Witch Hunters

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Bengt

Re: Witch Hunters

Inlägg av Bengt »

Katarsis skrev:@Begnt: Alla transporter skall ge minus.
Den är inte med i listan om jag inte är helt blind. Sen tycker jag den förtjänar extra minus, köra 12 och skjuta hvy flamer är riktigt najs. Sen lär ju immolator spam vara väldigt grisigt också. Med samma minus som andra transporter är ju 11 Immolators bara"-49, lite minus för scorarna med meltaguns som åker i så landar man väl på en 20-30 komp...

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Ah, du menar så.... Ja den skall ju vara med.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jag misstänker att minus för special weapons i sister squads har glömts bort? Skall kanske vara samma som för Celestians?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Nope, de är medräknade i grundminuset.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag skulle säga att även första exorcisten förtjänar -10.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Leidermark

Inlägg av Leidermark »

> Har således startkompen för systrar sjunkit från 105 till 100?

> Tycker inte att vanliga syster squads är lika hårda som en tactical, varav -2 känns orimligt.

> Annars tycker jag att det ser ut som en rättvis komp.

bjorn

Inlägg av bjorn »

[quote="Leidermark"]
> Tycker inte att vanliga syster squads är lika hårda som en tactical, varav -2 känns orimligt. quote]
Nästan allt som är scoring ger minus 2, till och med grotts så minus 2 för en scoring unit tycker bra tycker jag.

//Björn

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Jag tycker tvärtom, en Tactical Squad är ganska mjäkig, medans en systersquad är fullkomligt livsfarlig om den får komma fram och skjuta sina nästan-rending.

Leidermark

Inlägg av Leidermark »

@Bjorn: Necron Warriors ger dock inget minus, vilket jag har svårt att se då de är fruktansvärt bra. Varför har dom inget minus, men systrar o marines (och grots) har -2. Det tycker jag är värt en bra förklaring.

@HeadWar: 1. För att nästan få rending så behöver man en Superior i squaden som ger -1 till och visst det tycker jag den ska ge, men då pratar vi totalt -3 för squaden. Å det är inte precis som en tactical.
2. Man behöver ha kvar faithpoints också för att få nästan rending, som kan försvinna fort när man möter ett gäng närstridsmarines.

Toughness 3 är inte så mycket...

Användarvisningsbild
Pholostan
Kontakt:

Inlägg av Pholostan »

bjorn skrev: Nästan allt som är scoring ger minus 2, till och med grotts så minus 2 för en scoring unit tycker bra tycker jag.
IG:s Veterans ger inget minus i grund, och de är scoring. För -2 kan man ha åtta veterans och ett veteran LasCannon team. BS4 och 90 poäng. Ett dussin flickor i ceramite-klänningar kostar väl mer än så, fast de får ju inte ha LC. Dock har de bättre save då. Acts of faith jämnar ut det kanske? Hmmm, jag är nog osäker tror jag.

Låst