Men nu tänkte jag göra ett försök att få ihop något som jag kan spela på turneringar med. Till att börja med tänkte jag göra ett försök med mina Dark eldar. Och dokumentera detta i en tråd här. Det kommer bli lite blandat målning, listor, tankar och battle reports. Så får vi se vart det tar vägen.
Vissa av er har säkert sett mina mörkeldarer, men annars finns de här:
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... =67&t=6300
Sedan den tråden har jag lagt till lite saker till armén. Den första var en femma kabalites med tillhörande venom.

I nya codexen verkar GW ha använt en slumpgenerator när de gjorde balansfixarna eftersom de nerfade redan dåliga enheter som Wyches och Hellions, medan venomspam, som var en av de få sakerna som verkligen behövde nerfas, var oförändrat. Men är det venoms som gäller så...
Eftersom jag bara hade två innan så kunde jag måla upp en till utan att skämmas. Och den lär komma väl till pass nu.
Sen har jag målat upp lite Scourges.

Totalt är de 8 st, hittills utan specialvapen. Scourges utan upgrades är en enhet som jag vill ska funka, men som jag egentligen inte tror så mycket på. Och jag ska måla upp haywire blasters till dem framöver.
På gång är blasterborn och en Talos. Bilder på det kommer framöver. Sen har jag en match inbokad imorgon. Rapport från det kommer förhoppningsvis.