Typiskt, just den har jag inte använt, så inget att jämföra med, men låter ju som ett måndagsexemplar. Hoppas du får ordning påt.Elevatorlake skrev:Crusted rust deposits. Jag har skickat bilder till ak och de skulle kolla batchnumren så det inte var något konstigt med de. Det som också var lite skumt är att det var ingen textur alls i de vilket det borde vara.Ismeno skrev:Skumt, de brukar ju fungera fint liksom. Villa var det mer specifikt?Elevatorlake skrev: Ak interactive. Tror jag ska ta några bilder och skicka och fråga om jag gjort något fel när jag applicerat washerna.
Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
-
Elevatorlake
Har varit dåligt med uppdateringar ett tag nu. Även om jag hållit igång hobbyn åtminstone på sparlåga så har det varit lågt tempo. Jag har limmat och börjat grundmåla femton legion recon modeller som jag tänkt köra som scouts i 40k pch jag har även monterat ihop en batch med custodes för grundmålning som består av fem vanlig custodes, tre stycken med uppgradering till sagitarum och en achillus contemptor. Blev lite mer fart i poseringen av den här contemptorn. Någon ska helt klart få en jättehillebard i fontanellen!
Just ja, jag har även limmat ihop den warhammer world-exklusiva custodesen så han ska få lite färg också.

Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Överkroppen blev asnajs. Jag tycker däremot att underkroppen blir lite av ett skämt. Men smaken är ju olika. Snyggt jobbat!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Wow, du har verkligen laddat upp med snygga modeller för målning
Ser riktigt grymt ut. Gillar verkligen din guldfärg så ser framför mig att det kommer bli grymt på dessa modeller.
Tycker överlag att det är både uppfriskande & passande att få in rörelse i 40k. Lufsande känns kanske inte helt typiskt för nån som överlever mer än fem minuter i strid. Så det är grymt att du plöjer in det även i dreads & knights.
Kanske Rödes aversion har med benets vinkeln kontra storleken på foten att göra. Den ser möjligen lite stor ut för att hamna så högt upp. Förmodligen skulle det försvinna om man bara tog ner vinkeln några grader.
Eller så kör du på. Det kan också bli helt klockrent när man målar upp modellen & bygger upp basen på temat.
Tycker överlag att det är både uppfriskande & passande att få in rörelse i 40k. Lufsande känns kanske inte helt typiskt för nån som överlever mer än fem minuter i strid. Så det är grymt att du plöjer in det även i dreads & knights.
Kanske Rödes aversion har med benets vinkeln kontra storleken på foten att göra. Den ser möjligen lite stor ut för att hamna så högt upp. Förmodligen skulle det försvinna om man bara tog ner vinkeln några grader.
Eller så kör du på. Det kan också bli helt klockrent när man målar upp modellen & bygger upp basen på temat.
-
Elevatorlake
De nya custodesmodellerna från forgeworld är brutala, både fordonen och infanteriet. Forgeworld är också mycket bättre på att göra modeller som man kan posera utan att skära sönder modellerna och det är ju kul att nyttja det. Gw verkar tyvärr gå åt andra hållet med modeller som knappt går att posera alls utan blir väldigt statiska. Jag tycker även att det är rätt tråkigt att alla ska stå bredbent och peka på saker, tycker är roligare med modeller som ser ut att vara på väg att applicera lite handfast grimdark på fiendenNurgle skrev:Wow, du har verkligen laddat upp med snygga modeller för målningSer riktigt grymt ut. Gillar verkligen din guldfärg så ser framför mig att det kommer bli grymt på dessa modeller.
Vinkeln på benet blev lite högre än jag hade tänkt, jag siktade på att hålla underbenet parallellt med marken men eftersom jag limmade ihop hela innan jag monterade den på basen så blev det som det blev. Det är rejält limmat så den rör inte på sig nu och jag störs inte så mycket av det att jag skulle göra något åt det ändå.
Nu är i alla fall allt grundat svart så nästa steg blir en rejäl omgång med guld
- stormshaft
Din samling Custodes gör att mitt eget sug efter Talons of the Emperor-listan blir allt större.
Jag har inte lyckats lägga labbarna på Custodes-killen från WW än, skulle du kunna lägga upp lite bilder på den sen när du hinner och orkar? 
Exakt hur mycket har du till TotE för tillfället?
-
Elevatorlake
Det är en otroligt detaljerad modell, alldeles för fin för att vara en exclusive för alltid. Jag tror de kommer börja sälja den som vanligt förr eller senare. Just nu är han bara grundad svart så man ser inte så mycket men kan lägga upp lite bilder när han fått lite guld på sig.stormshaft skrev:Din samling Custodes gör att mitt eget sug efter Talons of the Emperor-listan blir allt större.Jag har inte lyckats lägga labbarna på Custodes-killen från WW än, skulle du kunna lägga upp lite bilder på den sen när du hinner och orkar?
Vad jag har för tillfället är:
25-30st custodes
Sagittarum upgrade till tio modeller
Ixion Hale
En coronus transport
En pallas
En caladius
En achillus contemptor
En galatus contemptor
Jag har beställt tre jetbikes också men de har inte kommit än.
- stormshaft
A most glorious list of golden models. 
Jag har funderat lite över deras jetbikes, känns det inte rätt patetiskt att de har power lances istället för Guardian Spears? Jag menar, allt annat Custodes har är ju top notch, är det rimligt att de ska ha mögvapen ingen någonsin använt så fort de sätter sig på sina skrevraketer?
Sen är det lite underligt med deras Sweeping Fire-regel, är det meningen att man ska skjuta med deras bolt cannons samt kasta en jävla massa granater med enheten?
Tycker den är väldigt märklig både ur regel-, och utrustningssynvinkel.
Att de sen ser förbannat coola ut är en helt annan femma.
Har du hunnit spela något med dem, eller du spelar inte med omålat?
Jag har funderat lite över deras jetbikes, känns det inte rätt patetiskt att de har power lances istället för Guardian Spears? Jag menar, allt annat Custodes har är ju top notch, är det rimligt att de ska ha mögvapen ingen någonsin använt så fort de sätter sig på sina skrevraketer?
Sen är det lite underligt med deras Sweeping Fire-regel, är det meningen att man ska skjuta med deras bolt cannons samt kasta en jävla massa granater med enheten?
-
Elevatorlake
Som du säger, reglerna för jetbikesen känns lite som enheten som fw glömdestormshaft skrev:A most glorious list of golden models.
Varför skulle de byta sina jätteelaka spears mot mycket större men halvrisiga lansar? Varför har de en regel som gör att de får skjuta med alla vapen när de bara har ett vapen? Dessutom har de fel skjutvapen, det finns inte ens någon iliastus bolt cannon utan alan blight har tydligen bekräftat att det ska vara lastrum bolt cannon och deras förmodade andra närstridsvapen, misericordia, finns inte ens med i boken trots att typ alla custodesenheter har det
Har inte spela något, mest beroende på att mycket fram till för några dagar sedan var inte ens limmat.
-
Elevatorlake
Här kommer lite bilder på the golden legion
Tyvärr är färgen i bilderna helt fel, det verkar som om min iphone har det kämpigt med guld. Den är mycket mer gul/röd (eller guld helt enkelt) och ser rätt blaskig ut i bilderna.