Blood Angels

Moderator: Kompmallsansvariga

Jacke

Re: Blood Angels

Inlägg av Jacke »

Även om man har lite lägre I, så kan man döda honom ändå och lämna hans enhet utan FnP när de kommer loss.

Falkman

Inlägg av Falkman »

Är ju ganska beroende av vilken enhet han går med.
Går han med en enhet vanliga assault marines så är det definitivt en risk man löper, men går han med t ex vanguards (med power weapons) eller sanguinary guard är det ingen större risk att han skulle dö (annat än mot wound-abuse enheter).

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Mot enheter med högt I kan man se till att han inte kommer in i bas om man är orolig för att han skall dö. Det är inte så svårt. Att vara IC är både fördelar och nackdelar.

Jacke

Inlägg av Jacke »

Falkman skrev:Är ju ganska beroende av vilken enhet han går med.
Går han med en enhet vanliga assault marines så är det definitivt en risk man löper, men går han med t ex vanguards (med power weapons) eller sanguinary guard är det ingen större risk att han skulle dö (annat än mot wound-abuse enheter).

Tja sanguinary guard är ju bara 5 man. Apotekaren singlas ut i skyttet och dör garanterat.

Falkman

Inlägg av Falkman »

Finns det nån anledning till att Shield of Sanguinius inte har nåt straff btw?
5+ cover på alla fordon inom 6" är inte direkt dåligt, Kustom force field har ju straff som bara tusan.

Ghurt

Inlägg av Ghurt »

Därför att du alltid glömmer bort att slå för den?

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Falkman skrev:Finns det nån anledning till att Shield of Sanguinius inte har nåt straff btw?
5+ cover på alla fordon inom 6" är inte direkt dåligt, Kustom force field har ju straff som bara tusan.
Nä, det finns ingen anledning. :) Den ska få ett minus.

För övrigt efterfrågar jag lite åsikter om BA-kompen nu när den spelats med lite. Vad tycker folk om kompen i allmänhet? Och mer specifikt undrar jag om kompen på karaktärerna funkar, om minusen ligger bra balanserade?

Användarvisningsbild
Andy Grey

Inlägg av Andy Grey »

Jag tycker kompen ser bra ut!

Vad gäller karaktärerna har jag spelat med/mot Dante och Mephiston. Dante ligger nog bra på -7. Han är taktisk och irriterande för motståndaren men dör av ett par ap2 skott. Mephiston däremot är riktigt farlig. Jag personligen hade haft med honom i min lista trots det saftiga kompminuset (-20). Om man inte har force weapon eller massa laser/plasma/melta att offra tidigt kommer "The Lord of Death" att göra skäl för sitt namn...

P.s. Det är inte -3 per blood talon utan för ett par, eller hur?
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Jacke

Inlägg av Jacke »

Andy Grey skrev:Jag tycker kompen ser bra ut!

Vad gäller karaktärerna har jag spelat med/mot Dante och Mephiston. Dante ligger nog bra på -7. Han är taktisk och irriterande för motståndaren men dör av ett par ap2 skott. Mephiston däremot är riktigt farlig. Jag personligen hade haft med honom i min lista trots det saftiga kompminuset (-20). Om man inte har force weapon eller massa laser/plasma/melta att offra tidigt kommer "The Lord of Death" att göra skäl för sitt namn...

P.s. Det är inte -3 per blood talon utan för ett par, eller hur?
Håller med om karaktärerna. Dante är frän men han dör av fist :cry: dock så kompar han alldeles lagom för att vara så dyr som han faktiskt är. Sanguinor däremot tycker jag kan kompa lite snällare. Ärligt talat vilka listor har svårt mot honom? Han är inte i närheten av Abbadon eller Ghazkull och det borde spelglas i kompen.

I övreigt tycker jag att prästen ligger helt rätt, jag kommer med stor sannolikhet byta min präst mot en chaplain, för att rädda kompen, men om man verkligen vill ha den så går det utan att bli turneringsbannad.

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

Borde inte Dante ge extra minus om han är ihop med Vanguard Veterans?

Skriv svar