Once you go black... - En Dark Eldarblogg

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

Det blir nog en Razorwing som får hotta upp armén lite... Jag tog med lite gubbar att måla på semestern men detta är allt som blivit typ klart. Två shatterfieldmissiler...

Men bättre lite än inget :)

Och de blev lite skruvade...

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

kraftman

Inlägg av kraftman »

Jag kan inte se bilderna ! Är det min browser eller ditt problem ?

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jag ser dem... och de är fräsiga!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

kraftman

Inlägg av kraftman »

Typiskt !

Sitter på jobbet och har testat ett par olika browsers... får väl kolla när jag kommer hem.

EDIT: Weird, nu ser jag dom också... SNygga.
Senast redigerad av 1 kraftman, redigerad totalt 4 gånger.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Jag ser de, kör internet Explorer.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

benmannen

Inlägg av benmannen »

Sådärja, den första flygaren är klar. Den blev mörk och mysig, GWs spraygun gjorde susen igen.

Nu inser jag att jag inte hade lansarna på när jag tog bilderna, jag har magnetat dem och disintegrator cannonsen också. Jag gillar att köra den billig med bara en Splinter Cannonuppgradering...

Men annars är favvosetupen:

2 Dark Lances
Splintercannon
2 Shatterfield Missiles + 2 Monoscythe Missiles
Night Shields

Då går den lös på 165p vilket är rätt dyrt men den blir rätt allround och bra... Sålänge inga andra flygare dyker upp. Då kraschar den direkt... :)

Härnäst är det dags att måla upp Reapern, jag gillade inte dess storsegel som den kommer med utan magenetade två småsegel som jag gjort på mina andra båtar för att representera Enhanced Aethersails. Det blev mycket bättre. Den kostar typ som Razorwingen i poäng så jag tänker att jag kan byta med dem fram och tillbaka.

Ikväll ska vi spela en liten intromatch. Det är en kompis som kanske ska ta upp 40k igen, vi ska testa hans gamla Nekrons mot en snäll Dark Eldarlista.

Sen i helgen blir det heldagsspelande hemma hos mig igen. Då blir det premiär för ett HELT färdigmålad arme! Det blir första matchen så!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++

sefiii

Inlägg av sefiii »

Cool Razorwing!

Jag gillar hur du gjorde cockpitten, hur fick du den där vita effekten?

Också, tack för tipset om att använda crypt horrors som Grotesques, storleken var perfekt och de var lätta att enkelt konvertera om!
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

benmannen

Inlägg av benmannen »

Den vita effekten är enkel. Jag såg den på en armé på GW butiken i sthlm, det är GWs egna Purity Sealspray. Alltså den som mattlackar saker... Jag sprayade den på insidan och utsidan av alla rutor. Blir finfint mjölkigt... Jag gillade aldrig hur det blev med piloten som syns inuti. Nu slipper man det.

Och bra att du fick till Grotesquerna!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Läcker Flyer! Gillar den skönt matta svarta färgen. Normalt tycker jag det är ett oskick att måla cockpitrutor, men för en DE-flyer funkar det alldeles utmärkt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skriv svar