Blood Angels

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Re: Blood Angels

Inlägg av HeadWar »

Katarsis skrev:
HeadWar skrev:En Immolator som är tio poäng billigare och Fast.
En Immolator med HF och en Razorback med HF kan åka lika långt och skjuta.
My point exactly. Och som bonus så har den möjligheten att åka 18" när det behövs, och den är tio poäng billigare. Låter som åtminstone ett mer i minus i mina öron.

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Nefrums skrev: Blood tallons är bra.. men Dccw är också mycket bra.. Jag tycker inte att det är helt självklart att tallons är bättre..
Nu blir jag lite intresserad. Hur mycket wounds snittar talons på att göra mot en tactical squad? Är det runt 6?
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

n00bn skrev:
Nefrums skrev: Blood tallons är bra.. men Dccw är också mycket bra.. Jag tycker inte att det är helt självklart att tallons är bättre..
Nu blir jag lite intresserad. Hur mycket wounds snittar talons på att göra mot en tactical squad? Är det runt 6?
Upp emot 9 kan det bli. Men då är det en DC-dread som chargar tacticals. Och dreads brukar döda tacticals även utan talons...

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Jocke Rapp skrev:Upp emot 9 kan det bli. Men då är det en DC-dread som chargar tacticals. Och dreads brukar döda tacticals även utan talons...
Mja. Med sina två attacker i grund för en vanlig Dread kan det ta en bra stund innan det är klart.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Snittet borde landa på run 7-8 st på charge. Sure mot tacticals kanske han vinner med DCCW men mot termosar eller en tactical med fist är blood talons mycket bättre.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Rätt najs att inte sitta fast lika länge i orker m.m..

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

En dread med Blood fists kan ta hand om allt hyggligt bra. Byter man ut dem mot blood talons blir den mycket bättre mot infanteri men mycket sämre mot andra walkers. Det är en helt OK upgrade, men absolut ingen nobrainer. Jag tycker inte att den förtjänar ytterligare minus.
Sanguinary Guard
-1 each Sanguinary Guard (-3 if scoring)
-2 each of the first two powerfists
Är det -1 per modell eller -1 per enhet? Om det är per modell är det väl smidigare att skriva -5 each unit of Sanguinary guard eftersom de inte kan välja hur många de är. Fast jag tycker allt att -7 för en enhet med en fist (som man i princip måste ha) är rätt hårt. De är verkligen inte prisvärda.
Death Company
-2 Death Company
-1 each 5th member of the Death Company
-1 each Power Weapon / Lightning claw
-3 each Power Fist / Thunder Hammer
-4 Lemartes
Inget plus för jump packs? (Förutom det indirekta att enheten kostar med för samma kompminus) Jag tycker att DC utan jump packs kan vara OK men med jump packs har de blivit riktigt oprisvärda. En enhet för typ 300+ poäng som du inte styr själv är inte speciellt het.
Blood Chalice

-15 each Blood Chalice / The Red Grail
Alldeles för lite. De är galet bra. Speciellt om man har flera.

Jacke

Inlägg av Jacke »

Är det -1 per modell eller -1 per enhet? Om det är per modell är det väl smidigare att skriva -5 each unit of Sanguinary guard eftersom de inte kan välja hur många de är. Fast jag tycker allt att -7 för en enhet med en fist (som man i princip måste ha) är rätt hårt. De är verkligen inte prisvärda.
Det är nog före hela enheten. De kallas gemensamt för "ett" Sanguinary guard. Inte för att vara petig, men de blir faktiskt troops om man har Dante, inte scoring. Fisten är jag väldigt tveksam till, den i visserligen rätt billig, men å andra sidan är den lätt att picka och gör en redan för dyr modell ännu dyrare. Behövs det verkligen extra minus för många fistar? det är ju främst den första som är bra.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Då borde det förtydligas till -1 each unit of S:G

-2 för dom två första fistarna verkar rimligt tycker jag.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Minuset är per enhet guards, förtydligar det.
Jacke skrev: Inte för att vara petig, men de blir faktiskt troops om man har Dante, inte scoring.
Inte för att vara petig, men om dom är troops så är dom scoring.

Skriv svar