7th edition förändringar

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Flogger

Re: 7th edition förändringar

Inlägg av Flogger »

Du har missat detaljerna om kratrar och skogar Olof,med funkar mer liknande innan.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
fredrik

Inlägg av fredrik »

Lakhota skrev: Och svaret kvarstår; det är stronghold Assault som gäller nu för de reglerna :)
Så ja det finns inga regler för adl etc i regelboken, bara några terrängbitar.
Aha, då fattar jag. Tack! :)

keiko76

Inlägg av keiko76 »

Två saker är jag ytterst intresserad av.

det ena är hur psychic powers kommer att kompas/rulas och behandlas på turneringsnivå och det andra är möjligheten att återgå att spela CC-listor (Orks, Dark Eldar, Daemons).

Alltså hur kommer deras förmågor påverkas av de nya reglerna, mycket speltestning kvarstår så det är tidigt att uttala sig.

Jag vänder mig till kompgruppen om ett önskemål (även om nya Ork och DE codexet ej är utgivna än) att se över hur vi hittar balansen. Jag och många andra som spelar orker vill verkligen plocka fram våra hulliganer och att dom ska få sig en sportslig chans.

Demoner som tunga psycher listor som kommer poppa upp kan bli ett problem om det får slå över, vem fan vill inte kunna summon 3 Greater daemons och en jädra massa trupper (Horder).
Eldarer som lever mycket på psychic powers för att göra det som redan skjuter mycket, skjuta ännu mer och ännu bättre. Ser att komp-gruppen kommer ha en del att bita i, detsamma gäller FAQ gruppen.

Jag ser fram emot roligare, mer balanserat spel.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

keiko76 skrev:...
Sry om jag låter neggo men...

'Roligare' ligger helt i betraktarens öga :)

'Balanserat' kan man nog glömma. Det kommer alltid finnas en top-dog, när folk anpassar sig för den så kommer nästa och tar dess plats.
Så enkelt som så.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Fenris

Inlägg av Fenris »

keiko76 skrev:Två saker är jag ytterst intresserad av.

det ena är hur psychic powers kommer att kompas/rulas och behandlas på turneringsnivå och det andra är möjligheten att återgå att spela CC-listor (Orks, Dark Eldar, Daemons).

Alltså hur kommer deras förmågor påverkas av de nya reglerna, mycket speltestning kvarstår så det är tidigt att uttala sig.

Jag vänder mig till kompgruppen om ett önskemål (även om nya Ork och DE codexet ej är utgivna än) att se över hur vi hittar balansen. Jag och många andra som spelar orker vill verkligen plocka fram våra hulliganer och att dom ska få sig en sportslig chans.

Demoner som tunga psycher listor som kommer poppa upp kan bli ett problem om det får slå över, vem fan vill inte kunna summon 3 Greater daemons och en jädra massa trupper (Horder).
Eldarer som lever mycket på psychic powers för att göra det som redan skjuter mycket, skjuta ännu mer och ännu bättre. Ser att komp-gruppen kommer ha en del att bita i, detsamma gäller FAQ gruppen.

Angående psychic powers tror jag att om man begränsar warp charge till att man kan aldrig får mer warp charge i en runda än vad man kunde få från början, dessutom bör det begränsas till att man inte får ha mer warpcharge än vad som max går att skaffa sig på ett detachment, dvs max WC20 för eldar (om jag räknat rätt: Eldrad+farseer+10warlocks+3hemlocks). Trollar man då fram fler psyker-demoner får man inga fler WC, men om några skulle psykers skulle dö så minskar ju inte WC-poolen lika snabbt.
Detta gör att demoner inte kan åkallas exponentiellt.

Jag är inte med i kompgruppen dock, men jag har många idéer :)
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Användarvisningsbild
Serpent

Re: Nyheter i 7th.

Inlägg av Serpent »

refabricated skrev:Kan ju samla en lista på saker som folk hittar i 7:e som de tycker kan vara värt att notera.
[---]
Game set up:
- Den som deployar först väljer efter den andres deployment vem som börjar.
Ursäkta, hur sa? :shock:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Känns som lite tidigt att börja begränsa saker. Okompat gäller förhoppningsvis några månader framåt för att se vad som är mongo (på pappret) och mongo (i spel).

Enda grejen jag vill föra in i Maelstrom of War missions just nu är att när man drar tactical objectives och får t.ex. "döda en av motståndarens flyers/FMCs denna rundan och få 1VP". Om motståndaren då inte har en flyer eller FMC är det omöjligt att fullfölja och då får man helt enkelt discarda det och dra ett nytt kort. Det måste finnas en chans (hur än minimal) att man kan fullfölja uppdraget.
Detta för att förhindra matcher där ena spelaren får mängder med poäng enbart baserat på hur vilka kort som drogs och andra spelaren sitter med uppdrag som är omöjliga att fullfölja på grund av dåliga kort.

Sedan om Sverige inte vore så totalt anala angående Lords of War och d-vapen (som numera inte är ett problem) kanske vi inte har lika många balansproblem.

daskad

Inlägg av daskad »

En revenant är fortfarande sjukt jävla bra.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

tue

Inlägg av tue »

Man kan redan discarda ett mission i slutet av varje runda och dra ett nytt.

snarare än att fundera på en massa konstiga varianter av komp är det inte bara lättare att förbjuda malefic demonology det löser det mesta.

resten av Powers jämnar ut sig ganska bra och blir inte mer phsycic än innan, då innan använde du ett ledarskap för att få igenom dina Power nu måste du anv'nda 2 warpcharges för även dom lättaste så antalet powerminskar rejält

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

daskad skrev:En revenant är fortfarande sjukt jävla bra.
Ja, mot en bilpark är den rätt bra. Mot annat? Njae...inte värre än 4 wraithknights, beaststar, seer council o.s.v. (ungefär samma poäng)

Skriv svar