Skitariitrupperna är omöjliga att inte tycka om. De verkade också lätta att måla. Dessutom ville jag ha dragoons. Så när det var dags att välja en 40karmé att satsa på så föll valet på mechanicus. Samtidigt bestämde sig jag och en kompis för att vi skulle bygga en skogsplan och våra arméer skulle sedan bo där. Han byggde Iron Warriors och jag Mechanicus.
Jag byggde först en bas. Konsterade sedan att den var lite för "busy" för en spelpjäs.
Den här konverteringen kom till av en ren slump. Min kompis skulle ha den där flygaren från 30k som en Heldrake och när jag fick syn på den så klickade det. Vilket passade bra för jag har aldrig gillat kroppen på Dunecrawlern. Foreststridern gillar vi bättre.
750 poäng grundat som fick testspelas under en speldag.
Det är ont om Wips på den här arméen. Men jag har köpt massa rangers och vanguards, 1 domitor, 1 cawl, 8 dragoons, 2 dunecrawlers, 2 tech-priest, 10 electropriests, 1 datasmith samt 6 kastellans. Sen kan det vara så att jag börjat bygga lite knights nu också...
Jag har börjat magneta mina arméer.
Konverterade electro-priests av flagellanter och FW-kit secutors(?). Funderar på om jag ska göra nya nu när det kommer prästmodeller till Necromunda, de har lite bättre storlek och cleanare sculpts.
Har hunnit med 2 speldagar på 1000 poäng nu och trots att arméen inte är klar så målas det på kontinuerligt. Spelandet motiverar.