Power wea.. swor... nej yxor ärdet ju?

Regelfrågor och förslag på husregler
Ancalagon

Re: Power wea.. swor... nej yxor ärdet ju?

Inlägg av Ancalagon »

Personligen tycker jag den där yxan är tillräckligt udda och icke-yxig så jag skulle absolut inte ha nåt emot att den räknades som en Crozius Arcanum, dvs en Power Maul. Den komplementerar karaktären jättebra och passar verkligen.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag tycker det var helt ok. Det är mer en power staff än yxa iaf ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Halvar

Inlägg av Halvar »

huh? det där var väl en techmarine med en ny hjälm, det är så jag skulle se den på spelbordet iaf. eller får chappar ha servo harness?
Ja' än't bittä'!

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Halvar skrev:huh? det där var väl en techmarine med en ny hjälm, det är så jag skulle se den på spelbordet iaf. eller får chappar ha servo harness?
Den ska ju vara Mechanicus-inspirerad så alla möjliga grejer som sticker ut tycker då jag är ok :)

Halvar

Inlägg av Halvar »

må så vara, men som icke-marinespelare så är det där en techmarine för mig, wysiwyg.
lite som att jag skulle ta en femma dire avenger kroppar och ge dem reaper launchers (dark reapers vapen). vad ser folk dem som? i min icke-codex-specifika craftworld så är dire avengers (där var det nära en rasistisk felskrivning som jag aldrig tänkt på) den dominerande rustningstypen och t.o.m mina guardians rustningar är mer lika dire avengers än vanliga guardianrustningar. allt det där är helt uppenbart för mig som skrivit lite fluff hemma och lagt ut på något lokalt forum som ingen som inte har tråkigt orkar läsa igenom hela. det kanske är för att jag inte gillar marines som jag inte bryr mig om det finns chapters som har power armours som ser ut som terminator armour men saknar det där extra skyddet eller alla springer runt med servo harness', men jag skulle bli sjukt förvirrad på spelbordet.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag håller med om att ett servoharness inte skall spelas på en chappe. Iaf inte utan att konvertera bort alla vapen/klor som sitter på det.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Akselxx

Inlägg av Akselxx »

Jo visst är det så, visst är det så... Men det är ju en chapplin som spelas som en chaplin. Sen att jag fluff mässigt menar att han är en Iron Father spelar ju ingen roll.
Det är väll inte värre än att man säger innan man börjar lira att han bara är en chappe i termi armour o att hans bionics inte ger honom någonting. (de är bara coola)
Hoppas de flesta tycker det är ok... Man vill ju göra sina gubbar lite personliga men samtidigt måste man ju enkelt kunna se vad det är. Humm... Aja kul att höra era tankar!

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Även om han är väldigt cool måste jag erkänna att det inte är jättetydligt om han är en Chaplain eller om han är en Techmarine.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Zurken skrev:Även om han är väldigt cool måste jag erkänna att det inte är jättetydligt om han är en Chaplain eller om han är en Techmarine.
Just så.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Tekkie
Människomat, till exempel spannmål.

Skriv svar