Alaitoc Avengers

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Re: Alaitoc Avengers

Inlägg av NilssonHarHund »

Röde skrev:Tjusigt. Bring the paint!
I sinom tid! Först ska jag bygga åtminstone någon till. Som den här exarchen:

Bild
Röde skrev:Den är så himla fin. Oerhört inspirerande. Bra jobbat.
Kaptenen skrev:Helt missat den färdiga flygaren... superfin!!
Tack!

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Målning påbörjad, här förste man ut med edge highlight. Mycket nöjd med resultatet så här långt.

Bild

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Kan inte riktigt bestämma mig för vilket shrine och därmed vilken squad denna avenger ska tillhöra; därav omålad hjälm. En annan variant vore att måla alla 20+ avengers som tillhörande samma shrine och använda något annat för att skilja squads åt. Idéer?

Bild

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Det fick bli samma shrine som exarchen för några sidor sedan, den som inspirerats av 2nd ed-codexet. Synd att det inte är ett namngivet shrine. Avgörandet föll på att jag vill kunna spela med flera exarcher med olika beväpning och varje shrine bara har en exarch. Andra enheter får andra hjälmprydnader. Bättre färgåtergivning med bättre kamera nu:

Bild Bild

Ja, han är lite onaturligt tillbakalutad, men det löser vi vid basning senare.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Sjukt snyggt flyg. En riktig finpjäs för utställningsskåpet

Användarvisningsbild
Grudge

Inlägg av Grudge »

Väldigt fina konverteringar - älskar de gamla Banshees-modellerna, kul idé att låna deras ben! Gillar också 2nd ed referenserna, ser fram emot att se mer.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Grudge skrev:Väldigt fina konverteringar - älskar de gamla Banshees-modellerna, kul idé att låna deras ben! Gillar också 2nd ed referenserna, ser fram emot att se mer.
Ja, visst är de härliga! Hade de inte haft fel vapen hade de nog fått se slagfält istället för operationsbord. Finns mycket fult från den tiden, men några space wolves och vissa eldarmodeller håller måttet trots nära 25 år på nacken. Det måste vara Jes fel.
Nurgle skrev:Sjukt snyggt flyg. En riktig finpjäs för utställningsskåpet
Tack! Här ska det se fint ut även på slagfältet, även om detaljerna nog går lite förlorade i gympasalsljus.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Blir bra. Stilrent.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Kan ha missat någon post om det men har du något utkast på lista?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Röde skrev:Kan ha missat någon post om det men har du något utkast på lista?
Jodå, nog har jag skissat alltid, men du har inte missat något. Idén är något sorts footdar, gärna med sneaky inslag som passar bra ihop visuellt och fluffmässigt. Jag inspireras framför allt av exempelarmén i codex för Alaitoc under 3rd/4th edition, där enheterna tycks vara valda utifrån begränsat färgschema snarare än funktion. Således benfärgade banshees, bleka hawks och blå avengers, för att inte behöva lägga till fult kontrasterande grönt eller orange från scorpions eller fire dragons.

Bild
Inspiration från förr - fast jag tänker mig nog standardschema för banshees men med blå hår, eller nåt sånt.

Eftersom codex lär hinna komma innan jag är i närheten av klar är poängen inte det viktiga, men jag har ändå gjort en 2000pts lista (96 pow) för något sorts fingervisning. Förhoppningen är att det ska hinna komma nya aspect warriors och rangers innan jag är klar med resten, så det är lägst prio på dem. Dubbla bataljoner för extra command points, eftersom det är stört omöjligt att få in en craftworld-brigad på 2000p.

Swordwind - Battalion

Asurmen
Autarch: Mandiblasters, Scorpion Chainsword, Shuriken Pistol
Dvs herrn här:
Bild

9x Dire Avengers: Exarch: Shuriken Pistol & Diresword
5x Dire Avengers: Exarch: Two Avenger Shuriken Catapults
5x Dire Avengers: Exarch: Shuriken Pistol & Power Glaive

5x Howling Banshees
5x Swooping Hawks

Alaitoc wraith host - Battalion

Farseer: Singing Spear
Spiritseer

10x Guardian Defenders: Bright Lance
5x Rangers
5x Rangers
5x Wraithguard: wraithcannons

Hemlock Wraithfighter

War Walker: 2x Aeldari Missile Launcher
War Walker: 2x Aeldari Missile Launcher
Wraithlord: 2x Shuriken Cannon, 2x Shuriken Catapult

Dvs själen hos en före detta dire avenger. I tidigare arméer har jag haft wraithlords konverterade till en howling banshee respektive en striking scorpion, så det är väl dags igen :)

Vidare är jag kär i den här gamla illustrationen som gärna skulle få byggas i wraithlord-tappning, eller åtminstone förverkligas bland övriga avengers

Bild
Senast redigerad av 1 NilssonHarHund, redigerad totalt 3 gånger.

Skriv svar