Jag säger inte att du har fel, men utveckla gärna i detalj hur du menar för varje exempel du gett. För det känns som om du jämför med gamla 6th ed eternal war missions, där man kunde stå bakom en vägg i fyra rundor och hoppa fram på objektivet i runda fem och vinna.Poet skrev:Fortifications kommer ej vara tillåtna inför vårens fantasia. Kan ev tas upp inför hösten. Problemet med fortifications är 200 IG gubbar med 2+ GG cover och orders. Tau som helt plötsligt får cover/invo/inte kan bli skjutna på, Necron scarabs som inte syns bakom väggarna etc etc.. Blir inte så kul spel..
200 IG gubbar, hur får dom 2+ cover? Vad är GG cover, du menar Go to Ground? Good Game? Orders har dom naturligtvis som vanligt. Men hur plockar dom poäng på ett dynamiskt sätt? Och varför ser man då inte denna fantastiska IG build i USA där dom spelar mer statiska missions (vilket gör fortifications ännu bättre)?
Tau och Eldar är ju ett problem med deras korkade move efter shooting, men vilket cover tänkte du att man köper till dom som är så mycket bättre än att hoppa bakom vanlig terräng? VSG? Är VSG Forgeworld eller digital data slate eller nåt annat?
Scarabs kan gömma sig bakom mycket, och sen stå där resten av matchen och hoppas på att man drar just det objektivet, eller att motståndaren inte har templates eller barrage. Det kan även Nurgle Spawns och Rippers göra. Jaha.
Jag håller med om att forts kunde göra tråkiga matcher när det var statiska objektiv, men jag tycker man ska ge dem en chans med maelstrom. FF har också nån gång kört med Comms och Quad gun som fristående options, det kanske kunde vara nåt igen?