IG 1500 Lincon

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
speedfreek

Re: IG 1500 Lincon

Inlägg av speedfreek »

Fan vad gött att man inte skall till LinCon!

Lite trist att arrangemanget verkar vara lite svajigt...

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Det var de näst dummaste jag hört i Lincon väg.. det dummaste var att Spejsvargarna inte av någon outgrundlig anledning fick vara med i batalja. Det skulle vara sjukt najs att få gå upp mot nya IG's å se om dom e nåt att ha..

Aja, jag ska väl hålla käft tills jag arrar något själv men man kan lätt konstatera att.. "the mind works in mysterious ways".

P daddi
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Sydcon körde 4th ed fast 5th var ute
BSK körde 4th ed SM fast 5th SM var ute

Om jag fattat det rätt så är grabbarna som håller i 40k på Lincon i år ganska gröna på turneringsarrangemang. Jag tycker ni är en smula kärringhysteriska nu och glömmer tänka till.

Jag tror inte det spelar speciellt mycket roll för dom om nya IG får vara med eller inte, andelen gnäll lär säkert bli lika mycket oavsett vad som bestäms.

Att beslutet att stoppa Space Wolves var ett missförstånd räknade jag ur samma sekund jag läste första posten i den tråden. Det kändes rätt trist att läsa de dryga kommentarer som droppades där helt i onödan.

Jag tycker visserligen också att det borde vara fritt fram för nya IG, denna gång finns ju inget problem med svårigheter med kompbedömning på ett färskt kodex (eftersom Lincon inte har komp). Däremot antar jag att det fanns någon slags anledning till beslutet att backa till gamla kodexen. Jag är tror det kan fungera att höra arrangörernas anledning och starta en diskussion ifrån det.

// Gonka "äldst och vuxnast av alla här förutom Håkan förstås" Koff

EDIT: Jag såg att det fanns en diskussion om detta på Ylva. Dessutom tog jag nog i litet för mycket när jag skrev detta, det var egentligen bara speeds:s inlägg som var det jag retade upp mig på.
Senast redigerad av 3 Gonka Koff, redigerad totalt 22 gång.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag tror att folk är gnälliga för att dom blev besvikna eftersom det stod att det skulle vara 5:th ed dexen som skulle gälla. Hade det hela tiden stått "gamla" IG codexen hade nog ingen klagat nu häller.

Men eftersom det var ett misstag är det bara att acceptera situationen.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Gonka Koff skrev: Dessutom tog jag nog i litet för mycket när jag skrev detta, det var egentligen bara speeds:s inlägg som var det jag retade upp mig på.
Du menar att han var arrogant, dryg och obstinat?
Näää :roll:

Delirium

Inlägg av Delirium »

Nej Henrik, du har helt rätt, mycket gnäll är det.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Silversixx skrev:
Gonka Koff skrev: Dessutom tog jag nog i litet för mycket när jag skrev detta, det var egentligen bara speeds:s inlägg som var det jag retade upp mig på.
Du menar att han var arrogant, dryg och obstinat?
Näää :roll:
Heja mig!

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Delirium skrev:Nej Henrik, du har helt rätt, mycket gnäll är det.
tack!

// Gonka "äldst och vuxnast av alla här förutom Håkan (och Björn) förstås" Koff
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Du är så politiskt korrekt och snäll helatiden Gonka, fan man skulle ju kunna tro att du alltid vinner trevligaste motståndarpriset på alla turneringar :D

Jag håller med Dhetneck, handlar ju om besvikelse. För mig är besvikelsen att inte få se nya codexet i action men i stort spelar det ingen roll. Tycker bara att det skulle vara en bra turnering att testa codexet i då den är kompfri som du själv nämner. Samt att jag vet minst 1-2 IG spelare som inte kommer dyka upp för att dom tycker gamla codexet är för okompetativt för att tävla med.

/Papa D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Delirium

Inlägg av Delirium »

Men om dina vänner inte åker på en turnering för att de inte får spela med den codex de vill kanske de inte var så intresserade från början? Eller så kanske de är för tävlingsinriktade? Och varför spelar de i så fall inte någon annan armé som de kan vinna med, eller lånar en om de inte har någon?

Björn
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Skriv svar