RydCon 2010

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

RydCon 2010

Inlägg av Hylander »

Vilken aptråkigt lista jag spelade. Chaos är inte kul med nuvarande codex och något vettigt är svårt att få fram. Dock vart det en trevlig turnering men kul motstånd.

Jaja, matcherna:

Match 1: 20-6
Per Allmer, Chaos

Per har två lashar jag har en men annars har jag en klart hårdare lista vilket skulle visa sig.
Abbadon visar att han är ett monster och slaktar killar som hämtas med lashen. Land Raidern gick i graven redan runda ett. Annars är det uppenbart att 6 obbar mot 2 är bara bättre.


Match 2: 12-8
Niclas Öberg, Chaos

Två lashar igen men med lika många obbar denna gång. Vi har en obbe-standoff som jag vinner iom att jag plockar två obbar men det är en väldans defensiv match.
Iom att, min smokade, LR åker på laserskott så har abbadon med zerkar bara att gömma sig hela matchen och någon fest blir det inte. Dock en rätt så välspelad match av oss båda som blir ett kul minna för den taktiska delen. (Läs bådas feghet ;) )

Match 3: 15-11
Jon Hallin, SM

Nu jäklar skall det bli tufft. Jon spelar tight och bra men mina coversaves är helt otroliga medan Jons slag är bara lite sämre än medel hela matchen. En riktigt jämn match där tärningarna avgör till min favör. Denna match bör nog Jon vinna på pappret. Men så är det ju Jon så vinna får han helt enkelt inte göra ;)

Match 4: 12-12
David Gustafsson, SW

Vargar galor. Min lash är nästa helt värdelös iom 4+, 5+ save som Davids lista har. Men det blir DoW och Jag låter David börja. Detta ger mig möjligheten att välja vart jag vill slåss och slipper möta vargarna samlade. I runda två har jag chansen att mer eller mindre vinna matchen men efter lite slarvigt chargande tvingats till ett diffslag för Abbadon med pojkar. Missar med en 3,1 då det behövdes en fyra. Nu fick zerkarna spö men Abbadon läxade upp kvarvarande hundar. Sedan hade mina Obbar lyckats skjuta hyggligt mot den närmsta vargenheten så Abbadon och resterande kunde plocka även dessa. Eftersom objektiven var att döda enheter och vi fegade enormt med dessa så blev det 1-1 i objektiv och i övrigt riktigt jämt. Jag piskade dock ca 400VP mer men gränsen för VP vart ju satt till 500 av någon snål arrangör.

Match 5: 10-12
Fredrik Eriksson, Eldar

Tja vad säger man. Jag lyckas med att spränga två holofalkar med dubbel 6:or men missar att ta ner vågormen med Yriel och seercouncil så att jag skulle få charga. Nu blev det tvär om och detta räddade nog Fredrik i det stora hela. Dock så kändes sista tre slagen viktiga.
1.Moral av Eldarbikes vid objektiv klaras.
2.En consolidate av Abbadon misslyckats att nå objektiv misslyckats (behövde en trea tror jag)
3.Matchen tar slut runda 5.

Det sista slaget gjorde massor. Fredrik hade 3 enheter kvar och jag hade alla obbar 2 scoring i fungerande rhinos och inte minst... Abbadon. slaget vart riktigt kul dock och Fredrik en hyvens kille som jag inte spelat mot tidigare så klaga kan jag inte ( Bara lite ;) )


Jättebra turnering men okompat gillar jag inte. OM jag skall spela okompat så är det marines med en defensiv touch men då vinner man ju inte?!?
Förkyldningen jag haft i nästan två veckor sög duktigt och värmen gjorde det inte bättre. Chaos suger på ett plan som jag inte trodde var möjligt. Det enda som får det att rycka i brallan är Abbadon. Satan vad najs han är.

Ses snart igen, pojkar!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
n00bn
Inlägg: 578
Blev medlem: 13 dec 2008, 13:46

Re: RydCon 2010

Inlägg av n00bn »

Vad hade du för lista?
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: RydCon 2010

Inlägg av Hylander »

Abbadon

Sorceror
- MoS, Lash

6+1 Särkar
- Asp:Pfist

5 CSM
- Melta
Rhino

5 CSM
- Melta
Rhino

5 CSM
- Melta
Rhino

5 CSM
Rhino

3 Obbar

3 Obbar

LR
- Dozerblades, EA


Problemet är att stoppas LR eller chargen fisslar så blir det inte kul...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar