3 Matcher i samma format som SM kommer spelas med.
Jag spelade typ samma saker som jag nästa alltid gör, skimmers och några knäktar. En lista jag är mkt bekväm med och nog skulle kunna spela i sömnen alt. duktigt full och ändå leverera helt ok.
Lista: Eldar / Dark Eldar
Autarch
4 serpents med scatter och cannon
2 Wraithknights
2 medusae i venom
2 venoms med warriors
1 fast venom
1 ravager
Totalt 9 skimmers och 2 knights. Provade denna turneringen att maxa killingpower i lista och offra stayingpower. Dvs. inga holofields eller stealth på några båtar. Medusor ger 2 ap3 flamers och blasters på warriors. Sa till mig själv att om jag vann skulle jag spela listan på SM, nu gjorde jag inte det så saker kommer ändras. Antingen så kommer det bli ren Tau eller så blir det en variant på denna ovan. Listan har grava problem med CD...
Match 1: Daniel Henriksson (Necrons)
Han spelade: 2 Bargelorder, 2 annibarges, 3 flyg(doom, deathmark, scoring), 2 traskande warriors, Dlord + wraiths. Hård push med flygunderstöd.
Får jag börja mot en lista som denna så känns det chill, då tappar jag inte så mkt bräde bakåt och kommer inte efter på tacticals(extra viktigt i mission1). Går jag däremot 2:a så behöver jag 6-7 rundor för att ta hand om pushen och ta poäng.
Han får börja och ställer upp allt aggresivt för pushande(som han imo skall). Jag svarar med att ställa ut 2 knäktar och 4 serpents. Allt DE är i reserv så det kommer in efter hans flyg gjort entre. DE tycker inte alls om Cron-flyg. Jag missar sedan siezen. Kanske är fel att reserva 1/3 av arméen och sedan sieza, men jag ville verkligen in bli tillbakapushad i mitt hörn. Siezen failar.
r1 Cron:
Allt pushar fram, springer och boostar lagom långt. Jag har ställt mina saker utom skytte avst. från allt. Han håller sig utom chargerange från mina knäktar(21-23'' bort).
r1 E:
Jag sprider ut min serpents så bara 2 kan bli träffade av doomsträcket. Och bara 2(dessa får troligen cover av terräng, de andra har inte cover) skjuter sina sköldar så jag kan nedgradera penetrations. Dessa 2 hoppas på att med en massa flyt firstblooda en annibarge(2hp gör jag). De 2 andra lottar in 2w i Dlord och 1 w på en wraith. Flyt, men inget FB. WK:s hoppas på att lotta ihjäl commandbarger(sätter 1 glance efter cover).
r2 Cron:
Doom + scoring flyg kommer in. Doomen går efter de 2 serpentsen som inte skjutit skölden. Andra flyget behåller killar i båt och skjuter på en annan serpent. Annibargerna laggar åsså på de 2 serpentsen som skjöt sköldar. Wraiths + barger pushar frammåt. Skyttet dödar en serpents för FB.
r2 E:
Typ alla reserver kommer in utom nån båt. Medusor eldar en warrior enhet. 2 venoms med warriors + 1 serpent och alla disembarkade DA:s skjuter ned wraithsen + sista woundet på dlorden. 2 serpents(som jinkat) dödar doomscyten och jag knäpper den skadade annigbargen.
Har försökt att screena av mina båtar med alla småkillar så jag slipper få in lie-män i båt på dem. Såtillvida screenen överlver så kommer det nog gå bra. Sedan reser d-lorden på sig...
r3 cron:
dlord + 2 bargelorder ställer upp för att charga 3 enheter DA. scoring flyg släpper ut killar för att döda ravager och flyger för tt skjuta ned en serpent. deathmarkflyg flyger in och siktar in sig på en annan serpent(behåller killarna i som markat en WK.). De kommer kunna hoppa på den nästa runda. Jag lottar in en rend på overwatch mot Dlord(som sedan reser sig igen...). En bargelord dödar en 5:a DA, den andra fastnar i sin 5:a. Skyttet har mina serpents att jinka.
r3 E:
Serpents skjuter ned flygarna. och jag chargar båda bargelorderna med 5 DA / DE warrioirs var plus en WK. På det viset är det 1/6 chans att mindshackeln går i WK:n. Det går bra och jag sänker en barge(kan ställa modeller så den inte reser sig), den andra reser sig. Dlorde skjuts ned och jag blockar så den inte kan resa sig(battle focus e bra till detta).
r4 cron:
det ser mörkt ut och snarare än att i blindo charga saker med sista dlorden och skjuta med bargen som e kvar så plockar Daniel objektiv(smart).
r4 eldar:
dödar allt utom lite gubbar och annibargen
r5 cron:
plockar mer obj, har nu annibarge + enhet låst i cc med WK kvar
r5 E:
försöker ta bort det sista cron modellerna(har~4 skimmers, 2 wk:s och 4-5 enheter dudes kvar).
Matchen tar slut... Jävla GoB-tärningar...
Jag vinner reliken och secondaries. Men loosar tacticals rätt hårt. Kom aldrig ikapp från att ha blivit hårt pushad i början. Slutar 11-9 till och det trots att jag har mer än halva min arme kvar och Daniel bara har 4 modeller. Bra spelat Daniel!
Enda misstaget du gjorde var nog att med din nightscyte skjuta på en serpent istället för att döda min screen framför mina båtar. Med lite flyt så hade du kunna charga 2 båtar om screenen hade dött.
Efter denna så låg jag 6pts efter 1:an och gissade att det skulle bli svårt att komma ikapp.
Olof Svensson pre-SM i Varberg [KLAR]
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Olof Svensson pre-SM i Varberg [KLAR]
Senast redigerad av 1 refabricated, redigerad totalt 15 gånger.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
- refabricated
Re: Olof Svensson pre-SM i Varberg
Match2: Samuel Bergström Eldar/Tau
Autarch + shining spears
hökar
2 WK
6*3 jetbikes
batman + 3 crisis med marker osv
3 bredsidor i fort
10 kroot
Massa snabba prylar med en del läskiga enheter.
Han väljer sida och jag ställer ut först. I killpoints och maelstrom går jag gärna etta för att få övertag i dessa missions. Hans lista är dock som skapt för att gå 2:a.
Hammer&Anvil, 8pts killpoints, multi line break, lite maelstrom.
Jag ställer alla skimmers på led så långt fram som möjligt med knäktarna lite till höger och vänster(mina knäktar skall alltid kulla skjuta hans).
Han ställer fortet till vänster utom räckvidd för en knäkt, men med 1 båt inom räckvidd för bredsidor. Hökar ställer sig utom LoS. Sedan siezar han. Kanske konstigt att reserva mkt och sedan sieza, men att gå 2:a har inte så mkt fördelar i detta missionet. Objektiven låg dessutom så att jag bara hade tillgång till 3. Börjar han så kommer jag inte åt de 3 hos honom förän min r2 och då har hans saker redan kommit in(autarch + comms).
r1 E/T:
Sieze som sagt och rundan går fort. Bredsidor dödar min tomma venom för FB och big game hunter.
r1 e/de:
Jag hoppar fram med en wk och skjuter pen i bunkern. Skakar om den och dödar dronesen med tabell resultat. Resten av mina prylar chillar hemma och vänder bakdelarna mot bordskanten så inte crisis teamsen hoppar in och dödar 3 båtar...
WK:n som skjöt bunker har hoppat frammåt för att generera någon form av press. Båda står i skog så jag iaf får ett save mot ev. distorts.
r2 E/T:
Efter autarchande och comsrelay så kommer bara batman och vänner + 3 bikes in. Batman deepar ganska defensivt och siktar in sig på en båt som dör. Bredsidorna skjuter in 1w på min wk om jag minns rätt. Crisisen hoppar bara 7'' bakåt, det tillsammans med scattern ger min wk en ~8'' charge på dem.
r2 E:
Kan inte vila på hanen längre, allt pushar frammåt och jag kommer skjuta allt jag kan i batman mm. Ingen Wk kommer ha cover, får hoppas han inte rullar 6:or, men väntar jag längre så kommer han deffa hela matchen. Jag känner jag har en bättre lista om jag pressar och han kan ju haa otur med deepreserver(typ allt deepade). Skjuter allt i batman och dödar markerdrones, 1 crisis och sätter 3w i batman. Missar dock chargen. Detta var inte bra, hoppades på att döda 2 suits eller sätta chargen. Nu kommer kräken döda 2 DE bilar...
r3 E/T:
Här gör samuel ett stort misstag i reserverna. Istället för att ta in så mkt som möjligt väljer han att bara plocka in knäktarna. Återkommer till detta i slutet av denna rapporten.
crisis hoppar fram och tar sikte på 2 venoms, jag har klantat mig och ställt en serpent inom 36 från fortet... Skytte sätter 1hp per venom(greed is good? nä, flicker field is good
) och serpenten dör. Hans knäktar skjuter på mina utan cover, 1 träff var, 1w var men inga 6:or!
Summa sumarum, kass runda för honom.
r3 E/DE:
Dax att spika igen kistan, alla giftskott i min arme + allt annat småskit siktar in sig på en knight, en av min knights ställer sig brevid för att charga om han savar bra. Om inte så kommer denna knighten hoppas på distort i hans andra knight. Min nu rätt skadade knight hoppar fram för att avsluta batman med vänner. Får jackpot i att den ena knäkten smattras ned och sedan som lök på laxen sätter jag 2 träff i han knight varav den ena blir en 6:a. Dödar alltså batman med vänner och en knight.
r4 E/T:
Resten av reserver kommer in och gör livet lite jobbigt. Alla jetbikes vill renda min antibatmanknight(han nu 2w kvar). Autarch med shining skall busa i mitt backfield. Han har otur och får inte en enda rend med 18 skott...
r4+
Jag moppar upp det sista på 1 eller 2 rundor. 20-0 i runda 5.
Enda felet Samuel gör är reserverna. Allt eller inget skall in. r2 kommer crisis, r3 kommer knights, r4 kommer autarch + shining. Mönstret som följde var att i min r2 skadar jag btaman, r3 dör knights + batman, r4 autarch + shining. Hade jag fått allt på ett fat hade det blivit en bra överlastning, men nu var det portionsförpackat.
Detta var misstaget som gjorde en drawish jobbig match till en wipe.
Ligger efter detta delad 2:a, 2pts bakom Jimmy som leder. Får antingen Kjell, Flogger eller Jimmy i sista.
Autarch + shining spears
hökar
2 WK
6*3 jetbikes
batman + 3 crisis med marker osv
3 bredsidor i fort
10 kroot
Massa snabba prylar med en del läskiga enheter.
Han väljer sida och jag ställer ut först. I killpoints och maelstrom går jag gärna etta för att få övertag i dessa missions. Hans lista är dock som skapt för att gå 2:a.
Hammer&Anvil, 8pts killpoints, multi line break, lite maelstrom.
Jag ställer alla skimmers på led så långt fram som möjligt med knäktarna lite till höger och vänster(mina knäktar skall alltid kulla skjuta hans).
Han ställer fortet till vänster utom räckvidd för en knäkt, men med 1 båt inom räckvidd för bredsidor. Hökar ställer sig utom LoS. Sedan siezar han. Kanske konstigt att reserva mkt och sedan sieza, men att gå 2:a har inte så mkt fördelar i detta missionet. Objektiven låg dessutom så att jag bara hade tillgång till 3. Börjar han så kommer jag inte åt de 3 hos honom förän min r2 och då har hans saker redan kommit in(autarch + comms).
r1 E/T:
Sieze som sagt och rundan går fort. Bredsidor dödar min tomma venom för FB och big game hunter.
r1 e/de:
Jag hoppar fram med en wk och skjuter pen i bunkern. Skakar om den och dödar dronesen med tabell resultat. Resten av mina prylar chillar hemma och vänder bakdelarna mot bordskanten så inte crisis teamsen hoppar in och dödar 3 båtar...
WK:n som skjöt bunker har hoppat frammåt för att generera någon form av press. Båda står i skog så jag iaf får ett save mot ev. distorts.
r2 E/T:
Efter autarchande och comsrelay så kommer bara batman och vänner + 3 bikes in. Batman deepar ganska defensivt och siktar in sig på en båt som dör. Bredsidorna skjuter in 1w på min wk om jag minns rätt. Crisisen hoppar bara 7'' bakåt, det tillsammans med scattern ger min wk en ~8'' charge på dem.
r2 E:
Kan inte vila på hanen längre, allt pushar frammåt och jag kommer skjuta allt jag kan i batman mm. Ingen Wk kommer ha cover, får hoppas han inte rullar 6:or, men väntar jag längre så kommer han deffa hela matchen. Jag känner jag har en bättre lista om jag pressar och han kan ju haa otur med deepreserver(typ allt deepade). Skjuter allt i batman och dödar markerdrones, 1 crisis och sätter 3w i batman. Missar dock chargen. Detta var inte bra, hoppades på att döda 2 suits eller sätta chargen. Nu kommer kräken döda 2 DE bilar...
r3 E/T:
Här gör samuel ett stort misstag i reserverna. Istället för att ta in så mkt som möjligt väljer han att bara plocka in knäktarna. Återkommer till detta i slutet av denna rapporten.
crisis hoppar fram och tar sikte på 2 venoms, jag har klantat mig och ställt en serpent inom 36 från fortet... Skytte sätter 1hp per venom(greed is good? nä, flicker field is good
Summa sumarum, kass runda för honom.
r3 E/DE:
Dax att spika igen kistan, alla giftskott i min arme + allt annat småskit siktar in sig på en knight, en av min knights ställer sig brevid för att charga om han savar bra. Om inte så kommer denna knighten hoppas på distort i hans andra knight. Min nu rätt skadade knight hoppar fram för att avsluta batman med vänner. Får jackpot i att den ena knäkten smattras ned och sedan som lök på laxen sätter jag 2 träff i han knight varav den ena blir en 6:a. Dödar alltså batman med vänner och en knight.
r4 E/T:
Resten av reserver kommer in och gör livet lite jobbigt. Alla jetbikes vill renda min antibatmanknight(han nu 2w kvar). Autarch med shining skall busa i mitt backfield. Han har otur och får inte en enda rend med 18 skott...
r4+
Jag moppar upp det sista på 1 eller 2 rundor. 20-0 i runda 5.
Enda felet Samuel gör är reserverna. Allt eller inget skall in. r2 kommer crisis, r3 kommer knights, r4 kommer autarch + shining. Mönstret som följde var att i min r2 skadar jag btaman, r3 dör knights + batman, r4 autarch + shining. Hade jag fått allt på ett fat hade det blivit en bra överlastning, men nu var det portionsförpackat.
Detta var misstaget som gjorde en drawish jobbig match till en wipe.
Ligger efter detta delad 2:a, 2pts bakom Jimmy som leder. Får antingen Kjell, Flogger eller Jimmy i sista.
- refabricated
Match3 - Flogger med demoner
Belakor, 2 T-heralder, 2 K-heralder, bluescribes, ~20 hundar, 2*~9 screamers + lite nurglings.
Sannolik screamerstjärna med en massa osynliga hundar. Kul om man börjar mot dem, går man 2:a, not so much...
Flogger sätter vad spells han behöver / vill ha. Dvs. cursed earth så screamers kan få 2++ med grim.
Jag bör ha det svårt i denna matchen om jag inte kan reducera ned hundarna innan de e framme. Vilket med scout ger dem charge senast runda 2...
Flogger ställer upp först
. Hundar i mitten långt fram, screamers gömda bakom losblocker tillsammans med belakor och scribes.
Jag ställer upp mina saker mittemot med förhoppningen att sieza. Ngt jag inte gör... Uppförsbacke!
Scout: Hundarna springer grovt 12'' frammåt. Heralderna som skall vakta mot mina WK:s ställer sig ganska centralt, en lite till höger och en till vänster.
r1 CD:
Hundar och screamers pushar frammåt och här kastar Flogger matchen. Det enda som skulle kunna rädda mig är att jag kan binda upp 2++ screamers med en WK, och hundarna med en annan. Hundarna har instant death heralder. Men Flogger blir lite snabb i sin movement och sträcker ut sin enhet lite för långt(vill väl stänga in mina båtar). Detta gör att jag kan kasta in en WK på kanten och de långa baserna + avståndet till heralden gör att denna kommer kunna slåss först i game turn 3. Screamerna flyttas åsså lite snabbt och hamnar för nära den andra WK:n, 6'' charge.
Bluescribes förvandlas till en LoC.
r1 E:
Jag chargar hundar i kanten, screamers når jag åsså(skönt!). Skjuter alla båtar i osynliga hundar, lika bra att börja jobba på dem. Dödar kanske 3?. Men chargerna sitter.
Chansar även upp en båt på en hög höjd, den kommer bli dödad av screamer no.2 men den får skjuta på belakor. Sätter jag ett par w på den så blir det inte så kul att trolla invis senare i matchen. Kändes värt det just då. Kanske inte i efterhand. Skölden får skjuta 2-3 skott. Gör 1w... Hade han inte perilat in ett w tidiagre skulle jag inte gjort detta. Men, jag hoppades på att sätta 2-3 till. Har killen 1-2w kvar så börjar nog han bli lite nervös av warpen.
r2 CD:
2nd screamer dödar serpent på kulle, belakor trollar invis och flyger av. De stora enheterna sitter fast. Dör nån hund eller screamer...
r2 E:
Sprider ut båtar så mkt det går och skjuter allt i 2nd screamer. En modell med 1w överlever. Disembarkar de flesta småkillarna för att screena av hundarna om heralden skulle döda WK:n. Inget spännande händer i CC, mer än att wk:n överlever de första herald attackerna.
r3 CD:
belakor kommer in och gömmer sig. LoC skjuter ned lite DA. Herald dödar WK. Inte mkt annat händer.
r3 E:
Drar bra obj. Domination(hålla allt) och supremacy(hålla 3). Kommer klara båda iom snabba båtar över hela planen. 5vp!
Skjuter allt i hundar, dödar 5st eller ngt. Det är nu 7st kvar, lite gick åt r1, lite under CC(instability) och ett gäng nu. Ringar sedan in hundarna så att de inte kan charga ngt vettigt r4.
r4 CD:
Hundar springer och dödar 2 venoms. Hoppas kunna kampa ett obj r5 om matchen tar slut. LoC flyger längre fram för att pressa.
r4 E:
skjuter hela armen in i LoC som ger upp och dör. forstätter ringa in hundar med skitenheter.
r5 cd:
hundar dödar skitenenheter runt sig och ställer sig på obj.
r5 E:
obj sec båtar flyger till alla objektiv. WK håller fortf fast screamers.
Matchen tar slut. 19-1 till mig.
Det väntade jag mig inte efter missad sieze. Men flogger ställde bort sig lite och jag hoppade på möjligheten. Enda sättet att stabilt vinna mot odödliga demoner är att binda upp dem eller att blockera av dem så att den inte kan springa runt som de vill. Att skjuta på invis hundar är ok, om de bara har 5+ save efter. Men att skjuta i 2++ screamers är som att spotta i motvind, ganska dumt. Kan man inte döda dem så får man offra enheter i dem så länge det behövs.
Spelar in 50 av 60 poäng och det räcker till en andra plats bakom Jimmy som spelat riktigt bra med sina vargar(52pts)!
Sa innan turneringen att om jag vinner så behåller jag listan, annars skall jag komma på ngt bättre till SM. Och ngt bättre blev det(tror jag).
Belakor, 2 T-heralder, 2 K-heralder, bluescribes, ~20 hundar, 2*~9 screamers + lite nurglings.
Sannolik screamerstjärna med en massa osynliga hundar. Kul om man börjar mot dem, går man 2:a, not so much...
Flogger sätter vad spells han behöver / vill ha. Dvs. cursed earth så screamers kan få 2++ med grim.
Jag bör ha det svårt i denna matchen om jag inte kan reducera ned hundarna innan de e framme. Vilket med scout ger dem charge senast runda 2...
Flogger ställer upp först
Jag ställer upp mina saker mittemot med förhoppningen att sieza. Ngt jag inte gör... Uppförsbacke!
Scout: Hundarna springer grovt 12'' frammåt. Heralderna som skall vakta mot mina WK:s ställer sig ganska centralt, en lite till höger och en till vänster.
r1 CD:
Hundar och screamers pushar frammåt och här kastar Flogger matchen. Det enda som skulle kunna rädda mig är att jag kan binda upp 2++ screamers med en WK, och hundarna med en annan. Hundarna har instant death heralder. Men Flogger blir lite snabb i sin movement och sträcker ut sin enhet lite för långt(vill väl stänga in mina båtar). Detta gör att jag kan kasta in en WK på kanten och de långa baserna + avståndet till heralden gör att denna kommer kunna slåss först i game turn 3. Screamerna flyttas åsså lite snabbt och hamnar för nära den andra WK:n, 6'' charge.
Bluescribes förvandlas till en LoC.
r1 E:
Jag chargar hundar i kanten, screamers når jag åsså(skönt!). Skjuter alla båtar i osynliga hundar, lika bra att börja jobba på dem. Dödar kanske 3?. Men chargerna sitter.
Chansar även upp en båt på en hög höjd, den kommer bli dödad av screamer no.2 men den får skjuta på belakor. Sätter jag ett par w på den så blir det inte så kul att trolla invis senare i matchen. Kändes värt det just då. Kanske inte i efterhand. Skölden får skjuta 2-3 skott. Gör 1w... Hade han inte perilat in ett w tidiagre skulle jag inte gjort detta. Men, jag hoppades på att sätta 2-3 till. Har killen 1-2w kvar så börjar nog han bli lite nervös av warpen.
r2 CD:
2nd screamer dödar serpent på kulle, belakor trollar invis och flyger av. De stora enheterna sitter fast. Dör nån hund eller screamer...
r2 E:
Sprider ut båtar så mkt det går och skjuter allt i 2nd screamer. En modell med 1w överlever. Disembarkar de flesta småkillarna för att screena av hundarna om heralden skulle döda WK:n. Inget spännande händer i CC, mer än att wk:n överlever de första herald attackerna.
r3 CD:
belakor kommer in och gömmer sig. LoC skjuter ned lite DA. Herald dödar WK. Inte mkt annat händer.
r3 E:
Drar bra obj. Domination(hålla allt) och supremacy(hålla 3). Kommer klara båda iom snabba båtar över hela planen. 5vp!
Skjuter allt i hundar, dödar 5st eller ngt. Det är nu 7st kvar, lite gick åt r1, lite under CC(instability) och ett gäng nu. Ringar sedan in hundarna så att de inte kan charga ngt vettigt r4.
r4 CD:
Hundar springer och dödar 2 venoms. Hoppas kunna kampa ett obj r5 om matchen tar slut. LoC flyger längre fram för att pressa.
r4 E:
skjuter hela armen in i LoC som ger upp och dör. forstätter ringa in hundar med skitenheter.
r5 cd:
hundar dödar skitenenheter runt sig och ställer sig på obj.
r5 E:
obj sec båtar flyger till alla objektiv. WK håller fortf fast screamers.
Matchen tar slut. 19-1 till mig.
Det väntade jag mig inte efter missad sieze. Men flogger ställde bort sig lite och jag hoppade på möjligheten. Enda sättet att stabilt vinna mot odödliga demoner är att binda upp dem eller att blockera av dem så att den inte kan springa runt som de vill. Att skjuta på invis hundar är ok, om de bara har 5+ save efter. Men att skjuta i 2++ screamers är som att spotta i motvind, ganska dumt. Kan man inte döda dem så får man offra enheter i dem så länge det behövs.
Spelar in 50 av 60 poäng och det räcker till en andra plats bakom Jimmy som spelat riktigt bra med sina vargar(52pts)!
Sa innan turneringen att om jag vinner så behåller jag listan, annars skall jag komma på ngt bättre till SM. Och ngt bättre blev det(tror jag).
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Kul läsning. Ska bli spännande att se vad du dyker upp med 
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
Gonka Koff
Älskar dina rapporter! Tack för att du delar med dig!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
- refabricated
Har fått mkt positiva kommentarer om dessa. Det är de som får mig att fortsätta skriva 
Hade varit kul om fler kunde/ville plocka upp denna vanan. Tar typ 15 min per match att skriva om det.
Hade varit kul om fler kunde/ville plocka upp denna vanan. Tar typ 15 min per match att skriva om det.
+1Gonka Koff skrev:Älskar dina rapporter! Tack för att du delar med dig!
Grymt jobbat!
Både med rapporten o själva spelet.
Både med rapporten o själva spelet.