TEAM JACOB!!!
Re: TEAM JACOB!!!
Jag trodde Dark Eldar var grekerna?
Chronos, Talos, Hemonculus osv., designen på deras skepp, slavar..
Chronos, Talos, Hemonculus osv., designen på deras skepp, slavar..
GW mish-mashar allt de kan för att sprida inspirationen. Men att White Scars blev mongoler straight off är lite ovanligt. Sen är Dark Angels ju i grunden en ordvits/hänvisning till en dikt av Lionel Johnson, etc.
Men Ultramarines skulle jag säga huvudsakligen baseras på romersk bakgrund, med lite grekiska stadsstater inkastat. Läs till exempel texten om hur Guilliman kommer till makten på Ultramar. Det är väldigt mycket Caesar-bitar där...
Hur som helst, för att återgå till tråden så har jag läst samma rykten, fast med poängvärden. GH skulle kosta som en Marine -1 och sågsvärdet kostar 2, en BC kostar som en Marine fast -3. Och den flygande containern är billigare än en Land Raider. Dundervargarna skulle enligt samma rykte bli billigare, typ en femtedel rabatt på sin förra kostnad.
Tyvärr verkar inte Ragnar få en ny modell den här gången heller. Om du nu skulle vilja köra med honom... Logan går väl in som LoW numera. Bye bye, konverteringen. You will be missed.
Men Ultramarines skulle jag säga huvudsakligen baseras på romersk bakgrund, med lite grekiska stadsstater inkastat. Läs till exempel texten om hur Guilliman kommer till makten på Ultramar. Det är väldigt mycket Caesar-bitar där...
Hur som helst, för att återgå till tråden så har jag läst samma rykten, fast med poängvärden. GH skulle kosta som en Marine -1 och sågsvärdet kostar 2, en BC kostar som en Marine fast -3. Och den flygande containern är billigare än en Land Raider. Dundervargarna skulle enligt samma rykte bli billigare, typ en femtedel rabatt på sin förra kostnad.
Tyvärr verkar inte Ragnar få en ny modell den här gången heller. Om du nu skulle vilja köra med honom... Logan går väl in som LoW numera. Bye bye, konverteringen. You will be missed.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
- bolterochkniv
HEKATON AIAKOS och Minotaurs är rymdspartanerna 
Elias Österlund
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
Eldar = Babylonien
Ex arch = babylonisk guvernör
Ex arch = babylonisk guvernör
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
Snajsiga!
Lite synd att de envisas med att ha huvuden på Dreadnoughtsen, men SW-skallen var väl en liten förbättring på den fronten.
Lite synd att de envisas med att ha huvuden på Dreadnoughtsen, men SW-skallen var väl en liten förbättring på den fronten.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Snygga modeller men jag hade föredragit om de hade målat dem skitiga och blodiga. Nu känns det lite som om Mr Murderblood ba: "Akta lacken, jag har nyss vaxat! "
Givet att bilden är lite otydlig, verkar inte murderfang ha ett bart huvud? :S
nej, jag gillar inte heller huvuden, sarkofag ska det vara.
nej, jag gillar inte heller huvuden, sarkofag ska det vara.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
-
Flygmaskin
Bulle till den förste som sätter dreddens yxa på en wolflord!
Människomat, till exempel spannmål.