MAIN DETACHMENT - SPACE WOLVES
HQ
Rune Priest, 90p
- lvl 2, rune axe, meltabomb, bolt pistol
ELITES
Wolf Guard, 175p
- 5x combiplasma, drop pod
Wolf Guard, 175p
- 5x combiplasma, drop pod
TROOPS
Blood Claws, 120p
- flamer, pack leader w/ combiflamer, drop pod
Grey Hunters, 115p
- meltagun, drop pod
Grey Hunters, 115p
- meltagun, drop pod
Grey Hunters, 115p
- meltagun, drop pod
FAST
2x drop pod, 70p
ALLIED DETACHMENT - SENTINELS OF TERRA
HQ
Librarian, 125p
- lvl2, force axe, meltabomb, auspex, bones of Osrak
ELITES
Centurion Devastator squad, 260p
- 3x gravcannon w/ grav amp, 3x hurricane bolter, omniscope
TROOPS
Scout squad, 100p
- 5x bolters, Land Speeder Storm w/ heavy flamer
Tactical squad, 130p
- meltagun, combimelta, meltabomb, drop pod
HEAVY
Centurion Devastator squad, 260p
- 3x gravcannon w/ grav amp, 3x hurricane bolter, omniscope
Nio poddar och en speeder storm för härligt objective grab. Att spela drop pod-lista är helt nytt för mig. Jag har knappt mött dylika listor, men eftersom att både jag och Hylander gick igång på att Sentinels of Terra får ha centar i både elite och heavy var det bara att bygga vidare på den idén.
Innan (Ö)SM tränades det faktiskt en del på TOK, vi vanliga dödliga (Hylander äro gudomlig) är sjukt hungriga på att på bli bättre och bättre (därför är Olofs poster otroligt inspirerande - tack!) och såhär i backspegeln har det verkligen gett resultat. Att jag slutade på 7:e plats trots två stora förluster visar på att jag plockade många poäng i resterande matcher.
Till första matchen - Staffan Thoréns Necrons från Hell! Den ser ut ungefär såhär:
2 overlords på barges
1 d-lord som tankar åt wraiths
3 baguetter med warriors
6 wraiths
3 anni-barges
och en fuskig doom scythe
Innan jag ens går in på vilken katastrofmatch detta blev för mig vill jag be om ursäkt till Staffan för att jag: 1) var episkt bakis, 2) var grinig, 3) spelade alldeles för dåligt (och skyllde lite för mycket på tärningarna). Staffan du var en mycket trevlig motståndare och nästa gång vi rullar tärning ska jag ge dig en riktig match, det lovar jag!
På grund av detta tänker jag inte gå in på detaljer i denna matchen, jag gör i princip allt fel, från vilka poddar som landar till hur jag arbetar mot missionet (reliken bl.a.). Jag har inte heller läst på necrons tillräckligt för att komma ihåg att doom scythen lägger ett kisstreck som dödar allt under (Matt Ward levererar!). Jag ger Staffan 20 härliga poäng och dricker en massa kaffe till nästa match...
*edit - den lilla planen som jag faktiskt hade var att alfastrike:a med centar och plasma för att knäcka lorderna på barges och wraithsen. Det gick sådär, som exempel träffade och woundade endast 7 av 20 plasmaskott (givetvis bränner 3 stycken ihjäl sig också - gräddet på moset!) vilket Staffan endast tappar en wraith till... så lite tärningarnas fel var det allt