Dark Eldar
Moderator: Kompmallsansvariga
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Re: Nya Dark Eldar - Kompmall
Så en raider med desintigrator ger -1 och räknas inte till fordonsminus? Nja...
Jag tycker nog att vi kan räkna med alla båtar till fordonsminuset även för DE, men inte lägga ett lika tidigt eskalerande. Jag mötte 9 båtar och det var jäkligt tungt, även om dom alla var gjorda av papp...
Jag tycker nog att vi kan räkna med alla båtar till fordonsminuset även för DE, men inte lägga ett lika tidigt eskalerande. Jag mötte 9 båtar och det var jäkligt tungt, även om dom alla var gjorda av papp...
Hur gör disentegratorcannonen en båt så mycket sämre att den ger pluskomp? Dessutom i ett läge då de flesta +saker är påväg att försvinna.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Den är sjukt mycket sämre än lansen. Så båt med lans -2 båt med disintegrator -1 känns skäligt.Mutt skrev:Hur gör disentegratorcannonen en båt så mycket sämre att den ger pluskomp? Dessutom i ett läge då de flesta +saker är påväg att försvinna.
Håller dock med om att alla fordon ska vara med i minuset. Kör på att det börja eskalera ett senare bara.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
en båt är mycket sämre än 3 så jag tycker det kans börja eskalera direct och mindre minus påer båt istället..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Jag tycker disintegrators inte är så dåliga i just DE armén, som i övrigt har riktigt svårt med FnP och 2+ save gubbar. Jag ser helst inte att dom ger + alls, och max +,5 om dom måste ge +.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
man kan ju höja båtens komp med lite och sen ge minus för lance, så sticker det inte i ögonen på folk som inte kan räkna.
Jag är lite förvånad över att det inte har blivit ramaskri över mitt förslag att straffa båtar mycket hårdare..
Jag är lite förvånad över att det inte har blivit ramaskri över mitt förslag att straffa båtar mycket hårdare..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
- speedfreek
Jag läser bara din signatur i alla fall...
Kan ju bero på att du har rätt i vad du sägerNefrums skrev:Jag är lite förvånad över att det inte har blivit ramaskri över mitt förslag att straffa båtar mycket hårdare..
Jag väntar med ramaskri och åsikter tills jag har speltestatNefrums skrev:Jag är lite förvånad över att det inte har blivit ramaskri över mitt förslag att straffa båtar mycket hårdare..
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
en fundering.
skulle det inte fungera med minus per varannan båt eller liknande? om det nu är så att man tänker ge mindre minus trots allt då DE är i mer behov av sina båtar och de är papper. att 1a är gratis, 2a kostar, 3e gratis osv. sen eskalerande på varannan.
skulle det inte fungera med minus per varannan båt eller liknande? om det nu är så att man tänker ge mindre minus trots allt då DE är i mer behov av sina båtar och de är papper. att 1a är gratis, 2a kostar, 3e gratis osv. sen eskalerande på varannan.
- black templars @ time of ending -