Citadel Finecast

Har du hört det senaste från GW?
Silversixx

Re: Citadel Finecast

Inlägg av Silversixx »

Yabob skrev:Luftbubblorna är GW väl medvetna om och rekommenderar att man fyller dem med superlim (alternativt att de försvinner när man målar modellen om de är tillräckligt små).
Great stuff!
Skönt att GW lägger det på konsumenterna att reparera deras dåliga produkt.
Lite som att köpa en sprillans ny bil och det första försäljarna informerar om är att växellådan är kass, ventilerna borta och att elen är konstigt dragen...

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Vilket väl iof inte skiljer sig nämnvärt från att vi är tvungna att fix till en massa skönhetsfel på plast och metall modellerna. Det förväntas så att säga att vi fixar till en massa saker själv som är ett resultat av gjutprocessen.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Tist

Inlägg av Tist »

Yabob skrev:Vilket väl iof inte skiljer sig nämnvärt från att vi är tvungna att fix till en massa skönhetsfel på plast och metall modellerna. Det förväntas så att säga att vi fixar till en massa saker själv som är ett resultat av gjutprocessen.

Nja...att ta bort gjurtskägg på befintliga plastfigurer tycker jag nog inte är riktigt samma sak som att höja priserna 15% och lägga till att fylla i lutfbubblor förutom gjutskägg.
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Yabob skrev:Vilket väl iof inte skiljer sig nämnvärt från att vi är tvungna att fix till en massa skönhetsfel på plast och metall modellerna. Det förväntas så att säga att vi fixar till en massa saker själv som är ett resultat av gjutprocessen.
Som Tist skrev.
En prishöjning i kombinationen med kvalitéförsämring känns väldigt omotiverat.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Silversixx skrev:...prishöjning ...omotiverat.
Du är medveten om att det är GW vi pratar om, eller?
En bild säger mer än 1000 kaniner

Silvertejp

Inlägg av Silvertejp »

En Big Mek med Shock Attakk gun ökade från 250 till 310.... sjukt kasst... prishöjningarna är ju bara helt omotiverade!

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

imp skrev:
Silversixx skrev:...prishöjning ...omotiverat.
Du är medveten om att det är GW vi pratar om, eller?
Jo självklart. Jag blir inte förvånad ;)
Och lite cynisk som jag är så påstår jag till och med att de kommer undan med det, igen.
Vilket säger väldigt mycket om hobbyn som sådan.

Halvar

Inlägg av Halvar »

Silvertejp skrev:En Big Mek med Shock Attakk gun ökade från 250 till 310.... sjukt kasst... prishöjningarna är ju bara helt omotiverade!
tycker det är mindre omotiverat än att öka plastmodellernas priser med samma påslag. tror tyranid warriors kostade 270:- förr och går nu på 330:- utan någon sorts förändring av produkten. det verkar ha varit väldigt många som ville ha resin och nu har de fått det (fast jag förstår inte riktigt varför man inte får välja mellan de båda).
Ja' än't bittä'!

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Jag som nästan är färdig med min Coteaz. Fick ju bygga en egen då jag egentligen tycker modellen är snygg men hatar metall.
Så släpper dom han i resin nu, satan:P

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

Ingen här som köpt en finecast och kan vissa lite bilder eller åsikter
man hör mycket blandat

Skriv svar