Jag vill bygga nåt fluffigt, men som ändå går att spela
Nytt år, ny armé, behöver förslag :)
Re: Nytt år, ny armé, behöver förslag :)
Det är ju lite synd att det inte går att göra lite possessed eller muterade orks. Det längsta man kan sträcka sig är väl att de lootat chaos grejer.
I det äldre fluffet (RT) finns det muterade Orks.Ancalagon skrev:Det är ju lite synd att det inte går att göra lite possessed eller muterade orks. Det längsta man kan sträcka sig är väl att de lootat chaos grejer.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Khorne-kult Orks...Ismeno skrev:I det äldre fluffet (RT) finns det muterade Orks.Ancalagon skrev:Det är ju lite synd att det inte går att göra lite possessed eller muterade orks. Det längsta man kan sträcka sig är väl att de lootat chaos grejer.
Jag vill bygga nåt fluffigt, men som ändå går att spela![]()
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Nurgle orks från codex deamonhunters så nog finns det exempel på muterade orks även från modern tid.
Från codex daemonhunters så gör orkerna misstaget att tro att en idol of nurgle var gork/mork och tillbedde den. Då fick de lite vårtor etc 
Klart det går att hitta på en backstory som gör att det funkar (de kanske av olika anledningar tappat kontakten till gork/mork och inte längre är skyddade på samma sätt, eller så har de helt enkelt hakat på chaos för att slåss och plundra i deras kölvatten).
Rent visuellt går det dock lite bort, då både vanliga chaos marines och ork boys är galet fula figurer, men klart det skulle gå att bygga om allt.
Däremot tycker jag personligen att orks ska göras extra-orky istället, lite buskis-skojerier etc.
Klart det går att hitta på en backstory som gör att det funkar (de kanske av olika anledningar tappat kontakten till gork/mork och inte längre är skyddade på samma sätt, eller så har de helt enkelt hakat på chaos för att slåss och plundra i deras kölvatten).
Rent visuellt går det dock lite bort, då både vanliga chaos marines och ork boys är galet fula figurer, men klart det skulle gå att bygga om allt.
Däremot tycker jag personligen att orks ska göras extra-orky istället, lite buskis-skojerier etc.
Jag tycker du skall göra pre heresy imperial fists så mina iron warriors får fluffiga motståndare. 
Lite mer seriöst, något jag tror skulle kunna bli skittufft om det görs rätt skulle vara ett inqusition warband - inte då typ spamma tremanna acolytes med psyker, utan verkligen gå in för mixade enheter och snygga gotiska konverteringar. Där har du möjlighet till både buskisenheter och lite mer effektiva grejjor, och de kan ju med fördel alliera sig med de andra arméerna du har.
Lite mer seriöst, något jag tror skulle kunna bli skittufft om det görs rätt skulle vara ett inqusition warband - inte då typ spamma tremanna acolytes med psyker, utan verkligen gå in för mixade enheter och snygga gotiska konverteringar. Där har du möjlighet till både buskisenheter och lite mer effektiva grejjor, och de kan ju med fördel alliera sig med de andra arméerna du har.
Savage Orcs från fantasy för att få lite rörelse på modellerna, blanda friskt med plaguebearers och 40k ork bitz?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Sen har vi ju alltid space wolfs...
Där finns det mycket gött med försvunna chapters osv ...
mvh:
Dennis
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Dennis
http://www.garagegamers.sePärssi skrev:klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
...som t.ex. Skyrar's Dark Wolves!Denkan skrev:Sen har vi ju alltid space wolfs...
Läs också Ahriman: Sorcerer för lite info om mer roliga Space Wolves, hehe
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Jag har redan haft space wolves 8 gånger, och har redan en 13th company sw arme