Min lista bestod av
flygande tyrant, 2 hive guards, 2 zoanthropes, venomthrope, 2 enheter termagaunts, 15 hormagaunts med toxin sacs och adrenaline glands, 3 warriors, fex med venom cannon, trygon, 10 stealers med broodlord, 8 stealers med toxin sacs
IG bestod av någon tank som skjuter D3 ordnance S10 plattor. Ett batteri med 3 ordnance S6 plattor, immobile basse, Creed, Yarrick och master of ordnance och snubben som tvingar motståndaren att slå om reserver och lite andra IG infanteri godis. Oj! Får inte glömma Marlbo eller vad idioten heter också.

Bordet. Uppdraget blev quarter och likaså uppsättning. IG får första rundan och vljer hörnet närmst kameran, till vänster.

Uppsättning IG

Mer detaljerat om hur de står. rätt mycket konventeringar. Bilden innehar potentiellt 8 ordnance plattor...

Allt nids står i grund i skydd från 8 indirekta ordnance...

För att få lite mer aggressivitet så infiltrerade jag stealers där vilket jag hoppades skulle tvinga pontus att skjuta lite mer på dem...Bilderna på huvuddelen av nidsen är efter IG:s första skytterunda, tror jag.
Turn 1.
IG skjuter vilt och efter sin skytteomgång så är 2 raveners och 2 warriors instant-dödade. 4 Wounds på fexen som var i 4+ cover... Stealers tar endast ett par förluster men inte tillräckligt för att vara rädda.
Tyranids rusar framåt utan några strategiska knep. Broodlorden slänger magi vilken påverkar en enhet. Utan att egentligen göra något. 
Warriorn som är kvar skjuter och lyckas pinna en enhet! Woh!

På andra flanken springer zoanthropes in i skydd, något som jag egentligen inte skulle gjort - skulle i efterhand tvingat fram mer eld på dem istället. Hive guards skulle röra sig framåt so fort som möjligt vilket innebar 2" i movement och 1" när de sprang...
Jag funderade på att gömma fexen och inte skjuta (vilket gjorde endast ett wound då jag glömde att den är S9 och skulle instantdödat ett lascannon team) men tänkte att jag kunde tvinga fram en order och kanske ha lite tur och tvinga fram en till.
Runda 2.
Carnifexen dör av första ordern. Stealers får lite mer uppmärksamhet men lyckas ta lite smällar så att hela tre modeller står kvar. Utöver det så dör sista warriors, 2 raveners, fler termagaunts och lite hormagaunts. IG -rambo kommer fram och slänger en bomb på hive guards och dödar en. Så denna runda blev det också 8 ordnance...
En enhet stormtroopers dimper ned och försöker smälla zoanthropes vilket dem överlever och tar endast ett wound.
När hive guarden blir chargad så missar marlbo allt och jag tänker att 2 S5 attacker kanske kan göra något tillbaka i närstrid. Allt missar.

I min runda 2 hoppar tyranten fram och kastar två magier på första enheten. Hon får ett extra wound (får man cover från leech?) och enheten får WS och BS 1. Jag ville egentligen kasta på laser enheten men hon skulle inte nått.
Jag counterchargar med hormagaunts mot IG-rambo och dödar han precis. Hormagaunts kommer därefter långt på sin extra förflyttning och hamnar i ett rätt bra läge.
3 Stealers kommer in i närstrid men slog endast 3 på sitt diff slag i movement phase och en dålig fleet så de kommer inte ur skogen för att kunna charga någon enhet bakom första (som bara hade BS 1) utan måste ta första enheten: de lyckas vinna men Yarric hindrar dem från att fly med sitt stubborn. Broodlorden misslyckades med sitt LD slag för att ge alla enheterna inom 12" -1 i LD. (Hade han lyckats så får ju alla enheter -1 i LD inom 12" till slutet på motståndarens runda, oavsett om de flyttar utanför 12" eller inte.)

De två raveners på bilden har precis dödat storm troopers.
Jag vill visa en lite rolig sak som är möjliga med nya codexet:

När termagaunts misslyckas med sitt ldslag (på 6 numera) och inte har någon att skjuta på så springer de mot närmsta area terräng och trycker. Men det finns inget som säger att de inte är scoring när de lurkar. Problemet är givetvis då 8 indirekta ordnance...
Turn 3
IGs penal legion kommer in och tar en bordskant. Lite kul tyckte jag det var att Pontus satte dem där för nr mina outflankade stealers kommer in så lär de komma på fel sida (de måste slå om vilken sida de kommer in från om IG vill det) och då kan de döda dessa istället. Tyranten misslyckas med alla sina coversaves och dör, givetvis. Tur att hon kostar +50 poäng med lägre överlevnadschans numera. Och är sämre i närstrid.
Stealers vinner närstriden igen och Yarrick kommer inte i närstrid denna runda heller.Nidsen slår sina reservslag och får in trygonen. Monstret försöker ställa sig framför IG armén. Han scattrar 8" bort, dock.
Istället skjuter zoanthropes lite löst och resten ställer sig i ordning. En stealer överlever närstriden. Jag glömde att broodlorden ger enheten T5 när endast två modeller är kvar och broodlorden är en av dem.

Laying up the shot...
Turn 4
IG:s runda 4 fungerar inte så bra. Trygonen står på sig till ett wound kvar vilket var rätt ok. Jo...den klarade inga coversaves.
Tyranids runda blir då mer intressant. Trygonen och raveners slaktar upp en hopslagen mperial guard enhet. Från början tänkte jag låta raveners slåss ensamma mot guardsmännen men har som erfarenhet att tyranids inte kan döda ens grots i närstrid så jag slängde med en trygon för att "tippa balansen". Det funkar väl rätt ok och stackars guardsmen dör.

I efterhand skulle trygonen dödat någon annan enhet men jag var rädd för att denne skulle dö för lätt då den skulle vara tvungen att diffa upp för kanten. Det hade varit värt det dock. Klart värt det. Antagligen hade jag vunnit om jag gjort så...
...men jag är inte bitter...
På andra flanken roar sig hormagaunts att charga in i yberkommersariens enhet och lyckas vinna och hålla kvar enheten i närstrid.
Hive guarden skjuter lite skott och en instant kill senare är ett heavy bolter team borta.
Runda 5.
Snabbt faller trygon. Snart följer raveners.

Veteranerna börjar röra sig framåt för att ta bordkanter.
I min runda så händer inte så mycket. Hive guarden plockar ett heavy weapon team till. Stealers som kom från sidan gömmer sig efter slaktat men det finns massa ordnance på andra sidan bordet men de blir inte beskjutna, dock, så de gömmer sig bara.
Bordskanter: 2-0 till tyranids.
Runda 6 börjar med att IG förbereder sig för att ta bordskanter. Yarric tillsammans med lascannon och heavy bolter team försöker charga sönder zoantropes och en thrope blir kvar till en kostnad av ett heavy team.
Överlag försöker IG gräva ut termagaunts i skytterundan men lyckas inte få fram ett Ld slag.
I min runda försöker Termagaunterna flyttar på sig men fixar inte ld slaget så de står kvar. Hive guarden lyckas med sitt Ld-slag och chargar de två plattorna som överlevde närstrden med stealers. Han dödar de två baserna.

Den sista zoanthropen överlever inte närstriden med kommissarn och heavy wapon basen så det tunga vapnet försöker ta en bordskant men kommer inte över denna runda.
Tyranids gör inte så mycket. Venomthrope försöker stoppa veteranerna men missar alla sina poison (2+) attacker med reroll och dör sedan.
Bordskanter: 1-1
Runda sju innebär döden för nidsen. Hive guarden blir snabt skjuten men stealers i ena hörnet överlever. Termagaunts får slå ett ld slag som de misslyckas med och flyr.
Tyranids skiter i sin sista runda.
Bordskanter: 3-1 till IG. Ungefär 750 poäng fördel IG.

Läropunkter. Denna IG armé är sjukt jobbig och borde komp-mördas rätt mycket mer...
Jag funderar allmänt på att skippa flygande tyrant. Vingar är inte så särskilt bra och hon är rätt kass. Kanske om Trygonen kommer fram samtidigt.