Citadel Finecast
Re: Citadel Finecast
Förr fick man 2 Rhinos för 150kr.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Seriöst? Då skulle en rhino kosta ca 100 kr idag...Per Pirat skrev:Förr fick man 2 Rhinos för 150kr.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Det var i början av 3:ed.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Om man bara ser till finecast så tycker jag att det är ett bra initiativ. Det ska bli väldigt skönt att slippa de jobbiga tennmodellerna som förpestar spelet. Modeller som väger mindre, är enklare att limma(och inte kräver pinning) och som inte tappar färg är en stor förbättring.
Tråkigt med prishöjning visst. Men i stort så ser jag finecast som en förbättring.
Tråkigt med prishöjning visst. Men i stort så ser jag finecast som en förbättring.
Två Rhinos för 150 var fan inte i 3rd ed. Det var Rogue Tradertider... När jag började, i 2nd Ed, kom Rhinon i enkelbox. Och Land Raidern var slutsåld över helva världen och FANNS inte. Folk byggde nya av WWI-modeller och hade sig.
Snyggare? Ja. Dyrare? Ja. För dyrt? Jag har dragit ned mitt köpande rejält...
Snyggare? Ja. Dyrare? Ja. För dyrt? Jag har dragit ned mitt köpande rejält...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
-
Claimh_Solais
egge skrev:Enligt KPI så kostar en burk cola 23% mer idag. (Jag kanske läser det högt dock)
Om GW har höjt priserna på färgburkar med 100% är det rätt mycket mer än vad de skall ha gjort.
Edit, finns det något gammalt och vettigt som vi kan jämföras med idag och då? Vad kostade first ed Zoanthropes? De kom 1 per blister när jag började runt -93 eller så... Nu skall de kosta ca 200 kr. Så de borde kostat runt 130 kr då?
Nja jag mins när jag köpte cola burkar för en 5kr (inte på någon turk livs utan på Ica) nu kostar dom minst 10kr oftast 12kr
se det ser jag inte som 23% höjning
att gnälla över att saker från GW va billigare för är rätt idiotiskt då allt var billigare för
och GW har utvecklats en hel del sen 90 talet.
Priser höjs det är aldrig roligt men så är det , GW är inget undantag , dom är inte några tjocka gubbar i armani kostymer som dricker 130 årig wisky och skrattar åt små nördar som köper plastsoldater för överpris
det är ett företag som behöver pengar för att växa precis som alla andra jävla företag i världen
Nu slutar vi snacka om va saker kostar och snackar om FINECAST
Lite till får vi prata om det 
Och en cola burk hittas inte så svårt i butiker för 7 eller 8 kr. Burken följer KPI rätt bra.
Så GW är ett rejält undantag som höjt sina priser, väldigt dåligt motiverat, sjukt mycket högre än vad snittet säger att de borde gjort.
fast det jag skrev ovan menar ju på att GW har ökat sina priser _mer_ än KPI. Alltså; de har ökat sina priser klart mycket mer än resten av världen i snitt. Jag köper inte heller argumentet att de har högre kvalitet nu. Enda skälet till att det argumentet håller är om de hade kunnat få dagens kvalitet med dagens investeringar då. Alltså; att de hade lägre kvalitet då än vad de investerade. Jag tror att de investerade lika mycket i jämförelse då som nu. Jag tror inte heller att den modernaste maskinen då kostade så mycket mindre som den modernaste maskinen nu med globalisering och allt. Med moderna datasystem bör de kunna hålla nere lagerkostnader också. Allt skriker på att de faktiskt skall kunna producera fler varor, med högre kvalitet och till lägre priser. Men de har ökat sina priser med fyra till fem gånger så mycket som KPI. Oavsett vad man tycker är det sjukt mycket.att gnälla över att saker från GW va billigare för är rätt idiotiskt då allt var billigare för
Och en cola burk hittas inte så svårt i butiker för 7 eller 8 kr. Burken följer KPI rätt bra.
Så GW är ett rejält undantag som höjt sina priser, väldigt dåligt motiverat, sjukt mycket högre än vad snittet säger att de borde gjort.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
-
Silversixx
Woho! En till som köpte de bra, runda, burkarnaYabob skrev:Lite off topic, men jag har svårast att smälta att man har höjt priset på färg med 100% sen jag började måla under andra halvan av 90-talet (plus att det är mindre i burkarna).
12-15:- styck. Det var tider det...
Ja, färgburksteknologin har verkligen inte gått framåt iaf. Mina 18 år gamla GW burkar är fortfarande fräscha och i princip lika bra som då de köptes. Allt efter det har torkat ihop (ja även foundation och nya washerna).
Vad kostade lådorna med 30st beakie marines när det begav sig?
Personligen kommer jag att vänta lite lite med att köpa något finecast tills de fixat produktionsproblemen. Eller får man ersättningsmodeller skickade om de är trasiga? Då får man ju lite extra bitz.
Vad kostade lådorna med 30st beakie marines när det begav sig?
Personligen kommer jag att vänta lite lite med att köpa något finecast tills de fixat produktionsproblemen. Eller får man ersättningsmodeller skickade om de är trasiga? Då får man ju lite extra bitz.
-
Gonka Koff
Men, har det verkligen blivit så mycket dyrare med finecast? Jag har inte haft så bra koll på priserna tidigare, men när jag kollar vad tex 5 striking scorpions eller 7 plague marines kostar, så tycker inte jag mig se nån jättehöjning (dom kostar bägge 310 spänn på gw:s sida). Kanske att singelgubbarna blivit dyrare - men hur mycket egentligen?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham