Apotekare med specialvapen
Re: Apotekare med specialvapen
Hyllander, kan säga att den bitterhet du känner finns även hos mig. När man kan skriva rader som "det är uppenbart hur det är tänkt och gw har glömt skriva en rad" och det betyder att vi spelar det på det "fel" sättet gör mig väldigt trött. Om vi känner att vi är bättre än GW på att skriva regler i många fall, vilket väll är anledningen till att vi har en SWfaq, varför kan vi då inte se över minimala fel i RAW? Jag tycker inte ens att det är ett fel i raw, eftersom det i samma codex används ord som any när alla i enheten får köpa det? Varför finns det ingen argumentation mot det? De två andra commandsquadsen har equipment alla får köpa, då står det inte specifikt vilka modeller som får köpa dem. Varför skulle bikeenheten vara annorlunda?
Har troligen fel nu men där det står "any" är väl där det finns olika typer i enheten, exempel scouts som har scouts och scout sergeant, medan command squads endast har veterans.Max skrev:Varför skulle samma codex göra skillnad på any och veteran om det är menat att man skall kunna köpa allt på alla?
Ägare av Weighted Dice din Spellbutik i Katrineholm och på Nätet
Nej, står i de andra commandsquadsen som också börjar med fem likadana gubbar.
Jag har väl inte argumenterat mot att de skulle få det?Max skrev:De två andra commandsquadsen har equipment alla får köpa, då står det inte specifikt vilka modeller som får köpa dem. Varför skulle bikeenheten vara annorlunda?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Nej, men varför skulle inte bikes följa samma logik? Om det i de andra squadsen är uppdelade mellan vad veterans kan köpa och vad alla kan köpa, varför skulle den uppdelningen finnas? Den enda logiken är att saker som är begränsade till en figur med det namnet är att det endast är dem som får köpa dem. Om samma logik appliceras på bikesquaden så borde väll inte apotekare kunna köpa saker?
Jag menar att även de andra kan köpa uppgraderingar och sedan konvertera till vad det nu är de vill bli. Så länge det följer ordningen i vilket det köps.Max skrev:Nej, men varför skulle inte bikes följa samma logik? Om det i de andra squadsen är uppdelade mellan vad veterans kan köpa och vad alla kan köpa, varför skulle den uppdelningen finnas? Den enda logiken är att saker som är begränsade till en figur med det namnet är att det endast är dem som får köpa dem. Om samma logik appliceras på bikesquaden så borde väll inte apotekare kunna köpa saker?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Sv: Apotekare med specialvapen
Så mina wraithguards kan upgradera hela enheten att ha D-Scythes. Å sen köpa några till med cannons så jag har båda?
Samma sak med lychguards isåfall, tycker det låter som vansinne. En veteran får köpa specialvapen, en apotekare får det inte. Inte så konstigt egentligen.
Re: Sv: Apotekare med specialvapen
Ordningen är att du först köper upp enheten sedan uppgraderar vapnen.mtz skrev:Så mina wraithguards kan upgradera hela enheten att ha D-Scythes. Å sen köpa några till med cannons så jag har båda?
Varför får man välja ordning med apotekaren men inte med wraithguards isåfall Pär?