
Vi vill spela med lite snälla listor vilket är svårt med en spelare *host host* inga namn nämnda men han lyckades få till en relativt snäll lista! Jag velar mellan Haemonculus Coven med en TANTALUS och en Realspace Raiders detachment lista med en lite knasenheter som ingen har mött förut. Typ Clawed Fiends och en Voidraven Bomber... Det lutar åt Raidersarna även om jag är väldigt sugen på att slänga 235p i sjön med en TANTALUS. Men 16 Hellions ska med ivarjefall!
Jag skrev ihop ett scenario med lite av allt möjligt i det. Maelstroem, Eternal War och alla inblandade fick en liten armetemad Orbital Bombardment. Vi kommer spela minst 6 rundor, upp till hela 8, och spela på ett 8x4 bord med hyfsat mycket ruinterräng.
Vi kommer spela matchen imorrn, 10e december och sen skriva ihop lite och posta foton. Listorna får alla posta här i tråden efter den här posten för alla att se. Och håll tummarna för Dark Eldar + Astraalliansen.
Här är scenariot och lite extraregler:
”GET TO THAT WRECK RIGHT NOW”
Deployment Dawn of War
Rundor 6 minimum rundor. Matchen fortsätter i slutet runda 6 på 3+, och runda 8 på 4+
Maelstrom Max 8p skillnad Maxhand 4 kort. Dra upp till maxhanden varje runda. 2 kort får discardas. Om laget kontrollerar fler objektiv än motståndarlaget i början av sin runda får de dra ett extra kort. De får dessutom discarda ett extra kort om de fortfarande håller fler objektiv än motståndaren i slutet av sin runda. Två kort dras från varje spelarlek. Eventuella extrakort dras från önskad lek. Laget bestämmer.
Objektiv Alla objektiv är utställda i förväg.
Vraket På spelplanen kommer det finnas ett vrak utplacerat. I vraket finns tre servitors med information om solsystemet som samtliga spelare jagar. En enhet som står i baskontakt och håller vraket på samma sätt som Tactical Objectives, extraherar information från Servitorsarna. Håller du objektivet i slutet av en Game Turn så erhåller laget 3 Eternal War Poäng. Det finns max 9p att extrahera.
Vrakets plasmamotorer brinner våldsamt, vraket räknas som Dangerours terrain för alla enheter i spelet utom flygare. De tar 1 Wound eller blir Immobilized på 1-2 istället för 1. Röken ger 5+ cover till alla modeller som är HELT inom 3” från vraket.
Eternal War Objectives Objektiv 1 & 2 är värda 1p i slutet av matchen. Objektiv 5 & 6 är värda 2p i slutet av matchen.
Secondary Objectives First Strike 1p, varje Warlord är värd 1p. Multiple Linebreaker Max 2 p skillnad.
Orbital Support Varje arme har en egen engångsblast de får lägga ut när de önskar under matchen. Den skjuts inte av en specifik modell, men om Warlorden har LOS till målet så modifieras scattern med hans BS.
Skitarii -One Use Only, Small Blast, S1 AP1
Om hålet träffar en terrängbit så sprids tusentals små robotminor över området och börjar förstöra terrängbiten, dess coversave sänks med 1.
Mechanicum - One Use Only, Small Blast, S4 AP5
Haywire
Astra Militarum - One Use Only, Small Blast, S8 AP3
Searchlight
Dark Eldar - One Use Only, Small Blast, S1 AP4
Fleshbane, Pinning
Dubbelmatchspecifika regler:
Alla poäng ovan är totalt för varje lag. Räkna alltså inte allt dubbelt. I princip är lagen en enda arme med 2 Warlords.
Psychich Phases är gemensamma, man får dela på poolen i den aktiva fasen men inte dela på de tärningar som psychers genererar. Däremot delar man på hela dispelpoolen.