Nu har jag förvisso endast varit med i ca 1,5 år efter ett uppehåll på nästan 20år så jag har fortfarande en del att hämta upp angående metat. Men frågan är om nedanstående Harlequin/Eldar/DE /pirater skulle kunna fungera någorlund?
Skulle någon turnering bli aktuellt så är jag medveten om att jag måste offra piraterna, men det blir ett senare dilemma.
Detta är dock endast 1829pts, men jag har bara kollat i Doom of Mymeara 2nd ed två ggr och är lite osäker på vad Prinsen kan uppgraderas med. Men 20pts till på honom lär nog behövas i form av något Close combat vapen.
Harlequin Masque 742pts
8 Troupe (inkl Master), 3xCaress. 2xKiss. 174pts
Fast
2 Star Weaver, 140pts
Heavy
1 Voidweaver, Prismatic Cannon. 80pts
DE ally 255pts
1 Succubus, Archite Glaive, Armour of Misery. 115pts
5 Incubi. 100pts
5 Kabalite Warriors. 40pts
(Kabalite kommer att vara en DE/Corsair blandning rent visuellt då de annars inte passar in.)
Tänkte att Succubus + 5 Incubi lånar en Star Weaver.
Eldar Cad 377pts
Autarch skyrunner, Banshee Mask, Laser Lance. 100pts
Farseer skyrunner. 115pts
Min tanke var att Autarchen skulle joina en unit Harleqiuns och skydda dem mot overwatch, och sig själv med 2+ look out sir.
Troop
3 Windriders, 3xScatter Laser. 81pts
3 Windriders, 3xScatter Laser. 81pts
Corsair 455pts
Prince Cloud Dancer. 90pts
(Den egentliga huvudrolls innehavaren då det är en Baron Sathonyx från Ghost Miniatures)
Troop
4 Cloud Dancer, 4xDark Lance. 160pts
+1 Baron Cloud Dancer. 45pts
4 Cloud Dancer, 4xDark Lance. 160pts
Kanske inte så mycket mer än Kabalite som kan stå och hålla objektiv bak. Ett alternativ kanske kan vara att offra 3 scatter bikes mot Rangers.
Värt att tänka på är att detta mest är tänkt för spel i lokalen (dels pga FW grejerna och dels på kanske lite för hög komp) och då jag endast äger Eldar så är jag väl mest ute efter om det andra funkar innan jag går loss i spelbutiken
/J