Rydcon 2010 med evade-eldars

Berättelser från slagfälten och turneringarna
xdanskx
Inlägg: 644
Blev medlem: 23 maj 2009, 20:19

Rydcon 2010 med evade-eldars

Inlägg av xdanskx »

Spelade eldar, med eldrad, en hög med båtar, en massa warpsiders och warwalkers.
Tog lite av varje som jag hade hemma, och hade inte direkt några förväntningar på att det skulle gå jättebra.

Slag 1. Tyranider mot Dag Samuelsson
Vi ställer upp i var sitt hörn av spelplanen, han har ett myller av tyranider som jag inte har en sportslig chans att skjuta ihjäl, speciellt inte eftersom mina walkers blir uppbundna hela slaget av genestealers (som jag helt hade missat hade hamnat i reserven)
Han trampar in i mitten med tyraniderna, jag åker omkring med mina båtar längs ena kortsidan och skjuter potshots, galet tråkigt slag.
Dag vinner med några poäng

Slag 2. Tyranider igen mot Tue Höjbjerg
Skjuter ijhäl zoanthropes första rundan, och lägger allt krut på att döda tervigoner efter det. Liknande slag som första, jag står inklämd i ett hörn omringad av tyranider (mest små termagaunts iofs), enda skillnaden mot första är att mina walkers och warpspiders får vara någorlunda ifred.
Tue vinner med några poäng

Slag 3. Eldar, som styrs av Henrik Lampén
Vi har i stort sett exakt likadana listor, han har vypers och jetbikes istället för mina warpspiders.
Skjuter ner Eldrads waveserpent med firedragons i runda 2, och sen riktar hela min armé in sig på att döda eldrad och hans striking scorpion bodyguard.
När allt skjutit klart står det bara rykande skor kvar av hela enheten (eldrad fick smaka misslie launcher/pulse laser från min falk)
Efter det trodde jag en kort sekund att jag skulle vinna, men det visar sig att jag har väldigt ineffektiva troops som inte alls vill ta objektiv, och henriks vypers kontestar mitt objektiv.
Henrik vinner 16-12

Slag 4. Patrik Thoréns orker
Dawn of war, och jag skall spela mot 10 nob bikers och en battlewagon full med meganobs
Jag spelar ytterst dåligt, och patrik spelar en, enligt hans egen utsago, bästa matcher mot eldars nånsin.
Hamnar i nåt slags skruvstäd mellan hans 2 stora enheter med majoriteten av min armé, och förlorar stort.
Vi har båda skapligt dålig koll på objektiven i slaget, och missar en hög med poäng var, vilket var ytters klantigt.
13-8 till patrik tror jag det blev till slut.

Slag 5, Black templars, spelade av Erik ?
emperors champion och nån annan karaktär och en hög med marines (tror det var 12 figurer totalt) ramlar ut ur hans landraider, mitt framför min gun line. endast skor står kvar när jag skjutit klart.
Eldrad och hans striking scorpions plockar bort hans assault marines som hoppat ifatt mina warpspiders.
eriks termosar får lämna banan lika snabbt som dom kom in, nerskjutna av walker/firedragon-kombo.
vinner 16-12

Noteringar efter slaget:
Jag hade för söliga troops, definitivt.
Spelade alldeles för okoncentrerat, precis som vanligt. Missar alltid sjukt enkla saker.
Falkar kan inte skjuta ner nåt knappt, dom bara missar HEEEELA tiden typ (om man inte guidar dom)
Warwalkers är och förblir min favoritenhet i Eldar-listan
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Rydcon 2010 med evade-eldars

Inlägg av Bronson »

Måste instämma med det sista angående heavy choices! Falkar kan inte göra ett skit utan en barnvakt och warwalkers äger :)
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Skriv svar