Blood Angels
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Blood Angels
Även om man har lite lägre I, så kan man döda honom ändå och lämna hans enhet utan FnP när de kommer loss.
Är ju ganska beroende av vilken enhet han går med.
Går han med en enhet vanliga assault marines så är det definitivt en risk man löper, men går han med t ex vanguards (med power weapons) eller sanguinary guard är det ingen större risk att han skulle dö (annat än mot wound-abuse enheter).
Går han med en enhet vanliga assault marines så är det definitivt en risk man löper, men går han med t ex vanguards (med power weapons) eller sanguinary guard är det ingen större risk att han skulle dö (annat än mot wound-abuse enheter).
Mot enheter med högt I kan man se till att han inte kommer in i bas om man är orolig för att han skall dö. Det är inte så svårt. Att vara IC är både fördelar och nackdelar.
Falkman skrev:Är ju ganska beroende av vilken enhet han går med.
Tja sanguinary guard är ju bara 5 man. Apotekaren singlas ut i skyttet och dör garanterat.
Finns det nån anledning till att Shield of Sanguinius inte har nåt straff btw?
5+ cover på alla fordon inom 6" är inte direkt dåligt, Kustom force field har ju straff som bara tusan.
5+ cover på alla fordon inom 6" är inte direkt dåligt, Kustom force field har ju straff som bara tusan.
Därför att du alltid glömmer bort att slå för den?
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Nä, det finns ingen anledning.Falkman skrev:Finns det nån anledning till att Shield of Sanguinius inte har nåt straff btw?
För övrigt efterfrågar jag lite åsikter om BA-kompen nu när den spelats med lite. Vad tycker folk om kompen i allmänhet? Och mer specifikt undrar jag om kompen på karaktärerna funkar, om minusen ligger bra balanserade?
Jag tycker kompen ser bra ut!
Vad gäller karaktärerna har jag spelat med/mot Dante och Mephiston. Dante ligger nog bra på -7. Han är taktisk och irriterande för motståndaren men dör av ett par ap2 skott. Mephiston däremot är riktigt farlig. Jag personligen hade haft med honom i min lista trots det saftiga kompminuset (-20). Om man inte har force weapon eller massa laser/plasma/melta att offra tidigt kommer "The Lord of Death" att göra skäl för sitt namn...
P.s. Det är inte -3 per blood talon utan för ett par, eller hur?
Vad gäller karaktärerna har jag spelat med/mot Dante och Mephiston. Dante ligger nog bra på -7. Han är taktisk och irriterande för motståndaren men dör av ett par ap2 skott. Mephiston däremot är riktigt farlig. Jag personligen hade haft med honom i min lista trots det saftiga kompminuset (-20). Om man inte har force weapon eller massa laser/plasma/melta att offra tidigt kommer "The Lord of Death" att göra skäl för sitt namn...
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!
Håller med om karaktärerna. Dante är frän men han dör av fistAndy Grey skrev:Jag tycker kompen ser bra ut!
I övreigt tycker jag att prästen ligger helt rätt, jag kommer med stor sannolikhet byta min präst mot en chaplain, för att rädda kompen, men om man verkligen vill ha den så går det utan att bli turneringsbannad.
Borde inte Dante ge extra minus om han är ihop med Vanguard Veterans?