Hur funkar wave serpent spam?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Lottomannen

Re: Hur funkar wave serpent spam?

Inlägg av Lottomannen »

Har man kommit överens om mjuksoftmys så tycker jag absolut att tre är för många, men det är ju som du säger subjektivt. Jag hade nog inte skrattat åt två wraithknights heller :)
Gamla LBK-mallen tyckte jag var kanon att använda vid vänskapsmatcher, det vara bara att säga "vi kör max komp 2" eller liknande. Eller Highlander, det är ju ett sätt att hålla det enkelt.

I de bästa fall så behövs ju inte sånt, men det är ju väldigt olika. Jag har vänner som jag spelat med av och till sen 2:ed, och vi behöver fortfarande ordentliga riktlinjer om vi skall spela snälllistor, då våra åsikter skiljer sig enormt om vad som är ost eller inte.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Fenris

Inlägg av Fenris »

3 wave serpents är lite hårt, men kanske ok i sig, men i kombination med 2 knektar, 1 flygare och en prism så är det alldeles för hårt för att kalla vänskapligt, då du i princip inte skulle få spela listan i kompat klimat.

Om du plockar bort 1 knekt och en wave serpent så hade nog listan varit ok och då är jag snäll, LBK-mallen sa väl max 1 wave serpent som troops (2 totalt), och då fick dem inte ens ha scatter laser.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Jonke

Inlägg av Jonke »

En annan än lösning vid vänskapsmatch om en vill spela mech är att sägs att skölden är one use only (därefter borta även defensivt), range 6" * eller s4.

* jag har sett rykten att 60 är ett typo och att det är 6 som var tanken.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Kände på mig att det var grönmögelost över det hela :)

Har dock haft lite problem med necronlistan tidigare, två rejäla förluster varav en tabling så jag behövde ge igen lite :)

Wraithknightsen är ju roliga att spela med så jag tror hellre jag skippar serpentsen och sätter in något annat i listan. Får prova lite olika aspect warriors kanske, eldar är fortfarande nytt för mig.

Hur brukar ni annars handskas med necrons? Det brukar vara 2 * 3 wraiths, en drös med scarabs, två fulla units med warriors, två annihilation barges, en ghost ark och en night scythe (transporten, kommer inte ihåg vilken som är vilken).
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Fenris

Inlägg av Fenris »

Elevatorlake skrev:Kände på mig att det var grönmögelost över det hela :)

Har dock haft lite problem med necronlistan tidigare, två rejäla förluster varav en tabling så jag behövde ge igen lite :)

Wraithknightsen är ju roliga att spela med så jag tror hellre jag skippar serpentsen och sätter in något annat i listan. Får prova lite olika aspect warriors kanske, eldar är fortfarande nytt för mig.

Hur brukar ni annars handskas med necrons? Det brukar vara 2 * 3 wraiths, en drös med scarabs, två fulla units med warriors, två annihilation barges, en ghost ark och en night scythe (transporten, kommer inte ihåg vilken som är vilken).
Skjut bort kvantumsköldarna på skimmers med knektarna, och/eller crimson hunter. Crimson hunter bör dock rikta in sig på att skjuta ner den flygande croisanten (night scythe) först, rikta sedan om dem mot antingen wraiths eller scarabs. Scarabs dödar du dock enklast med S6 skott från tex wave serpents eller warp spiders. Warriors besegrar du enklast genom att springa ner dem i närstrid, då blir det svårt för dem att komma tillbaks(WBB), striking scorpions fungera bra för detta ändamål, men de flesta eldar brukar klå dem i närstrid om du får "chargen".
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Skriv svar