Olof Svensson Gamers Weekend [KLAR]

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Olof Svensson Gamers Weekend [KLAR]

Inlägg av refabricated »

Dags för nästa äventyr!

Tänkte ge mina synpunkter på subkomp innan vi kommer till turneringen mm.

Subkomp har sin charm 1-2ggr om året. Då man antingen gräver fram sina spacemarines och hoppas på bättre komp än man förtjänar eller så tar amn en näve skit som man aldrig annars skulle spela. "För att det e kul", som alla säger. Sedan kommer de med väl genomtänkt snusk i glatt färgat omslagspapper med en eller två 'dåliga' enheter som krydda. Enheter som ändå alltid passar in synergimässigt, men som inte ses som power-houses.
Detta är min lite cyniska syn på subkomp.

Vad tror jag man skall spela? Målet är så bra komp som möjligt, med en arme som är så bra i missions som möjligt. Notera att det inte är så bra på att döda motståndaren som möjligt. Det finns två uttryck myntade sedan 3-4 editioner tillbaka, 'stayingpower' och 'killingpower'. Den ena anger hur bra din lista är på att ge stryk till andra och den andra anger hur mkt du kat ta men ändå fungera.
Ex.
Vad sticker mest i ögonen på en subkompare? 20 plaguebearers med fnp-herald eller 20 daemonetter med reroll to hit herald?

Min uppfattning är iaf att stayingpower e bra mkt viktigare än killingpower, framförallt eftersom jag då kan leva med att inte börja alla matcher och ändå spela mina styrkor. Sedan kommer en brytpunkt någonstans där man med en bra förstarunda kan döda tillräckligt mkt för att killingpower skall bara bättre än stayingpower men det är en annan femma och den typen av lista(mina sm-tau) skulle andrig få vara med på subkomp.
Hur bygger man då bra med stayingpower?
a; Massa enheter som fungerar bra på egen hand och som är svåra att bli av med(atsknf, AV, fearless, etc.). Space marines e kungar här. Kolla på sm-listorna så ser man att de mha combatsquads lätt kommer upp i 15-20 enheter med som sämst t4, 3+ save. Eller så har de AV.
b; hög thoughness, vilken demongud är helt dominerande? Pappa nurgle... Generellt långsam, men hopplös att ta sönder. Så, alla ni som tycker att GUO:n är snäll för att den e långsam kan ... :D

Vad har då jag val att spela, och varför?
Vart sugen på att ta en SM-lista. Men det finns folk som spelar dessa bättre än mig(tittar på er: Hylander, Neil, Max) och SM kan vara hur bra de vill, men de passar inte hur jag gillar att spela. Däremot så är jag sugen på DE till ETC och jag tror man kan bygga bra listor med codexen så det är väl lika bra att börja få lite matcher under bältet med dem. Ok att jag inte kan prova allt i subkomp, men det är dax att ta oskulden av ännu en codex. Så dark eldar it is!

Pros:
- Alla demonspelare kommer spela med ~50% 'of Nurgle'. Så massa giftskott kommer passa bra. Vidare så slinker det alltid in några MC:s eller plague marines / attackbikes. Dessa kommer gråta! Jag hoppas på många demoner under helgen!
- De är snabba.
- Kombinationen hyggligt skytte med hygglig CC borde kunna funka på subkomp. I hårdare klimat så tror jag bara man faller tillkorta i två kategorier med denna filisofin, men här kan det kanske passa. Det får framtiden utvisa, listan blir roligare på detta viset iaf.
- Ta slavar!
- Borde kunna få förhållandevis bra komp.
- Bra anti-inf.

Cons:
- Glaskononer, finns det ngn arme som är bräckligare än DE? generellt lite hp på fordon(venoms). Ja de kan jinka men tå de mer än en rhino? Normen för antitank numera verkar vara s6-7 skytte, säg 7. 3 träff ger 2hp, 4+ cover kräver 6 träff för 2hp. Mot mr. Rhino så måste man skjuta 6 träff för 3hp. Samma! men hur ofta står inte rhinon i en skog eller delvis bakom ngt. Inte många bjussar på rhinos i det öppna, iaf inte när de spelar ngn roll. I övrigt så har modeller t3 och inga saves över 4+. Bräckligt!
- Inget fearless(förrän r5+). Hatar mig själv för att ajg inte tog in 'Grizley trophies" på iaf en båt... I övrigt så är deras LD runt 8.
- Taskigt med anti-tank, scourges har 4 haywire skott, == 2,22 hp från valfritt fordon(om man deepar). Men sedan dör de, t3 och 4+ hjälper inte jättelångt. Och för 120pts har de svårt att ta igen sina poäng. Bra mot alla fordon som kostar mer än 60pts/hullpoint, kass mot andra. Lansar mm. är bra mot av13+ men kass mot andra. Generellt idag så har folk 5-7 fordon och mkt få av dessa har hög av. Hur mkt lans behöver man för 1 rhino? Typ 4,5 träff, == 6,7 skott(explosions borträknade). Så med var 7e lans kan man räkna med att ta bort 1 rhino utan cover per runda. Spontant så känns snabb CC som mkt bättre antitank.

Vilken lista som är min, det får ni väl gissa. Ni som vet kan ju låta bli att skriva ngt om det. Lite spänning kan det gott få vara kvar, men gott om ledtrådar har jag nog gett här redan.

Vem vinner GW?
Jag tror inte att de som lagt sig på komp 5 kommer vara ledsna. Framförallt så tror jag hårda SM med många enheter kommer gå bra. Mitt största fan har alltid varit jag själv, men denna turneringen tror jag inte jag vinner. Målet kommer vara topp 10%.
Jag tippar Hylander och Max som vinst kandidater!
Senast redigerad av 1 refabricated, redigerad totalt 20 gånger.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Olof Svensson Gamers Weekend

Inlägg av refabricated »

Alright! Först turneringen med DE avklarad. Tyvärr har jag inte hunnit förbereda mig så bra inför denna, hade inte spelat en enda match med DE inför så det fick bli en testmatch kvällen innan i Horred(som gick åt skogen). Metaspelandet kände jag inte heller jag lyckats med, imo så känns det som att DE har det svårt med att hantera många fordon och många enheter som skjuter. SM känns som det värsta motståndet, mkt AV, alla saker i listorn kan skada min båtar och de flesta av deras basic saker vinner mot mina i CC.

Aja, min förhoppning var att möta ngt lite lättare i match1 så jag får en chans att testa codexen och listan. Helt enkelt känna mig för lite. Jag drog Lilleper i första matchen... Han spelar en konstig footdarlista som på pappret känns rätt ok, rent av dålig. Sedan pratar man med honom om vad han faktiskt kan göra och då blir det lite värre. Maugen + Fuegan tankar åt stuff, reapers, drakar, spindlar mm.

Match1: Lilleper Eldar
Han väljer att börja och ställer ut allt för att ta kontroll på mitten av brädet. Jag svarar med att ställa ut 2/3 av min arme bakom en terrängbit på en flank. Resten i reserv. Det jag hoppas på är att om jag siezar så skall jag döda av hans spindlar och drakar, medans om jag inte gör det så skall han ha mkt begränsat skytte mot mig. Under av under, jag siezar honom!

r1 DE:
Båtar simmar fram, disembarkar trueborns med blasters och riktar alla bössor mot hans drakar och spindlar. Tycker nog per gör ett litet misstag här med spindlarna. Dessa kund lätt ha gömt sig 3dm till höger tillsammans med hans vauls wrath i händelse av en sieze. De är snabba nog att komma dit de vill hur som. Iaf, 2 venoms, 1 dissintegrator, 2 talos, 4 blasters, 1 ossefactor och lite giftbös mördar alla 5/6 drakar och 4/5 spindlar. Jag har även boostat min grotsbåt bort dit för att kunna flanka hans guardian-enheter(har maugen och feugan som tankar) i r2. Draken springer av, men spindeln klarar sitt LD(-2 pga armor of Misery). First blood till mig och 2 jobbiga enheter bortplockade.
r1 Eldar:
Kärnan av hans gubbar rör sig mot mitten och han skjuter en massa på båtar. Dödar 1 och tvingar 3 att jinka. Mina blasterborns får smaka på det och 2 överlever. Hans wraithblades springer mot obj på min planhalva. Ngt jag blir glad över då jag har en splinterrackbåt i reserv som borde knäppa 3 av dem, kanske 4 om båten skjuter med.
Såhär efter r1 känns det bra, tror jag kommer vinna matchen då jag känner jag har bra grepp på saker och ting.
r2 DE:
Medusa-båten deepar in, och dakka båter kommer in. Fint! Deepar medusor mot hans reapers som står lite öppet, scattrar lite men kan disembarka och få in lite fina flames(dödar 3 av 6 reapers). Dessvärre så flunkar allt annat. 20 linkade poisonskott dödar 1 wraithblade. Min charge in i guardians + maugen missar helt med(träffar kass och per är listig). Han tackar nej till challenge och kan på så vis tanka på maugen. Vad värre är e att hans guardian smaskar in lite wounds på mina grots. Jag gör nog fel här som inte tankar på mitt shadowfield. Jag är även lite för passiv med mina talos, de springer inte mot mitten. Trodde väl grotsen skulle kunna döda lite mer...
r2 Eldar:
CC fortsätter som kuddkrig. Feugan rör sig mot den för att avsluta skiten. Wraithblades chargar sönder min båt(borde döda 1 på overwatch men icke). Den flanken föll nyss samman. Reapers som bröt snappar ihjäl en venom och nån annan skimmer tvingas jinka. Maugen forstätter säga nej till challenges och tankar på i godan ro.
En riktigt skräpig runda för mig. Per har sista rundan och jag har kört fast, att min smatterbåt failar kostar väldigt mkt... Nu hoppas jag på att spela draw.
r3 DE:
Scourges kommer in och dödar 2 guardians. Talos rör sig mot mitten och chansar på en 8-9?'' charge som missar.skjuter lite sporadiskt här och där men det är över lag overksamt. Får in nått wound på maugen i CC men inte mkt mer. Mina nu 8 warr failar åter igen mot wraithblades.
r3 Eldar:
Feugan hoppar in i CC och smaskar på. Wraithblades säkrar sin flank genom att avrätta mina warriors. Scourges tappar 2 modeller och springer av.
Ser bara tyngre och tyngre ut nu...
r4 DE: Talos kommer in i CC i mitten och jag failar lite skytte. Inte för att jag har så mkt kvar... Dödar maugen, dock så instapoppas archonen på första 2++:en från feugan. Talos pilar in i feugan med vänner.
r4 Eldar:
Feugan har inte mkt att komma med mot talosen och dör. Men per har rätt mkt obj sec kvar så jag inser att jag inte kommer vinna obj r5. Han ställer sig för att kunna cappa allt i slutet på nästa runda.
r5 DE:
jag Kommer inte kunna hålla några obj om per kör fram sina bikes, så jag optar för en runda 6. Ställer nån kille på det viktigta objektivet. Tvingar ett test på en jetbike enhet med skytte, men den klarar sig. Min enda chans är att tvinga honom att "kasta bort" obj sec enheter r5 och r6. Talosen vaktar på ett obj, och en venom på ett annat.
r5 Eldar:
Per hoppar upp på alla obj, håller en jetbike enhet i reserv för r6.
Matchen tar slut r5 och Per vinner 7-13.

Ok, vad gick nu fel?
- Lätt att skylla på tärningar, lite för lätt. Imo så kan man alltid spela runt dåliga tärningar eller ge sig själv bättre odds och i sämsta fall ha en plan för vad man skall göra om tärningarna inte vill som du. 2 ställen rullade/planerade jag dåligt för:
1; Wraithbladsen, jag skickade bara dit en bår om i snitt skulle döda alla utom en model. Spontant så skulle jag inte åkt in på rapid fire range utan istället ha gett mig en extra runda genom att öka avståndet lite.
2; Första chargen in i mitten. Helt ärligt så visste jag inte att om man refusade challenge så kan man tanka på modellen som sa nej. Så regel-fail. Beslutet att charga känns rätt. Goda odds att döda Per warlord över tid och jag tar bort en ob-sec enhet med anti skimmer vapen. Jag skulle helt enkelt försök charga på sådant sätt att hans karaktär inte kunde tanka mina grotesques, antingen genom att han inte kunde pila in i base-to-base eller att min archon basade hans chef.
- Tog slut fel runda, i ärlighetens namn så hade jag nog inte tjänat många poäng på en runda 6. Det var nog bara r7 som kunde hjälpa mig och då inte hur mkt som helst.
- Leadership som missar. Allt kan hända med bara 2 tärningar, inget mkt att gnälla över. Kommer säkert jämna ut sig senare under turneringen.

Vad har jag lärt mig?
- Tanka på karaktärer som sagt nej till challenge.
- DE måste safea mer än andra böcker, och committa mer när det gäller. Försöker man gå någon mellanväg så tror jag man lätt får på fingrarna.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Olof Svensson Gamers Weekend

Inlägg av refabricated »

Match2: Johan Persson DE
Vi spelar typ samma lista :) Skillnaden är typ att han har 2 singel talos och jag har 2 i en enhet.

Inför denna matchen lärde jag mig på fredagen en nyttig läxa, i DE vs DE vill man verkligen börja och även om man går 2:a så vill man ha massa saker på bordet. Vidare så är vi båda DE, alltså riktigt kassa på att öppna bilar. Jag vill således gimpa hans antitank asap => tvinga lansbåtar att jinka.
Jag lyckas välja sida(spelar inte jättestor roll, men jag får en terrängbit jag kan gömma båt bakom. Bra om man går 2:a). Viktigare är att jag får börja.

Jag sätter upp alla mina pjäser(typ). Jag sätter alla 3hp båtar i det öppna och alla venoms + scourges bakom den stora stenen(om han siezar). Jag har överläge iom första rundan, det skall jag inte kasta bort på att han råkar sieza.
Johan funderar först på att reserva en massa och jag gnuggar mina händer, sedan sätter han ut allt brett och hoppas på siezen(5+ efter WL-trait). Den missar han dock.

r1 Olof:
Mina mål denna rundan är att tvinga så mkt lans som möjligt att jinka och hålla mig bortom resten. Jag riktar 3 venoms och lite annat mot en ensam talos, hoppas på FB och en näve skott(4 lans, 3 dissi, 4 haywire) mot hans grotuesqe raider. Skyttet ser talosen överleva med 1w, och raidern tar 1hp. Inte toppen men alla hans lansar på båtar har jinkat. Mina grots pushar jag mot hans bortre flank för att hota hans blasterborns. Så allt mitt skytte är till höger, min CC-raider åkte ensam till vänster. Det jag hoppas på är att den skall uppehålla honom så jag kan vinna skytteduellen.
r1 Johan:
Riktar allt gift mot mina talos(dödar 1 modell) och boostar sedan sina grots rakt ned i mitt högra hörn. Detta är ett misstag då jag lätt kan ringa in raidern och wrecka den i min runda. Iom att inga modeller kan disembarka(båten är inringad) så kommer alla dö. Ngt som Johan inte kände till, men som han aldrig mer kommer missa. Detta händer alla minst 1 gång, en bra spelare lär sig därefter.
Hans skytte i övrigt tvingar nån av mina båtar att jinka men inget jättehoppsan händer. Han flyttade fram en blaster raider för att skjuta mina grots, ngt som gör att jag sannolikt kommer kunna charga honom i min r2.
r2 Olof:
Grots bankar itu hans blasterbornraider, jag ringar in hans WL och grots(knäcker bilen i CC med 1 talos(sprängs inte)). Och i skytte dödar jag av den där talosen och tvinga en massa båtar att jinka. Pungsparken var när hans blasterborns blir pinnade efter wreckingen... Min deepvenom mishappar och johan sätter den i mitt en hörn.
r2 Johan:
Johan känner sig nog lite lurad på sin grotsenhet(viktigt när sådant händer är att inte fokusera på det man förlorat utan titta mer på det man har kvar och vad man kan göra med det). Vidare så mishappar hans scourges(jag ställer dem utom LOS från mina bilar men inom chargrange från grots.). Skyttet är mediokert, dels för att jag inte bjuder på så mkt och dels för att mkt tvingas jinka stup i ett.
r3 till slutet
Egentligen så händer inte så mkt nämnvärt i dessa rundor. Jag forstätter att tvinga honom till jinks och maler sakta ned det sista. Iom att jag avväpnat hans fin-skytte(blasterborns, ravager och scourges) så har ha nproblem med mina båtar. Hans venom har inga bra mål medan mina kan skjuta på saker som trillar ut för honom, mina båtar behöver ju inte jinka.

Efter matchen så snackar vi lite om vad som hände(Johan bad om kommentarer, ngt jag alltid bjuder på).
Detta tror jag gick fel för Johan:
- Raidern jag ringade in var gratis.
- Han "tiltade*" lite när hans WL och dyra fina enhet dog snörpligt.
- Han deployade så jag kunde skjuta på viktiga båtar(då vinner jag jink-kriget). size på 5+ e ok, men räkna inte med det.
Resten snöbollade iväg pga dessa saker.
* - poker-uttryck för att tappa koncentrationen när ngt går duktigt åt helvete.

Hans genidrag i matchen var att inte gömma sig i reserv. Då ställer jag hela min arme i mitten och slåss mot delar av hans, mina CC-enehter kommer sannolikt få boxas tidigt och han riskerar att ha otur med reserver.
19-1 till mig.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Olof Svensson Gamers Weekend

Inlägg av benmannen »

Listan! Vi vill se listan!

Du kräver aaaaalldeles för mycket när du vill att man ska hitta Gamers Weekend under 15+ turneringsrubriker... :)

Kul läsning! Tack för att du skriver ner allt. Många testar Dark Eldar men sen slutar spela codexet för att de tröttnar på att allt dör bara man tittar på dem... Och din slutsats att det är svårt att slå ut tanks med DE är helt korrekt. Lansar verkar helt ok på pappret men är meh i spel. Närstrid är det enda pålitliga sättet.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Olof Svensson Gamers Weekend

Inlägg av Boggalogg »

http://speltok.se/tto/tournament.php?ac ... t&aT_id=42
Samtliga listor. Jag misstänker att Olof menade Ola Persson, inte Johan...

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Re: Olof Svensson Gamers Weekend

Inlägg av Silvertejp »

Johan spelade också DE

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Olof Svensson Gamers Weekend

Inlägg av Boggalogg »

My bad. Missade honom.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Olof Svensson Gamers Weekend

Inlägg av refabricated »

E väl läge att printa in nästa match:

Match 3: Putte med massa marines. DA ifs, men en maräng är en maräng. Som alla andra marine listor så har han många sega enheter, allt kan sänka mina båtar och nästa allt spöar mitt i CC.
Jag måste slå snabbt och hårt för att reda ut detta. Det börjar bra med att jag väljer sida och vem som börjar. Det gillar vi! Vi gillar även att spela mot Putte då det alltid blir en massa goofande, tjo och tjimm. Sjut kul helt enkelt.
Generellt så är hans lista: 2 karaktärer på bike, 2 enheter bikes med 2 singel attackbikes. 2 typhoone och några raxzors. Även en pred och en stor devastator enhet. 2 poddar med marines fick han åsså in.

Jag ställer upp allt så argt som jag kan. Han kommer ha en hel del i outflank/deepstrike så jag hoppas kunna mörda hans backfield kvickt och lätt. För att sedan vända mig mot resten. Mkt riktigt så ställer han bara ut typhoner, razors, pred lite marines och devs. Allt långt bak. Nu blir det åka av!
r1 DE:
Allt far fram så långt det går. Boostar alla båtar som inte har ngt vettigt att skjuta på. Mina grots kommer få charga r2 om inte båten går ned, vilket kan vara svårt då den lyckas gömma sig rätt bra. Bara lite heavy bolters och 2 snappande typhooner kommer kunna skjuta den.
Blasterborn venomen far åsså upp, tillsammans med warrior venomen och wrackvenomen. Talos lullar fram i sitt eget lugna mak. De är mest här för att ta hand om pods denna matchen. Skytte tvingar typhoner att jinka och i övrigt så flunkas det mest.
r1 DA:
Pod kommer in och ger sig på raider med alla warriors. Den säger poof och killarna i blir pinnade... Nån annan båt går ned men generellt klarar jag mig bra. Typ alla båtar har jinkat. Hade 10 warrs inte blivit pinnade så hade det vatt hur lugnt som helst, nu ligger de i flamer formation och putte har 2-3 flamers i outflank...
r2 DE:
Grotsbåten far fram och släpper av. Jag ställer mig för att multicharga typhooner, lite marines och en razor. Talos hoppar på lite marines som tvingat ravager till jink, jag skottar en hel del gift i putte som savar riktigt kass(4 av 7 dör(typ)). Och mina charges sitter där de ska. Mördar typhooner och sitter fast i marines. hade hellre kommit loss, men jag träffar rätt dåligt med mina killar i CC.
r2 DA:
Putte kommer in med en del bikes, bl.a. flamers som eldar upp mina warriors(de dör mellan flamers och assault, tar dock en del med sig på overwatch). Ett gäng båtar avlider och mina grots kommer ur CC:n.
r3 DE:
Grots maler på, kommer ta bort devs denna rundan. Scourges som jag behöver lyser med sin frånvaro... Generellt annars så har mkt av mina enheter dött. Fasen vad det går snabbt utför... jag försöker bli av med hans bikes men inte mkt händer. Börjar ana att det osar förlust om denna matchen, biksen kommer vinna åt putte.
r3 DA:
De sista båtarna biter i kudden, och jag har i princip ingen anti tank kvar. Bara mina slöa talos... Putte glider runt och dödar lite mer irriterande DE...
r4 DE:
Mina grots i terräng som jag denna rundan behöver röra lååångt kommer hela 4'' mellan movement och running. Skit händer... Talos tar sönder den andra podden(som dödade min warrior raider). Scourges sätter sina 2hp i en pod...
r4 DA:
Putte dödar scourges och ställer upp sig flr obj i r5.
r5 DE:
Grotsen kommer fram till predden på kanten(använder chargen in i en ganska oviktig pjäs för att komma längre fram). Inser att jag inte kan vinna r5, räknar kallt med att det blir en r6(som pga tid kommer vara sista) och ställer upp för en r6.
r5 DA:
putte ställer sig på obj så han vinner om det tar slut. Vi får en r6.
r6 DE:
Jag har ett vinstskott och det är om mina grots kan döda 3 bikes. Ngt de inte kan eftersom de träffar för kass...
r6 DA:
Putte gör vad han skall och vinner matchen 13-7.

Jag är inte helt nöjd... det värsta är att om jag skulle spela om den med samma förutsättnignar så skulle jag nog spela på samma sätt igen... Med den insikten så är det inte helt ball att förlora. Kanske att raidern med warriors skulle boostat fram tillsammans med venomsen för mer push och för att min arme skulle vara mer samlad.
Iaf så avslutar jag matchen med att krama om putte, gå och äta för att sedan ställa mig vid bordet i 15-20min och fundera på vad fn som gick fel... Ngt som jag gör efter varje förlust, i synnerhet i matcher där jag råkat ut för ngt nytt. I detta fallet så är DE rätt nya för mig. Fasen vad de dör snabbt...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Loudhoward
Inlägg: 271
Blev medlem: 14 sep 2013, 19:41

Re: Olof Svensson Gamers Weekend

Inlägg av Loudhoward »

DE mot pods och outflank är tufft. Du har mindre nytta av ditt övertag i snabbhet helt enkelt.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Olof Svensson Gamers Weekend

Inlägg av refabricated »

Inte det som är problemet. Problemet är att 5 marines som skjuter rapidfire och kastar en granat gnager hullpoints av mina båtar :)
Med eldar var det lätt att fokusera ned FI:s anti-tank och spela på att han inte kan döda dina båtar. Med DE så kan ALLT döda dina båtar. Det e klabbe...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Skriv svar