Orks
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Orks
Mallen är lite inkonsekvent när det gäller sånt. För det mesta gäller allting bara per enhet om inget annat anges men för long fangs är t.ex inte så. Tolkar man lootas och long fangs på samma sätt så ger antingen tre enheter med fem lootas -22 eller så finns det inget eskalerande minus på missiler i long fangs.
Fast det behöver inte anges... De kan ju bara vara 5 missiler per enhet. Blir ganska självskrivet att det är räknat på alla enheters missiler. Sen är det klart att man kan förtydliga.
Trukks och buggies räknas ju inte till fordon. Räknas gun trukks som trukks i det avseendet?
Förmodligen borde grot bomm launchas räknas in där också. Kan man inte göra som så att inga av10 fordon räknas så får man med allt.
"Vehicles
(each Killa Kan counts as one vehicle, vehicles with AV10 in all facings does not count)"
Förmodligen borde grot bomm launchas räknas in där också. Kan man inte göra som så att inga av10 fordon räknas så får man med allt.
"Vehicles
(each Killa Kan counts as one vehicle, vehicles with AV10 in all facings does not count)"
- speedfreek
Äkta orksna sysslar inte med fåniga bortförklaringar.
- The Gretchin
Jag skulle vilja ha Grot Mega Tank införd i kompmallen. Den har ju numera kvalificerade regler. 
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
-
Silvertejp
Men inte godkänd i Sverige FAQ, så det är väl ganska meningslöst.The Gretchin skrev:Jag skulle vilja ha Grot Mega Tank införd i kompmallen. Den har ju numera kvalificerade regler.
- The Gretchin
Tänkte inte på det, tack.Silvertejp skrev:Men inte godkänd i Sverige FAQ, så det är väl ganska meningslöst.The Gretchin skrev:Jag skulle vilja ha Grot Mega Tank införd i kompmallen. Den har ju numera kvalificerade regler.
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).