kompslutsatser fran touren.

Alla diskussioner rörande kompens varande eller icke varande, samt dess utformning.
Användarvisningsbild
pära

Re: kompslutsatser fran touren.

Inlägg av pära »

Halvar skrev: edit: har nu kollat bsk, inte alls lika hög % fåglar, men å andra sidan hade listorna som saknade fåglar på sina präster blood claws och skyclaws, så jag tänker dra mina egna slutsatser om de listorna och intentionen med dem.
vilka slutsatser?

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Ptja. Det kanske bara är jag som tycker att LL är en av spelets bästa dödare av lätta transporter tack vare obegränsad räckvidd och i snitt 3,5 attacker per tur (speciellt om de får träffa på 2:or).
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Mutt

Inlägg av Mutt »

100 (110) poäng och -5 (-6) så ska det nog vara ett bra vapen också, fast dispellen kanske kostar 20p och gubben i sig 40p, så 40 p för 1D6 styrka 7.

Men nu orkar jag inte längre. Sänk kompen på allt i space wolf codexet, det är ju brutet överallt.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

pära skrev:
Halvar skrev: edit: har nu kollat bsk, inte alls lika hög % fåglar, men å andra sidan hade listorna som saknade fåglar på sina präster blood claws och skyclaws, så jag tänker dra mina egna slutsatser om de listorna och intentionen med dem.
vilka slutsatser?
Att de är gamla sugiga listor från second edition!

Mag-El

Inlägg av Mag-El »

Seregon skrev:Ptja. Det kanske bara är jag som tycker att LL är en av spelets bästa dödare av lätta transporter tack vare obegränsad räckvidd och i snitt 3,5 attacker per tur (speciellt om de får träffa på 2:or).
GK Dread lär vara rätt högt upp på listan när det kommer till Anti-transport. En sådan kompar -5 sen eventuella bil minus. en Chooser Runpräst med LL som enda grymma Power kompar -6. nu har båda fördelar och nackdelar som att prästen kan stoppa powers men hans powers kan samtidigt stoppas. Men kan verkligen inte se att den prästen ska kompas sämre.

Känns helt plötsligt som en jäkla witch hunt. Lösningen på alla problem är inte att stacka på minus på allt och alla hela tiden. Man tror att man täpper till alla hål så det inte blir (en) ost men jag känner att det bara blir innestängt.

Hoppas fler turneringar faktiskt kommer använda sig av LBK mallen nu för den känns vettigare.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

en GK dread kostar 10 samt bilminus så mina kostar 13

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

En RP med chooser, jaws och murderous hurricane kompar -24, -29 om man har en drop pod. -9 mer än Mephiston.

Totalt bortkompad med andra ord, minus -11 med LL, MH och chooser. 2 wounds,IC, t4, inget invulnerable save. dör på 2 perils (ja, det händer, och inte allt för sällan, iaf för mig! :( ).

Användarvisningsbild
Samuel

Inlägg av Samuel »

Jag börjar misstänka att kompmallen enbart är ett substitut för krossade speldesigner-drömmar.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Halvar skrev: jag tycker fortfarande att första fågeln per armé med en eller fler runpräster är totalt nobrainer på -1 komp. har man t.ex. två präster så påverkas båda av denne fågel men det kompar ändå bara -1 vilket är ganska märkligt.
En fågel ger bara bonus till sin husse, ingen annan.

Eller har det om-FAQ:ats av GW nyligen..?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Serpent skrev:
Halvar skrev: jag tycker fortfarande att första fågeln per armé med en eller fler runpräster är totalt nobrainer på -1 komp. har man t.ex. två präster så påverkas båda av denne fågel men det kompar ändå bara -1 vilket är ganska märkligt.
En fågel er bara bonus till sin husse, ingen annan.

Eller har det om-FAQ:ats av GW nyligen..?
Det finns en mängd olika tolkningar.

Vissa säger att man bara får placera 1 chooser, och alla RPs som köper upgraden får använda dess bonus, medan de som inte köpt upgrade inte kan det.

vissa säger att man placerar 1 per chooser man köpt, även om det i codexen står som att man räknas som att ha en, även om man har fler. Då är det varje individuell choosers bonus som gäller för dess RP och ingen annan.

Detta borde regleras av SweFaQ, eftersom det fortfarande diskuteras en del.

Skriv svar