet vunnit hela matchen. Han hade en raider, 2 terminators, 5 scouts och 3 assaultmariens kvar och jag hade 15 assaultmarines med fistar. Nåja, jag var sjukt nervig så jag skakade men utan det lilla flytet är det svårt.
Jag spelade inte optimalt i denna match och borde ha vunnit är min egen analys så skäms på mig.

Edit rätt siffror
Spanien BA 4-16

/Acad Swedish nr 47
Senast redigerad av 1 cadelin, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson
Inlägg: 887
Blev medlem: 13 maj 2009, 09:04
Ort: Varberg

Re: Match 1 ETC Spaniens BA

Inlägg av Jimmy Johansson »

Rolig läsning, ge oss mer :D
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

vladdi
Inlägg: 8
Blev medlem: 22 jun 2010, 00:39

Re: Match 1 ETC Spaniens BA

Inlägg av vladdi »

Yeah, more!

vladdi

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Match 1 ETC Spaniens BA

Inlägg av cadelin »

are you spying with babelfish? :)

Skriv svar