CSM Gothcon

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Johannesson

CSM Gothcon

Inlägg av Johannesson »

Jag bryr mig betydligt mindre om anonymitet än otrevliga komp-överraskningar, så jag lägger upp en idé som i nuläget kompar 14. Som jag förstår det finns det inget som hindrar komparna att i år ge förhandsbesked innan sista listinskick eftersom vi ändå mest använder mallen. Hade mallen varit perfekt redan hade vi ju inte behövt den subjektiva korrigeringen och kunnat vara säkra på vår komp.

Alltså, kommer jag att få ligga kvar på mina 14 om jag väljer att spela med denna listan?

Combined Arms - Chaos Space Marines Faction

HQ
260 Daemon Prince, MoS, Wings, PA, Black Mace (-27, 5 MCP)
175 Chaos Lord, MoN, Bike, PF, Claw, Sigil, BG, Vet (-19)

Troops
200 Plague Marines x7, PF, Vets (-17) (Champion Warlord)
50 Cultists x10 (-4)
50 Cultists x10 (-4)

Elite
435 Chaos Terminators x10, Reaper x2, CF x2, PF x2, IoV (-25)

Fast
144 Chaos Spawns x4, MoN (-26)

Heavy
135 Maulerfiend, Lasher Tendrils (-6, 3 AVP)
135 Maulerfiend, Lasher Tendrils (-10, 3 AVP)
125 Maulerfiend (-10, 3 AVP)

AVP/MCP penalty: 14 (-12)

Comp: 14

(Det saknas lite poäng men det fixar jag sen. Ett alternativ är att inkludera den femte Spawnen vilket drar ner listan till komp 13, men det väljer jag sen.)
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Joakim

Re: CSM Gothcon

Inlägg av Joakim »

Kan inte garantera något då jag inte sett alla. MEN när jag tittar på listan ser jag inget som inte känns rätt enligt kompen.
Så det bör inte vara några stora skillnader från den subjektiva delen.

OM det är så att vi har gjort missar mallen som man utnyttjar rakt av det är då vi kommer gå in och justera. Jag har inga planer på att ändra bara för sakens skull.

/Joakim

Johannesson

Re: CSM Gothcon

Inlägg av Johannesson »

Tackar, känns som en vettig inställning. Då kan jag planera vidare i lugn och ro :)
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Skriv svar