Striking Scorpion 82 på Youtube!

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Striking Scorpion 82 på Youtube!

Inlägg av bolterochkniv »

om ni är sugna på ganska långa (ca 40 min) battle report videor med galet snygga arméer och bord, rattade av spelare som inte direkt är taktiska genier men har mäktiga skills när det gäller att FORGA ETT NARRATIV! borde ni kolla in den här killen: http://www.youtube.com/user/StrikingScorpion82

det är en snubbe som spelar matcher mot sin brorsa typ och dom kör nästan alltid asballa arméer (en höjdpunkt är när skorpionen själv kommer med en necronlista med bl.a. två monoliter och brorsan kontrar med en ultramarines lista med 3x tac squad, 3x terminator squad och 3x vindare), som dom rattar med något ostadig hand. dessutom pausar dom ibland spelrapporteringen för att göra mäktiga kameraåkningar över spelplanen till pampig musik, och spränger ibland in textrutor mitt i matchen med lite mäktiga fluff-citat från gubbarna på planen!

ibland blir man lite frustrerad över de taktiska felsluten, men den som inte blir drabbad av förnyad kärlek till hobbyn när 5000 pts nids springer över en jättestor open ground-yta mot 5000 poäng IG med dubbla superheavy tanks, har fan ett hjärta av sten: http://www.youtube.com/watch?annotation ... ZF81brhlPA
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

xdanskx
Inlägg: 644
Blev medlem: 23 maj 2009, 20:19

Re: Striking Scorpion 82 på Youtube!

Inlägg av xdanskx »

Jag har sett en del av deras battle reports, jag gillar dom!
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Striking Scorpion 82 på Youtube!

Inlägg av Excessus »

Hoppades på lite chaos battlereports, men icke sa nicke... :(
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Striking Scorpion 82 på Youtube!

Inlägg av Kaptenen »

Har kollat på Tyranids vs IG två gånger tom, första gången satt jag med saft och popcorn. :D
Det där är hobbyn för mig!

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Striking Scorpion 82 på Youtube!

Inlägg av frigobben »

Skummade också igenom Tyranids vs IG på kanske 15 minuter i stället för 1:28(!). Mycket inspirerande måste jag ändå säga. Väldigt schysst setup.

Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Re: Striking Scorpion 82 på Youtube!

Inlägg av bolterochkniv »

frigobben skrev:Skummade också igenom Tyranids vs IG på kanske 15 minuter i stället för 1:28(!). Mycket inspirerande måste jag ändå säga. Väldigt schysst setup.
man måste comitta! det är bara att se det som en filmkväll och slänga upp den på projektorduken i grottan!
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Skriv svar