Jag startar tråden med förhoppningen att motivationen kanske kommer lättare när man har en tråd att uppdatera. Efter 10+ års frånvaro från hobbyn har jag nyligen kommit igång igen och har startat en Astra Militarum armé. Igen. Har jävligt svårt att motstå rackarna.
Som jag beskrev i en tidigare tråd kommer arméns tema att vara 40k-motsvarigheten till "polis/national guard". Nån slags Hive-polis eller Planetary Defense Force som, på grund av desperata omständigheter, har tvingats inkludera gäng, arbetare och diverse färgglada karaktärer i sina led. Jag vill ha mycket variation inom armén eftersom det kommer bli mycket infanterister att måla.
Just nu jobbar jag på min första squad, "Forge Brothers", som är helt custom-figurer från Anvil Industry. Det är en veteran squad med 2x melta, 1x flamer, 1x heavy flamer som kommer från ett manufactorum och har koll hur man hettar upp och smälter saker och ting! Ni ser nedan hur de ser ut. Planen är att ge dem orange:t tyg (som en halvslarvig testfigur jag målade). Är lite mer osäker på utrustningen, blir väl lite metallics. Ska ge dem lite hazard stripes och kanske lite typ "hot rod"-flammor på framsidan av vissa hjälmar.