DEFCON 2016. 9-10 januari

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Re: DEFCON 2016. 9-10 januari

Inlägg av Nurgle »

Verkar kul! Kanske kommer. Beror lite på hur Easy Comp blir samt lite annat, så hör av mig efter den 18e om plats finns kvar då.

Pärssi

Inlägg av Pärssi »

Då har vi Missions upp i första posten (längst ned).

Kompen ver. 1.8 klar även den.

Glöm inte sista dag för anmälan och listinskick är den 31 december.

thismeanswarmate

Inlägg av thismeanswarmate »

Johannes Wadin avanmäler sig tyvärr.
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Hur tänker ni med tactical objectives? Trist att dra domination och harness the warp efter man tappat sina psykers och bara har 5 enheter kvar på brädet. Dä måste man behålla dessa kort för de var möjliga i början av matchen? Är detta ett misstag? Är tanken att det ska vara som på andra turneringar eller har ni aktivt gjort denna förändring och i så fall, varför?

Ha HELA basen i terräng är verkligen något som totalt sabbar för pjäser som redan spelas sällan. Men köper den regeländringen ändå.

Annars tycker jag missions ser riktigt roliga ut! :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Pärssi

Inlägg av Pärssi »

Flogger skrev:Hur tänker ni med tactical objectives? Trist att dra domination och harness the warp efter man tappat sina psykers och bara har 5 enheter kvar på brädet. Dä måste man behålla dessa kort för de var möjliga i början av matchen? Är detta ett misstag? Är tanken att det ska vara som på andra turneringar eller har ni aktivt gjort denna förändring och i så fall, varför?

Ha HELA basen i terräng är verkligen något som totalt sabbar för pjäser som redan spelas sällan. Men köper den regeländringen ändå.

Annars tycker jag missions ser riktigt roliga ut! :)
Ja, vi kör den hårda skolan på korten.

Ja, HELA basen ska vara inom, slut på tåtricket för Wraighknights mfl :twisted:

leidstedt

Inlägg av leidstedt »

Pärssi skrev:Ja, HELA basen ska vara inom, slut på tåtricket för Wraighknights mfl :twisted:
Yeay!

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

Fasen va najs! Både med korten och basen, fast mest basen!!

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

leidstedt skrev:
Pärssi skrev:Ja, HELA basen ska vara inom, slut på tåtricket för Wraighknights mfl :twisted:
Yeay!
Hade ju kunnat räkna enbart gargantuans till hela basen grejen. Mina tyranidmonster tycker det är väldigt svårt att få cover när en hel oval bas behöver vara i terräng :cry:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Flogger skrev:
leidstedt skrev:
Yeay!
Hade ju kunnat räkna enbart gargantuans till hela basen grejen. Mina tyranidmonster tycker det är väldigt svårt att få cover när en hel oval bas behöver vara i terräng :cry:
Njäää De är stora som dasshus (Jmf hur en Killkan ser på det tex)

Helt rätt, Pärsii!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

kraftman

Inlägg av kraftman »

Jag kan hålla med om att stå med en tå i cover är tråkigt och ologiskt, men det påverkar alla monster direkt negativt och vissa raser drabbas mer än andra... Att gargantuans blir lite nerfade är nog ok, men att tvinga alla att stå i cover med hela baser gynnar ju redan bra raser med tillgång till Grav och annat så jag tycker faktiskt att det slår lite snett....

Skriv svar