Hjälp Chaos Space Marines

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Johannicus

Hjälp Chaos Space Marines

Inlägg av Johannicus »

Första gången jag postar i dessa forum så hej allihop :)
Jag skulle behöva lite hjälp med en lista som jag snickrat ihop för 2000p. Nånting ni skulle ändra på? Jag möter huvudsakligen Necrons/SM

HQ:

Warpsmith, P. Axe, BBoS, GoM, Mark of Tzeentch

Elite:

Chaos Contemptor Dreadnought; Plasma Cannon, Heavy Conversion Beamer, Havoc Launcher

Chaos Contemptor Dreadnought; 2x DCCW with H. flamers, Havoc launcher, Dedication to Nurgle, Dreadclaw droppod

Helbrute; 2x DCCW, Dreadclaw droppod

Troops:

Chaos Cultists x10

CSM x15; Lascannon, Mark of Nurgle, Icon of Vengance

Fast Attack:

Heldrake; Baleflamer

Heavy Support:

Defiler; 1x extra powerfist, 2x Havoc Launcher, Battlecannon

Maulerfiend; Lasher Tendrils

Maulerfiend; Magma Cutters

Användarvisningsbild
Talos

Re: Hjälp Chaos Space Marines

Inlägg av Talos »

hej på dig!
Trevlig du vågar dig på att posta listor och grejer :D

mina spontana tankar när jag ser din lista:
Jag har ingen aning om hur du tänker spela med din warpsmith, men den enda unit den kan gå med är cultiserna. men de vill väl hänga långt bak på ett objektiv, inte springa runt och reparera fordon?

Contemptordrednougt utrusning kan jag ingen om, så de tänkte jag inte kommentera, men jag skulle tänka två gånger innan jag sätter en drednought i en dredclaw. då den riskerar att bli uppäten av poden :p

Dilfern behöver hellr inga havoc launchers, då battlecannon är ordinance? och skjuter du med den får den bara snapfire alla andra vapen.

Annars känns det som om du vill bygga en lista som sätter press på motspelaren och anfaler honom, vilket är kul att spela. Men överväg gärna och låta hela listan pucha framåt. Te.x sätta merinsen i dreadclawsen, enheter med spawns osv. Det finn en formation som låter tre drednoughts deepstrika, du skulle kunna prova den med.

Skriv svar