Dark Eldar

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Dark Eldar

Inlägg av HeadWar »

Michael Carl skrev:Min lista från i våras med 3 Venoms, 3 Ravagers/Razorwing och 4 Raiders får helt plötsligt 14 lägre i komp, vilket inte känns helt rätt.
Det ska den bara ha. :P

kraftman
Inlägg: 652
Blev medlem: 01 jun 2010, 15:11

Re: Dark Eldar

Inlägg av kraftman »

Jag håller med om att det blivit för mycket minus för fordon !

Mitt förslag är att ta bort fordonsminus för Raiders och Venoms och ev. öka på minus för raiders+ venoms med 1, eller öka på minus för extra splinter cannon till venoms till -2. För det är ju just en extra Venom cannon på varje som blir riktigt bra för 10 p.

Det är lite hårt att tvinga DE till att använda fotsoldater... För det blir ju effekten om man måste hålla sig runt 40-50 i komp.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Dark Eldar

Inlägg av DHettNeck »

kraftman skrev:Jag håller med om att det blivit för mycket minus för fordon !

Mitt förslag är att ta bort fordonsminus för Raiders och Venoms och ev. öka på minus för raiders+ venoms med 1, eller öka på minus för extra splinter cannon till venoms till -2. För det är ju just en extra Venom cannon på varje som blir riktigt bra för 10 p.

Det är lite hårt att tvinga DE till att använda fotsoldater... För det blir ju effekten om man måste hålla sig runt 40-50 i komp.
Absolut inte. Även AV10 fordon blir bättre av att vara många. Bättre att räkna alla och ge dom lite mindre minus var än tvärt om.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Dark Eldar

Inlägg av Zurken »

Det är bättre att ge själva båtarna mindre minus och ha ett högt eskalerande, 2 båtar är skräp, 8 båtar är bra.
Alexander Merinen

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Dark Eldar

Inlägg av Jacke »

Zurken skrev:Det är bättre att ge själva båtarna mindre minus och ha ett högt eskalerande, 2 båtar är skräp, 8 båtar är bra.
Håller med. Båtar i sig är inte är inte hårda men många DE arméer spelar ju med runt 10st och även pappersplan är jobbiga när de är så många, särskillt när de har så mycket eldkraft som DE.

kraftman
Inlägg: 652
Blev medlem: 01 jun 2010, 15:11

Re: Dark Eldar

Inlägg av kraftman »

Jag tycker ändå att Venoms är betydligt jobbigare än raiders särskilt med dubbla splinter cannons.

12 skott med poison + inbyggt FF jämfört med 1 skott S8 gör skillnad. Det märks inte på kompen förräns man tar fler än 3 Venoms med extra splintercannons.

Varför straffas inte Ork buggies (eller trukks) med fordonsminus ? Med Twin-linked Rokkits för 35p /st så är dom nästan lika farliga som raiders...

Något känns fel...

Med så mycket minus för fordon så skippar jag nog att spela DE på komp över 40 !
Det får bli dom tråkigare SW för min del :(

Nahoj
Inlägg: 87
Blev medlem: 20 aug 2009, 08:34

Re: Dark Eldar

Inlägg av Nahoj »

Jag tycker de nya fordonsminusen känns bra. Tidigare kändes det att bara man höll mig till ett någorlunda antal Venoms kunde man trycka in i stort sett vad som helst och ändå få schysst komp.

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Dark Eldar

Inlägg av Skulliz »

kraftman skrev:Med så mycket minus för fordon så skippar jag nog att spela DE på komp över 40 !
Det får bli dom tråkigare SW för min del :(
Grattis! Nu är det äntligen lika trist/begränsande/roligt/balanserat/felbalanserat att spela DE i kompade turneringar som resten av arméerna!

Men rätt ska vara rätt...

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: Dark Eldar

Inlägg av Michael Carl »

Vad är tanken bakom att Raiders nu ligger med i det eskalerande minuset när till exempel Trukks och Sentinels inte gör det?

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Dark Eldar

Inlägg av Snot »

Jag gissar att det är för att dom är lite jobbigare att ha ihjäl med sina upgrades.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Skriv svar