Renegade guard?
Renegade guard?
Funderar å att dra igång ett projekt med dessa. Kan man använda vanliga AM-codex månntro eller måste man köra med den där från Siege of Vraks eller vad det är? Inte hunnit forska så mycket så nån kanske vet tänkte jag
tänker mest på vad som brukar anses ok på turneringar o så
Re: Renegade guard?
Det finns ju många enheter som enbart finns i vraks, men vill du spela dem som AM så går ju det också, men då med deras regler och lite counts-as.
Det finns turneringar som är ok med Forge World. Linköping, Malmö och Västerås håller i turneringar där du kan spela Renegades. De är svincoola och kör bara kör. Ha med Thuddguns i massor. Och zombies.
-
Elevatorlake
Framförallt finns det väl någon regel som heter artillery tyrant eller något sådant som gör att man får skjuta artilleri även om man träffar sina egna modeller också? Fluffigt och roligt! 
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Jag spelar Siege of Vraks och brukar spela unending host själv. Det går ut på att du kör ca 100 infanterister som dör i drivor, men de kommer tillbaka igen på 2+ med outflank. Kill points brukar gå sådär... Annars finns en nästan likadan armélista i IA13. Om du hittar turneringar som kör med komp enligt "LITC" så är FW i regel ok (men får lite färre armépoäng än andra). Välkommen till Linköping om du är sugen.
Din warlord kan uppgraderas till 1 av ett antal devotions. Ordenance Tyrant är en av de bästa och gör att alla blast weapons inom 12" med barrage kan skjuta på fienden, även om blasten ligger över dina egna enheter. Denna devotion gör även att du kan många olika köpa heavy som elites och enstaka som troops. Heavy support är annars något som tar slut väldigt snabbt för denna armé. Själv gillar jag quad launchers, medusas, rapier laser batteries och conquerer battle tanks (Leman Russ-variant som är fast). Om du dessutom kör convenent of Nurgle kan du ha plauge zombies som är utmärkta "mänskliga" sköldar. Motståndares min brukar vara rätt kul när dennes 3 grav-centar blir uppbundna i 3 rundor av 15 zombies för 45 poäng med obsec.
Finns många bra kombinationer om man allierar in psykers, helldrakes eller maulerfiends att distrahera motståndaren med.
Jag tror inte någon skulle ha något emot om man spelar AM med chaos-tema. De har antagligen inte bara fallit så långt än?
Din warlord kan uppgraderas till 1 av ett antal devotions. Ordenance Tyrant är en av de bästa och gör att alla blast weapons inom 12" med barrage kan skjuta på fienden, även om blasten ligger över dina egna enheter. Denna devotion gör även att du kan många olika köpa heavy som elites och enstaka som troops. Heavy support är annars något som tar slut väldigt snabbt för denna armé. Själv gillar jag quad launchers, medusas, rapier laser batteries och conquerer battle tanks (Leman Russ-variant som är fast). Om du dessutom kör convenent of Nurgle kan du ha plauge zombies som är utmärkta "mänskliga" sköldar. Motståndares min brukar vara rätt kul när dennes 3 grav-centar blir uppbundna i 3 rundor av 15 zombies för 45 poäng med obsec.
Jag tror inte någon skulle ha något emot om man spelar AM med chaos-tema. De har antagligen inte bara fallit så långt än?
Stort tack för all input
Kom på att jag kan ju bygga armen för båda varianter så kan man ta det som passar bäst eller känns roligast för stunden
Har redan 40 plague zombies o massa kultister till mina CSM så där har jag kanske nån slags grund. Får fortsätta funderingarna i armeprojektsdelen...
Har redan 40 plague zombies o massa kultister till mina CSM så där har jag kanske nån slags grund. Får fortsätta funderingarna i armeprojektsdelen...
Själv tycker jag att fw är lite för dyrt för arméer på över 100 modeller och är inget fan av kinaforge. Det finns dock en hel del alternativa modeller och annat att få tag på. För mina närstridsinfanterister kom t.ex. klubbens bitzlåda för fantasy väl till pass med alla yxor och klubbor.
Håller helt med. Det blir ganska mycket plock från min sida. Har en tro om att tredjepartstillverkare skall kunna erbjuda schyssta huvuden som kombineras med vanliga cadians för att ge rätt stuk. Mer om det i armébloggen när den kommerJarn skrev:Själv tycker jag att fw är lite för dyrt för arméer på över 100 modeller och är inget fan av kinaforge. Det finns dock en hel del alternativa modeller och annat att få tag på. För mina närstridsinfanterister kom t.ex. klubbens bitzlåda för fantasy väl till pass med alla yxor och klubbor.
Det ska bli spännande att läsa vad du kommer fram till. Jag har själv letat mycket efter bitz och annat så säg till om du vill ha några tips.
Nu är jag i tagen att börja köpa in grejer till detta men har insett att jag inte har nån koll på varken AM eller Vrak.
Så tänker att man kanske kan få lite tips om vad man ska satsa på.
För att göra det lite utmanande så vill jag gärna skaffa grejerna som kan gå i båda listorna, möjligen med lite god vilja eller lätt prox.
Det som redan finns är 25 kultister med bössor, 30 med pickadoller o tillhyggen samt 40 zombifierade cadians.
Om jag förstår rätt så brukar man köra AM i plutoner med 30 gubbar i varje. Dessa har väl i regel gevär så närstridskillarna känns lite oanvändbara där. Så jag måste nog skaffa minst 30 cadians till. Känns knasigt att spela AM med mindre infanteri än så.
Sen är frågan vad man ska ha mer. Jag vill ha några stora tanks, gärna lite artilleri och nån flygare. Och lite heavy weapon teams. Gärna spelmässigt bra grejer.
Sen är frågan vad som kan funka i båda listorna. Vrak vet jag inget om men antar att alla mina kultister o zombies kan vara med där.
Så tänker att man kanske kan få lite tips om vad man ska satsa på.
För att göra det lite utmanande så vill jag gärna skaffa grejerna som kan gå i båda listorna, möjligen med lite god vilja eller lätt prox.
Det som redan finns är 25 kultister med bössor, 30 med pickadoller o tillhyggen samt 40 zombifierade cadians.
Om jag förstår rätt så brukar man köra AM i plutoner med 30 gubbar i varje. Dessa har väl i regel gevär så närstridskillarna känns lite oanvändbara där. Så jag måste nog skaffa minst 30 cadians till. Känns knasigt att spela AM med mindre infanteri än så.
Sen är frågan vad man ska ha mer. Jag vill ha några stora tanks, gärna lite artilleri och nån flygare. Och lite heavy weapon teams. Gärna spelmässigt bra grejer.
Sen är frågan vad som kan funka i båda listorna. Vrak vet jag inget om men antar att alla mina kultister o zombies kan vara med där.