I en skog långt, långt bort...

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

I en skog långt, långt bort...

Inlägg av Mork »

Gött och varmt...jäkligt varmt. En taktisk helg tog plats i metropolen...Ryd!! :P

Min lista var rätt grym. 4 Ångvältsvagnar, en med 20 Sluggas, en med 20 shootas, en med 9 burnaboys + fältmek och
till sist 8 meganobs + warboss. Kryddat med 9 Lootas, 2 singelkoptas och 10 grots.

Match 1: Max Elmgren, Tyranids.
Max hade en ganska snäll lista, det hade inte jag. Inleder lite halvsegt med långsam advance. Runda 4 brakar det loss.
Ångvältar över ett gäng med warriors, raveners mm. Riktigt skoj :)
Matchens pajas är en Mawloc prime(?) som överlever 3 ångvältar i början. Han blir dock till slut nedkämpad.
Max var en riktigt hyvens motspelare trots wipe. Mycket trevlig match.

Vinst till orkerna 21-5


Match 2: Gustav Eriksson (?), Imperial Guard. 3 Vendettor, 1 baselisk, 2 demolishers, bunt med folk i chimeror.

Trodde definitivt att jag var körd. Dessutom quarters... Rullar fram i bästa förhoppning. Vendettorna missar/ gör ingen
skada i sitt första skytte. Mitt första sänker 2. Najs! Runda 2 Kör jag sönder en demolisher, skjuter ner sista vendettan
med en 5p kombi-rokkit!!
Runda 3 ger mig en kombicharge på sista demolishern och 2 chimeror. Mycket dunder och brak. Det går inge vidare för
guards och sista enheten som gömt sig dör drastiskt i turn 5. Wipe och bra med objektiv.

Vinst med 22-4.


Match 3: Daniel "Imp" Tavast. Vulcan-galore med melta-backs, mer melta, lite till melta på speeders och flamers...

Här är jag riktigt körd. Bestämmer mig för all or nothing, ställer en koncentrerad ångvälts-vägg i centern. Imp skjuter hyffast
i första och 3 bilar tycker det blir för varmt... Kämpar tappert mer till slut går det bara inte. Missar också att han har 2 heavy flamers på
varje speeder, slutar skjuta när en är förstörd. Denna speeder dödar själv sedan MASSOR med orker. Stor miss som kunde
gjort skillnad. Daniel spelar bra som alltid och vinner. Känner att jag gjorde bra med tanke på vad jag mötte.

Förlust med 7-19


Match 4: Mattias Englund, Eldar till fots med Avatar, 2x wraitlord, 2 walkers.

Mattias är ju rätt erfaren... :) Har sin mur av "dödar allt efter att du dödat en av mina enheter".
Sneakar och struntar i att anfalla rakt av, skuter istället ut mina objetivenheter så gott det går medans jag
håller mig på avstånd.
Mattias backar ändå. Ingen av oss lyckas med ett skit fram till Mattias sista skott i runda 7!!!
En missil mot en kopta som gömt sig nere i ena hörnet (en av hans objektiv), har save på 3+ som avgör hela
matchen, men visst slår man en 2:a efter att ha saveat istort sett allt annat matchen igenom :)
10-10 blir direkt 8-12...blääääsh!

Förlust 8-12.


Match 5, David Gustavsson och hans skansen vargar :) (+3 rhinos med marines varav 2 med präster i).

Inte mycket att säga annat än att jag spelade som en sopa. Höll upp i början men det var för mycket "småskit"
som störde och jag sket i allt vad taktik och välspel kallas. JAWS dödade 3 av 4 meganobs den träffade och kallades
ändå "dålig"....på vilket sätt då? De vanliga vargarna ansågs "dåliga", ser inte heller hur?
Rollade över några vargar, förlorade allt scoring, allt slutade i en draw men för att David kunde välja att klara sitt
tertiära objektiv istället för sitt primära så bleb det förlust på nåt vis. :)
Efter allt så måste det sägas att hans varg-armé är jävligt shysst målad och en ära att spela mot!!!

Förlust 9-13

Slutade på en 11:e plats. Helt ok med tanke på att man spelar ungefär lika många matcher per år.

Tack alla och tack arrangörerna!!! Hade det kalasbra hela helgen!

/Mork
Mork, the articulate ork!

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: I en skog långt, långt bort...

Inlägg av guildmaster »

Tuff lista. Rolig rapport låter som du hade kul. Valparna är svåra för oss grönskinn.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Skriv svar