Skyslammer - There will be blood! Turnering i 8th den 2 juli

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
kraftman

Re: Skyslammer - There will be blood! Turnering i 8th den 2

Inlägg av kraftman »

Det är väl Forgeworldreglerna som inte är ute än, men skicka gärna en länk annars...

Angående max tre, så är det nog bättre att ni sätter hårdare begränsningar än rekommendationer om jag känner turneringsspelare rätt, men men det är ni som är arrangörer !

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

kraftman skrev:Det är väl Forgeworldreglerna som inte är ute än, men skicka gärna en länk annars...

Angående max tre, så är det nog bättre att ni sätter hårdare begränsningar än rekommendationer om jag känner turneringsspelare rätt, men men det är ni som är arrangörer !
Forgeworld skickar böckerna den 17/6, så om du beställt med vanlig leverans landar de uppskattningsvis 13 arbetsdagar senare, vilket innebär 5 juli. Expressleverans är 9 arbetsdagar, vilket ändå är 28 juni, så tre dagar extra deadline på listorna gör tyvärr ingen skillnad där :/

Forgeworld verkar hålla tätt som... (valfri liknelse). Edit: Vilket innebär vissa svårigheter i dagsläget att bygga listor med FW, eftersom de dessutom inte säljer digitala indexar.

Angående tajtare restriktioner så förstår jag vad du menar och håller med i princip. Men sett till vad som är praktiskt görbart för oss som arrangerar sett till tid har vi inte riktigt möjlighet att göra nån slags ny easycomp. Dessutom med hyfsat begränsad speltid i det nya systemet.

Vi lägger vår tid som arrangörer på att sätta en riktigt bra kontext för att det ska bli ett bra evenemang och härlig spelupplevelse för så många som möjligt - inte bara för de som "knäcker koden" och får kicken av att vinna genom en helt galen listkombo.

Så vi vädjar till det sunda förnuftet och moralen, för kunskaperna kring vad som är mellanmjukt och vad som är stenhårt tror vi i vart fall att alla erfarna - och kanske även de mer juniora - kan ha ett hum om. Ältar man alla kombinationer av sin codex i huvudet utkristalliseras till slut de olika nivåerna. Dessutom märker man i testspel om ens lista är en autovinn.

Samt det vi också kan göra är att bygga in lite piska & morot.
Piskan är skämsstruten för den som autotablar i alla tre matcher utan en svettdroppe innan runda tre.
Moroten är en jämrans massa fina priser - och extrabonusar - inte bara till vinnarna. Mer om det sen.

Vi tror på att communityn är mogen uppgiften.
Senast redigerad av 1 Nurgle, redigerad totalt 9 gånger.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Lite nyheter - nu har vi en sponsor!

Priser och sponsring från Alphaspel - samt en grym deal för dig som spelar!
Schyssta priser för topp tre, coolast armé & jumbo - samt ett hobbyfrämjande pris med hemliga kriterier där vinsten är en valfri start collecting box för att utöka din armé.

Image

Som spelare på Skyslammer får du dessutom en grym deal - du kan förboka hobbyprodukter från Alphaspel och få dem levererade till turneringen - till 10% rabatt! Det inkluderar även GW-produkter - så du kan förbeställa allt från GWs nya releaser och få med dig dem hem från turneringen.

http://www.alphaspel.se

(Du som bokat och betalat din plats får info via mejl hur du beställer. Sista dag för rabattbeställning är 29 juni och gäller enbart varor som hinner komma in i lager, så lägg din beställning i god tid!)

Vi är oerhört stolta över att ha Alphaspel som sponsor.
Alphaspel har ett komplett sortiment av GW-produkter och allt relaterat till hobbyn, bra service, en välförsedd butik i Hägersten med uppställda spelbräden för Shadow wars.

Andra tisdagen varje månad har de spelkvällar med möjlighet att spela 40k m.m. med start 11/7 - missa inte den!
De har ett stort hjärta för vår community, så vi kan inte vara mer nöjda med dem som sponsor.

Support your local hobby store!
Senast redigerad av 7 Nurgle, redigerad totalt 10 gång.

benmannen

Inlägg av benmannen »

kraftman skrev:Det är väl Forgeworldreglerna som inte är ute än, men skicka gärna en länk annars...

Vi kommer subkompstudsa listor som är tråkiga och hårda... Vi hoppas att folk vill testa kul saker, så det är bara att förbereda er på att få bygga om listor som är för hårda.

Försök inte ens skicka in såna listor. Gör man det får man inget godis på turneringen! Necron kommer bjuda på massor av godis till snälla spelare!
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Allain skrev:Sätt upp mig på reservlistan så får vi se om det blir fler avhopp :)
Skrev fel mejl - skyslammer@mikmag.com ska det vara. My bad!

Lictor

Inlägg av Lictor »

Precis så här vill jag att en turnering ska vara! Mysig och inga konstiga knössligheter utan bara lita till allmänt folkvett.

Saknade bara gamla goda Best Sportsman men den mystiska hobbyfrämjande utmärkelsen fyller ju det hålet perfekt nu.
Sebastian Magnusson

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Finns det inget pris för Bästa Besökande Öldrickare blir jag sjukt besviken.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Bra med pepp - kommer bli grymt detta!

Vi slopade tyvärr priserna för både best sportsmanship och bäste öldrickare.
Det förra på grund av för litet spelarunderlag för en vettig röstning (för få matcher). Det senare på grund av dyra inventarier i lokalen.

Så ni får helt enkelt vänta och se vad priset består i. Alternativt fortsätta gissa :)

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Parentes

När jag och mina vänner arrangerade turneringar hade vi Sergeant Award. Ett pris till den som tillförde det där lilla extra under turneringen. Det kunde vara vem som helst. Spelare, arrangör eller besökare. Det var skoj och uppskattat.

Slut parentes
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Röde skrev:Parentes

När jag och mina vänner arrangerade turneringar hade vi Sergeant Award. Ett pris till den som tillförde det där lilla extra under turneringen. Det kunde vara vem som helst. Spelare, arrangör eller besökare. Det var skoj och uppskattat.

Slut parentes
Det var ju en jättebra idé! Kul :)

Skriv svar