Rödes tråd...
Re: Rödes tråd...
Angående färgerna på brädan så är det samma palett som när jag målar brunt på gubbarna.
Svart bascoat
Rhinox hide
Doombull brown
XV-88
Flayed one flesh
Ryza rust
Leadbelcher
Dark tone
Khorne red
Mephiston red
Och lite vitt
Nyanserna på de grå-blå träden har jag inte i huvudet då de är från den gamla färgpaletten. Minns nte vad de heter nu.
Det är det jag använder. Till riktigt stora ytor använder jag väggakryl med samma nyanser.
Och tack för kommentarerna.
Svart bascoat
Rhinox hide
Doombull brown
XV-88
Flayed one flesh
Ryza rust
Leadbelcher
Dark tone
Khorne red
Mephiston red
Och lite vitt
Nyanserna på de grå-blå träden har jag inte i huvudet då de är från den gamla färgpaletten. Minns nte vad de heter nu.
Det är det jag använder. Till riktigt stora ytor använder jag väggakryl med samma nyanser.
Och tack för kommentarerna.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Stort tack för tutorial. Om jag får vara besvärlig och fråga om brädet - har du basat på sand på den för att kunna måla så snyggt eller fick du till detta på det relativt ”jämna” originalunderlaget? Hade egentligen andra planer för mitt bräde men blir lite sugen på ett annat spår när jag såg ditt imponerande slagfält.
Själva brädan är original. Kul att du gillar den! Finns mängder av bilder på imgur om du vill se fler. Venfolnir heter jag där.
Det spelar ingen roll hur länge man håller på med hobbyn, när man ser målade arméer på en schysst bräda känns det bara så jävla bra.
Kul att du delar med dig, Roger!
Tack och kul att du tittar och kommenterar.lurräven skrev:Det spelar ingen roll hur länge man håller på med hobbyn, när man ser målade arméer på en schysst bräda känns det bara så jävla bra.
Då var första frihanden på plats. Basic Imperial Eagle i Flayed One Flesh och vitt. Runraden intill går att utläsa som Freyr fast med I istället för Y. Futharken saknar tecken för Y nämligen...

Hoppas ni gillar den. Det kommer många, många fler...
Har byggt, basat och grundat 2 av 6 Warglaives. Planen för dessa är just nu 2/ stor Knight.
Freyr får med sig:
Hildgaltr/ Gyllenborsti
Sveagris
Tor:
Tandristr
Tandgnoistr
Odin:
Hugin
Munin
Mina Redemptor Dreadnoughts heter ju redan Gere och Freke, annars hade det varit givna namn på Odins kompisar.
Kommer skaffa en av den nya stora Knighten. Han kommer få heta Heimdal. Ja, jag är lite dum i huvet...

Hoppas ni gillar den. Det kommer många, många fler...
Har byggt, basat och grundat 2 av 6 Warglaives. Planen för dessa är just nu 2/ stor Knight.
Freyr får med sig:
Hildgaltr/ Gyllenborsti
Sveagris
Tor:
Tandristr
Tandgnoistr
Odin:
Hugin
Munin
Mina Redemptor Dreadnoughts heter ju redan Gere och Freke, annars hade det varit givna namn på Odins kompisar.
Kommer skaffa en av den nya stora Knighten. Han kommer få heta Heimdal. Ja, jag är lite dum i huvet...
Och så lite fler bilder tagna under arbetets gång...

Nu är det lite kul att måla...

Nu är det lite kul att måla...
Riktigt läckert. Brunt är bra snyggt.
Tack och jupp!lurräven skrev:Riktigt läckert. Brunt är bra snyggt.