Puddington's Astra Militarum och diverse!

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Puddington

Puddington's Astra Militarum och diverse!

Inlägg av Puddington »

Tjenamors!

Jag startar tråden med förhoppningen att motivationen kanske kommer lättare när man har en tråd att uppdatera. Efter 10+ års frånvaro från hobbyn har jag nyligen kommit igång igen och har startat en Astra Militarum armé. Igen. Har jävligt svårt att motstå rackarna.

Som jag beskrev i en tidigare tråd kommer arméns tema att vara 40k-motsvarigheten till "polis/national guard". Nån slags Hive-polis eller Planetary Defense Force som, på grund av desperata omständigheter, har tvingats inkludera gäng, arbetare och diverse färgglada karaktärer i sina led. Jag vill ha mycket variation inom armén eftersom det kommer bli mycket infanterister att måla.

Just nu jobbar jag på min första squad, "Forge Brothers", som är helt custom-figurer från Anvil Industry. Det är en veteran squad med 2x melta, 1x flamer, 1x heavy flamer som kommer från ett manufactorum och har koll hur man hettar upp och smälter saker och ting! Ni ser nedan hur de ser ut. Planen är att ge dem orange:t tyg (som en halvslarvig testfigur jag målade). Är lite mer osäker på utrustningen, blir väl lite metallics. Ska ge dem lite hazard stripes och kanske lite typ "hot rod"-flammor på framsidan av vissa hjälmar.
BildBild
Senast redigerad av 2 Puddington, redigerad totalt 1 gång.

Puddington

Re: Puddington's Astra Militarum (Community Outreach Program

Inlägg av Puddington »

Igår gjorde jag ett första försök på lite baser. Är inte helt nöjd och kommer nog välja ut dem bästa från denna batch och skita i resten. Har också blivit lite sugen på att köra på Sector Imperialis-baser... kanske lite tråkigt men de passar mitt hive-tema väldigt bra faktiskt. Vad tycker ni? Tips och feedback uppskattas! :)

Bild

Idag drog jag en liten yolo och byggde upp två pringle-silos. Vi håller på att fixa terräng att ha på kontoret och tycker det är kul att försöka på hemmabyggt.

Bild

Puddington

Inlägg av Puddington »

Bild

Ser inte lika hemsk ut nu med lite basecoat!

Ajvar

Inlägg av Ajvar »

Hej! Jag gillar temat skarpt. Håller själv på med AM i renegade-tappning med lite kreti o pleti som conscripts så jag hoppas på lite inspiration härifrån. :-). Terrängen o baserna ser kanoners ut!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Härligt med terrängbygge! :wub:

Puddington

Inlägg av Puddington »

Dålig bild men here goes! Slaskade på lite färg på pringlesburkarna.

Bild
Bild

Edit: lite bättre bilder!
Senast redigerad av 1 Puddington, redigerad totalt 8 gånger.

Nordheim

Inlägg av Nordheim »

Riktigt snygga pringles burkar!
Alltid skoj när man kan bygga något av skräp, extra creds om man inte tänker på vad det en gång varit, när det är målat och klart!
Vilket jag tycker du lyckats med!

Puddington

Inlägg av Puddington »

Nordheim skrev:Riktigt snygga pringles burkar!
Alltid skoj när man kan bygga något av skräp, extra creds om man inte tänker på vad det en gång varit, när det är målat och klart!
Vilket jag tycker du lyckats med!
Haha, tack! Ja, tycker det är kul att ge liv till skrot. :)

Bytte ut bilden mot två bättre.

Puddington

Inlägg av Puddington »

Har inte hänt så jättemycket, har i princip beslutat att vänta på guard codex innan jag köper in för mycket. Det kan vara så att metat skiftar och det kanske finns lite nya customization-alternativ att förhålla sig till (de utlovade ju regler för att skapa "ditt egna regemente"). Vi får se! Lite pill blir det nog. Under tiden har vi alla fall invigt både mina pringles-burkar och vår nya gaming mat på jobbet!

Bild

Bild

Här är även en liten bild på en del av min 10+ år gamla armé från ungdomen... gröna vostroyans! Kollegans Black Templars mitt i smeten där (allierade).

Bild

Till sist har jag även börjat göra obj markers... protip: försök inte frihanda med ceramite white. Fan vad chunky den skiten är! Ska måla resten med nått annat.

Bild

Användarvisningsbild
Knaperstekt

Inlägg av Knaperstekt »

Jag gillar att ni bygger terräng, det ser bra ut! Jag såg dina oljefläckar, och kom att tänka på mina egna. Jag köpte Nuln Oil Gloss och använder som olja. Du kan ju även kleta 'Ardcoat eller annan blanklack på.
Bild
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Skriv svar