Lagturnering i Frankrike

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Användarvisningsbild
Nefrums

Lagturnering i Frankrike

Inlägg av Nefrums »

Här är en sammanfattling av mina slag i frankrike, Jag har skrivit allt från minnet så allt kanske inte stämmer helt :-)

Alla uppdrag består av VP och mission, där man kan få 0-2 poäng för vardera. För att få 2 p för VP måste man bara ha 200 mer VP än motståndaren, och för att få 2 poäng för mission måste man bara vinna missionet.. dvs få fler objektiv/kill points än motståndaren..

Min arme är lite hårdare än de arméer jag spelar på svenska turneringar. Jag har med:

Warboss med megaarmor
Bigmeck med force field
9 Meganobs i Battlewagon
20 Boyz med klo i Battlewagon
30 Boyz
20 Shoota boyz
15 Grots
20 Stormboys med klo
3 killa kans
2 dreads
1 buggy

Första matchen

Vi har blivit utmanade av ett demonlag. Lite små ball ide att ha fyra olika demonarmerer, där alla bara har med saker från sin gud.

Jag möter nurgle armén. Den består av:
2 Great unclean ones.
2 Demaon princes
73 Plage bearers......!!
1 Solegrinder.

Det är ett dawn of war uppdrag med killpoints. Jag vinner tärningsslaget och låter såklart demonerna börja, jag deploiar ingenting.
Han delar ermen i två mycket lika halvor och kommer ner med den ena, Solgrindern misshappar och kommer in senare. En 17 manna enhet plageberers skatrar lite för långt in på min planhalva, så mina meganobs dundrar in med sin battlewagon och slår ihäll allihopa.. Efter detta urartar matchen till en ända stor närstrid i mitten, efter att ha dödat 50+ plageberers en great unclean one och en demonprins så bryter till slut mina meganobs.. Men kvar i närstriden står 2 dreads och 40+ orcher.. Så tillslut för alla hans saker.
Mina stormboys har roat sig med att charga en solgrinder och ståt i närstrid med den hela matchen.. Jag vinner stort i både Kill points och VP så det blir 4-0 till mig.

Andra matchen

Missionst har 9 objektiv!! ett i mitten och de andra bildar ett rutnät runt med 12” mellan sig.

Jag möter en gray knight arme med:
Grandmaster med holocast
2x3 Termisar med 2 psycannons och holocast
3x5 Grayknights med 2 psycannons eller insinerators
3x Landraiders

Min arme tycker mycket dåligt om holocast... Det är en stor sten i miten av plan, Jag börjar och kör fram med den battlewagon på var sida om stenen. Stormboys hoppar fram bakom. Mina shoota boys och min buggy lyckas med konststycket att skuta ut två termenators, den sista termenators med holocast hoppar in i en landraider, som kör fram och skuter multimelta på mitt hjul. Det klarar sig. Allt annat han har skjuter på mina meganobs bil, den klarar sig med.
Meganobsen rullar fram och chargar 3 termenators och grandmastern, och vipps är jag av med två holocast. De får med sig en landraider av bara farten. Bredvid har mina stormboys tagit hand om 5 graynights. Mitt hjul hämnas på landriader som försökte melta den genom att försöka köra över den, det går inte, men mina killa kans når att charga den så den sprängs. En stackars terminator trilalr ut och tittar olyckligt på mina tre killakans.. en graykight squad misslyckas med att diffa ifrån mina meganobs och mina killa kans tar hand om hans sista terminator. Han ger upp i sin runda 3. 4-0 till mig.

Tredje matchen

Vi möter Detch wing laget. De spelar hela Dethwing, dvs hela first company, 100 termenators.. Missionet är qvarter deploiment och nån form av objektiv tror jag..

Jag möter en arme med:
5x5 termenators
2 landraiders,
3 bikes med melta,
1 attackbike med meta

Jag börjar och avancerar på bre front. Hans bikes kör fram på min vänstra flank och lyckas spränga meganobsen battlewagon. Meganobsen hämnas genom att döda biksen. De consiliderar in i en skog och förbreder sig för cuntercharge. På min högra flak dundrar min andra battlewagon fram och 20 orcher chargar en termenator squad. De lyckas bara döda en och blir counterchargade en en termenator squad till. Detta klarar de stackars orcherna inte av utan de bryter. Båda termenator squadsen blir reducerade till tre modeller. På den vänstra flanken kommer två landraiders farande och lastar ut framför mina meganobs.. När de ska charga slår han en dubbel etta för squaden med Bael så de kommer inte in i närstrid.. Detta gör att den andra squaden bara studsar mot meganobsen som sen kan döda bael och hans squad i sin runda. Stormbays chargar en av de två kvarvarande tre manna squadsen och lyckas döda den och samtidigt konsolidera bort från den andra.
Hans landraides flyr från mina dreads och killakans, hans sista termenator squad deepar mer och skjuter ut lite boyz. Min stora 30 manna enhet, som står utspridda på över halva plan chargar tillsammans med mina shootaboys.. 50 orcher mot 5 termenators, närstriden blir en draw.. ett par rundor senare dör termenatorerna. Mina stormbaoys tar hand om de sista tre termenatorerna. Dreadsen killakansen och de kvarvarnánde meganobsen lyckas tillslut tränga in landraidersana i hans hörn och slå sönder dem.. Det blir 4-0 till mig igen.

Fjärde matchen

Nu möter vi ett lag med bissart hårde listor. Alla deras listor hade platsat på ETC.
Jocke lyckas dock matcha upp mig mot Dark eldar.

Hans arme består av:
Lord på bike
3x5 wych i raider med dark lance
5x5+10 Warroirs med dark lanse i raider med dark lance.
Lite bikes.
3 ravveners, 2 med disintergrators, och en med darklance..

Dvs 12 flygbilar, 19 dark lance..

Sjukt tråkig match. Han bara backar undan längs ena sidan. Mina storm boys rycker fram på ena sidan och lyckas döda lite wariors och två raveners. Han gör inte ens ett försök att gå efter några objektiv utan bara backar och pangar ut mina bilar. Han dödar 180 mer VP så det blir 1-1 där och jag vinner objektiven, så det blir 3-1 till mig..

Femte matchen

Quarter deploiment med någon form av objektiv i de neutrala quarters.
Jocke som har fått för sig att min arme är bra mot demoner matchar mig mot en demonlista igen. Den innehåller:
Bloodthirster
Grate uncline one
2x3 Flaimers
2x16 Bloodletters
3x7 Plagebearers
3x Solegrinders

Jag ställer up en dread på var sida och killa kans i mitten för att hota mot bloodletetrs. Meganobsen hamnar på höger sida och den andra battlewagonen på vänster sida. Han får ner fel halva av sin arme, dvs alla plageberres flaimers och en solgrinder. Solgrinder deepar rakt på en enhet flaimers så jag får ställa den var jag vill. Jag ställer den framför hjulet där jag också kan charha den med en dread och killakans. Hljulet kör över solgrindern!!! Boysen i kan då hoppa ut och döda en enhet flaimers. Allt annat avancerar långsamt och skjuter lite.
Mina boys som har dödat flaimers blir chargade av en enhet plagebearers och 16 bloadletters deepar ner bredvid dem. På andra flanken kommer 16 bloadletters och en bloadthirster ner framför mina meganobs.. Mina shootaboys trixar till det och hoppar in i hjulet son kör fram långsamt.. detta gör att de kan skjuta på enheten bloodletters som hade tänkt döda mina boys. Tillsammans med killakans grotsookas så dödar de 13 av 16 bloadletters. 3 Bloadletters räcker inte för att hjälpa plagebererna att vinna över mina boys utan boysen dödar alla demonerna. På högerflanken lyckas min dread springa snabbare än bloodletters, så trots att en bloadthirster ställer sig i vägen så lyckas dreaden komma in i närstrid med bloodletters. Samtidigt hoppar mina meganobs på bloodtistern, de dör i drivor men lyckas döda den. Mina stormboys binder up en solgrinder för att hindra den att countercharga min dread som står bloodletters. Han ger upp. 4-0 till mig.

Sjätte matchen
Ett objektiv i varje deploiment zone, diagonal deploiment.
Jag möter en kid som inte kan ett ord engelska..
Han spelar chaos, han har:
Lord med fist.
8 berserkers.i Landraider
5 Termenators
3x8 Khorne marins, fist, lascannon, melta, i rhinos
2x8 lesser deamons
3 spawn
Dakka pred
2 obbar

Massa ruiner på hela plan. Jag får börja och sätter det mesta i mitten mittemot objektivet på hans sida. Allt dundrar fram rund ett. På vänstra flanken har jag stormboys. Han har satt spawn där, jag kör fram med buggien så att den är närmst. Han löser detta genom att skjuta sönder min buggy och charga stormboysen ändå.. Jag slår lite bra och spawnsen bara dör.
Han blockar in hjulet med en rhino, en ennan rhino kan inte ricktigt blocka meganobsens battlewagon. Han försöker komma undan med sin landraider, men den backar in i en sten och fastnar. Hjulet försöker köra över rhinon, men lyckas inte, killakans dödar den Meganobsens battlewagon kör runt den andra rhinon och hoppar ut för att knipsa upp landraidern men de slår dubbel 1 på sitt diffterst.. Stormboysen tar hand om den rhinon som stod still för att skjuta ut buggyn och dreadsen tar hand om den som försökte blocka nobsen bil. Beserkers lor och 8 marines till chargar meganobsen.. närstriden blir en draw 12-12.. 8 lesser deamons chargar 30 boys och dör, den andra enheten lesser deamons chargar 20 shootaboys men även där förlorar demonerna. Även stormboysen blir chargade av en 8 khorne marines som även de får spö. Termenators deepar ner bakom allt och flamar ihäll hälften av mina grotts.
I min runda så hoppar 20 manna enheten i battlewagon in för att hjälpa de kraftigt decimerade meganobsen. 30 manna enheten vänder hem för at ta hand om termenators. En dread chargar den sista marine squaden och en hjälper stormboys. Allt hans dör. 2 obbar kommer ner och flaimer bort hela shootaboys squaden som står tätt packade efter att consoliderat en tum. Termenators chargar 30 manna enhetern de vinner men tre av dem dör. Han ger upp. 4-0 till mig.

Sjunde matchen
Kill pint mission med långside deploiment.
Vi möter ett lag som har fyra chaos arméer, en till varje gud. Det märks att swiss inte funkar i 7 rundor med 16 lag. För de är inte så heta spelare. Jag får möta en tjej! Som spelar slanesh.

Hennes arme:
Lash Prins
5 Termenators
4x6 noisemarines, 2x fist i rhino
2x6 lesser deamons
3 obbar
Vindikator
Landraider

Jag får börja och ställer up allt i mitten. Hon ställer upp allt på höger sida. Jag kör fram, hon skjuter allt på meganobsens battlewagon, men pajar bara ett vapen. Meganobsen chargar landraidern och vindicatorn. 20 orcer från en andra battlewagonen chargar obberna. Allt hennes dör. Hon lashar undan 20 manna enheten och allt skjuter på meganobs. Hennes termenators som trillat ur landraidern chargar meganobs, 5 nobs och alla termenators dör. Meganobsen chargar prinsen och 2 enherter noise marines, den bortlashade enheten hoppar in i sin bil igen. Allt annat springer framåt. Meganobsen dödar massa, med allt är ferless och står. Alla hennes enheter counterchargar och dödar alla meganobsen. Sen kommer resten av min arme fram och häller in 70 orcher 3 killakans och 2 derads i närstriden. Allt hennes dör. 4-0 till mig igen.

Jag lyckas få ihop 27/28 matchpoäng vilket göt att jag viner en bjälke! 8-)

Nästan alla spelare var mycket trevliga, även de som inte var så bra på engelska.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Joppe

Re: Orcer i frankrike.

Inlägg av Joppe »

Grattis, verkar som ni hade kul.

egge

Inlägg av egge »

Att laget mött sådana coola arméer som guddedikerade demoner och hela deathwing-kompaniet är klart i sig ett väldans bra skäl till att åka dit!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Argos

Inlägg av Argos »

Hur mycket poäng var det? Känns som mer än 1750...

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

2000p..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Störtskön läsning :lol:

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Min battle report är på engelska eftersom jag ska skicka den till fransmännen också och jag är för lat för att göra två...

The team tournament in Mesnil outside of Paris was a really enjoyable experience, probably one of the top tournaments I've been to. Very nice and friendly players, good games and well organized. I had been having an e-mail conversation with YeN, the organizer, for a couple of months so I was well prepared for the travel and the tournament. What was not so prepared however, was my army. In less than three weeks I converted and painted 2000 points worth of Daemons, with invaluable painting help from Mattias Englund and John Scott last weekend. But I finally managed to finish the army, and with my 17 polar bears I flew to France...

My list:

Blood thirster, +1 str
Herald of Tzeentch, Disc, Bolt, Gaze (always joining one horror unit)
8 Bloodcrushers, Icon, Instrument, Fury
8 Bloodcrushers, Icon, Instrument
3 Flamers
9 Horrors
5 Horrors, Bolt
5 Horrors, Bolt
7 Plaguebearers
11 Bloodletters
Daemonprince of Slaanesh, Iron Hide, Gaze, Pavane, Grenades

1 Démons de Caradryad
”Dimetrodon" - Khorne Daemons
Dimetrodon is a really nice player, who played in the French ETC-team and are #1 on the French 40k ranking. He has an army that looks a lot like mine, but with 2 thirsters, 2 soulgrinders and only bloodletters as troops. Nobody else in my team wanted to face him so I take him on myself.
He goes first, bringing down both his HQs and elites plus a soulgrinder. I come in with one unit of polar bears, thirster, letters and some horrors, who are lucky and immobilizes his soulgrinder. The bears scatters too close to one of his units of crushers and a thirster and next turn he charges in, but not all of his crushers can fight. He rolls badly and I the first round goes better than I feared it would. He tries to cut off my chances of countercharging by dropping two units of letters as a wall in front of the close combat. But i decimate one of them with shooting and pavane the other so my BT can countercharge and my unit of letters can kill both of his. Next round he charges in with his other unit of crushers and his other soulgrinder gets lost in the warp. My center unit only has one bear left but when i charge in my two unharmed units of bears and letters, I kill virtually all his models and there's not much for him to do but to yield. Bad luck for him but a friendly opponent.
2/2
Major team win

2 Death Bringers
Arnaud ”Shas'O Kassel” - Tau
Arnaud is another ETC player who plays a pretty soft list with a hammerhead, skyray, one devilfish, broadsides, pathfinders and a handful of crisis and stealth suits.
I throw everything forward, he tries to keep my at bay by standing vehicles in my way. He brings down the BT as soon as it lands and manages to kill one unit of bears with a lot of shooting. But after that my khorne units breaks through and smashes the units in his deployment zone. He has a good chance of stealing an objective in the last turn, but 5 plaguebearers beats 2 charging crisis suits and chases them away.
2/2
Draw on team result

3 Deathwing
”Winny” - Deathwing
We face the entire Dark Angel 1st company and we get to fight 25 terminators each. Not a good matchup for my poor opponent. I get him to charge one unit of polar bears with both of his characters and close combat terminators. I countercharge and kill everything and after that it's not much he can do. He takes down a Dread in my quarter, one an objective, but I take the one in his quarter.
2/2
Major team win

4 OL-DM
Nicolas Maillet - Chaos
Now it's time for the really mean lists and I take on a very nice and talkative guy with 2 lash, 8 obliterators, land raider, berzerkers and 2 units of plaguebearers in rhinos.
I take chance and bring all my khorne units in the first wave and I get it. I scatter around a bit, but my biggest mistake was probably that I try to box him in his deployment zone with my two units of bears. This means he can cut off one unit while lashing and shooting at the other, and his dice does not fail him. Next I try to charge his prince with my BT, but it's 18,1 inches. I later try to shoot the prince but his saves are too good and he stands with one wound left. In the end I get to pavane him and finally kill him with my BT in the middle but it's too late. My troops gets shot up and killed in close combat and while one bear unit is held at bay with rhinos and the raider the other one is killed. I secure one flag though and it's a draw on objectives.
0/1
Minor team win

5 Bisounours
”Dodo” - Tyranids
After Johan having a bad run versus tyranids earlier I decide it's time for me to take them. Dodo is a stand in and he plays nids with flying tyrant, tyrant with 2 guards, 2 heavy carnifexes, one elitefex, a biovore, 2 units of warriors and an assortment of troops. It's quarters and I let him start. He runs out on one flank and moves cautiously forward into my table edge. I bring down one bear unit, BT and all my horrors. The horrors all go down on the flank, blasts a units of warriors and a unit of gaunts. The bears take his tyrant with guards on in the middle. They lose a couple of wounds and then they charge, but get locked in the close combat. He countercharges and I don't get my next unit of bears. My BT kills one fex but after some bad saves he's killed by some shooting and 5 genestealers charging through terrain. My other bears arrive just as the first is killed. Even though he shoots at the new unit and charges them it doesn't matter since I have too many bears standing and I kill all of his big guys. The prince gets charged by 5 warriors but it's a combat he finally wins.
2/2
Major team win

6 TNC
Jean-Vincent Gerard - Orks
Really mean orks with 3*3 kans, dread, 2*14 lootas, 3 trucks and 2 meks with shokk attack gun.
I get the wrong half of my army and I have a really bad scatter with my unit of bears, who scatters straight towards six kans. Bloodletters try to put themselves in a countercharge position but scatter away. Instead I decide to sacrifice both units of horrors to block the kans, which succeeds. He kills a lot of letters but he can't really kill all bears before they start charging his lines of orks and kans - and furious charge makes all the difference! He tries to go arround and reach my objective-holding plaguebearers with a unit of kans. Unfortunately he doesn't count on the Daemonprince's ability to make them dance! They get pavaned towards the Bloodthirster and he obliterates them.
2/2
Major team win

7 Les broyeurs de chimères
Florian Catherine - Khorne Marines
Once again I take the Khorne opponent that nobody else wants to play against. He has two Land Raiders and three rhinos, all filled with berzerkers. He immediately starts backing away and trying to take som shots at me. There are big hills in the middle of the table and I realize I should probably take it easy and move away, otherwise I will throw only some units on him and he will countercharge. But it's the last game and Khorne obviously wanted blood. I charge forward with letters and the BT, trying to kill some rhinos. He countercharges with 30 berzerkers and kills everything. I go in with a unit of bears and kills some, ánd he starts backing of again. In the end it's a draw on victory points, but he has one more kill point. I made quite a few mistakes and he played very good. Maybe 7 matches in a row isn't such a good idea after all, I was feeling pretty worn out. Everyone else in my team gets a 4-0 though.
1/0
Major team win

In the end we manage to get 43 out of 49 possible points and didn't lose against any team, which meant we won the tournament! A really good ending for a great tournament. Big thanks to everyone who was there and helped us enjoy the weekend.
Jocke

Användarvisningsbild
speedfreek

Re: Lagturnering i Frankrike

Inlägg av speedfreek »

Blir på engelska från mig också...

Sweden has sent a team to both European Team Tournaments in 2007 and 2008.
Both times we have met very friendly and skillful opponents and we have felt greatly appreciated in the international community.
At the last ETC, in august '08, I played against a nice french guy named Jean-Christophe (Yen)
We spoke a lot about the gaming climate in Sweden versus France and it soundet as if they also played with composition points and awarded sportsmanship and painting skills as we do.
Since Yen frequently arranges tournaments in France, he invited us to a Team Tournament sometime in the future.
At the tables beside us, many others had made good friends as well.
Jocke and Yen kept contact by mail and suddenly, the future was here, and Jocke, Jeppa, Johan and I where on our way to a tournament in France.

Some pictures of the trip...
Bild
Bild
Bild
This was all I got to see of the Eiffel Tower...

The tournament place...
Bild
Bild
Bild
Bild

And some teams where dressed up...
Bild
Bild

Jockes new army:
Bild

1 Démons de Caradryad
vs Adlen "Nemo" with Tzeentch
Bild
I deploy deep down in a corner and just try to fence everything of as it drops down on me.
Everything goes my way and I feel a bit sorry for my opponent, who was a really good player and nice guy, but never had a chance...
2/2
Bild
Bild

2 Death Bringers
vs Alexandre "Vxela" with 2 Lash+GD+2 Obbar+3*3 terminators+4*plaguemarines w plasma in Rhinos
Alexandre deploys four Rhinos and a prince on each side. Everything else is in reserve.
I deploy most of my army on my extreme right side as he rushes forward.
I have misjudged 36" so a prince manages to lash a unit of Broadsides towards him in his first turn.
I shoot everything at the princes and one of them manages 5/7 inv-saves and is left with one wound.
This, combined with the arrival of 5 plasma- and two melta-terminators from reserves cost me both the unit of broadsides and my two fireknife.
The rest of the game is spent trying to defend my corner and ignoring the objectives in the middle of the board.
In the last turn his Greater Daemon is reduced to one wound, but has managed to bring down a 'fish and break the unit inside.
I had no chance on the objectives, but managed to get enough VP for a draw in killing.
0/1

3 Deathwing
vs Sebastien with LR+LRC+Librarian+MM-speeder
We face the whole 1.st company of the Dark Angels chapter. All 100 terminators!
Quarters and I go second... I put baby in the corner and wait for the rush.
One unit of terminators deep strike within charge range so I have to use most of my army to deal with them as the units closest to them run away.
Next turn I immobilize a LR and the LRC gets within range for the next turn.
I sacrifice a unit of Pathfinders and happen to sacrifice the fireknives as well as I misjudge the range of the LRC-assault.
In the third turn my whole army shoots at the LRC-unit, containing Belial, Librarian and Apothecary.
The last shot downs the last one of them after 40/42 successful armour saves.
It was a really close call, but after that, the rest is just a walk-over.
It goes really well for all of us, and Johan is the only one not managing to whipe all the terminators of the board. 94/100 killed...
2/2

Barbeque in the evening!
Bild
Bild

We try to figure out how to beat our next opponent, who all had really hard armies.
Bild
Jeppa really doesn't care
Bild

4 OL-DM
vs Franck "Knightbob" with Eldar
Bild
I get to face mechanised Eldar with a very skilled player. I have the best chance of all of us, with my six Broadsides and plenty of missile pods.
Dawn of War and I deploy a unit of Fire Warriors 24" into the board in cover.
They get blasted by 3 War Walkers with shurikens and a lot more, but one manages to survive.
He gets to be the hero of the game as he manages to kill two Warp Spiders, a Fire Dragon and in the end, contest an objective as well.
In my first turn I wreck a skimmer and kill the Avatar. Later on, I get to do a charge with Droids on Warp Spiders and beat them.
In the last turn two units of jetbikes roll for morale but one make it so he can contest the objective from my ninja droid.
2/1

Three ETC-players hanging out
Bild

5 Bisounours (Care Bears)
vs Jean-Christophe "Icareane" with Eldar
Bild
Jean-Christophe has two Fire Prisms and a large unit of Jetbikes with Autarch and Farseer, Spiders, Dragons etc...
I go first, so he puts everything in Reserve. I get eager and advance on the objectives, so he can actually charge me the turn he arrives...
Luckily only one Prism arrives and the HTH-bikes does not.
To be able to survive better the Tanks mostly move flat out, as does the small units of Jet Bikes. When the HTH-bikers arrive, they charge, but do not kill a unit of Fire Warriors. If I had failed my Ld 6 (re-roll successes) I would have won there and then. Instead, the deep striking Warp Spiders manage to kill my Ethereal who is hiding in a unit of Broadsides going to ground, and half my army starts to flee. The Autarch unit charges my fleeing plasma-Broadsides to be locked in combat. I do a desperate charge with the other Broadsides, who lose by one and bounce of. One unit manages to hold, so he can´t contest my objectives and I win by less than 300 points, but enough for a solid victory.
2/2

We have beaten two of the hardest opponents and this is how we look when gong to the restaurant in the evening.
Bild
Jeppa eats really fast...
Bild
Frog!
Bild
Bild

After dinner, our new friend Dodo drives us to Versaille.
Bild
Bild
Bild
And we round up the night with beer....
Bild

On the morning, we have the target in sight.
Bild

6 TNC
Johan vs BunnyMarines
Bild
Bild
Jocke vs Orks
Bild
vs Damien with Tyranids
There is not enough terraing to hide everything, and I manage to kill most Synapse early on.
Suddenly, all the troops are running towards their own table edge and I only lose a couple of units to Lictors as the Drouds strayed to close to a forest...
2/2

Les broyeurs de chimères
vs Damien "Yerk" with Thousand Sons
He goes first and deploys a unit of lacannons on one flank and Rhinos spread out.
I deploy everything on the other flank from the lascannons, out of range, but with Stealth suits within 36" but outside of 30". All rhinos rush forward, but one gets immobilized in terrain. He fails his nightfight roll and it is my turn.
I suddenly turn to a proffesional craps player and don't miss a dice roll.
I kill the closest rhino and all 9 thousand sons in it.
Next turn I kill two rhinos more and do 11 wounds with my 5 Stealth suits on his Daemon Prince.
We stop playing and enjoy the other games instead...
2/2

Bild

Composition scores of all teams:
Bild

I met only really nice players and the whole tournament was a warm and friendly experience.
I played against three of the seven team captains and Jocke somehow managed to play the rest of them.
In the end we had won the tournament with quite a big margin and we all had a really good time.
I also won one of the four prices for Best Army and got a lot of attention and apreciation for my army.
A big thank you to all our opponents and to Yen and his staff for all they done.

Hope we see each other again!

/Pär

egge

Inlägg av egge »

beskriv igen hur kompen påverkade/betydde...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

den lades på poängen på slutet och den påverkade hur matchupsen gjordes om det skilde mycket....

Skriv svar