1750 DA till Varberg
1750 DA till Varberg
Har siktat på en shooty men mobil lista.
Gjordes ursprungligen för 1850 och hade då en Whirlwind, Meltabombs på Mastern samt Stormbolter på Destructorn.
Listan saknar beefad närstrid även om bägge Rhino-squadsen ska klara att fylla en viss sådan roll.
Vad tror ni om den? Funkar? Ok att möta?
DARK ANGELS
HQ
Company Master 125
Combi-Plasma, Power Weapon
ELITE
Mortis Dread 125
T-L Autocannon
Mortis Dread 115
T-L Hvy Bolter
Land Raider Prometheus 270
TROOP
Tactical Squad 195
Missile Launcher, Flamer, Power Weapon
Rhino 35
Tactical Squad 210
Melta, Multi-Melta, Fist
Rhino 35
Tactical Squad 200
Lascannon, Plasmagun
Tactical Squad 190
Missile Launcher, Plasmagun
HEAVY SUPPORT
Predator Destructor 85
Hvy Bolter Sponsons
Predator Annihilator 165
Lascannon Sponsons
Total Cost: 1750.00
Gjordes ursprungligen för 1850 och hade då en Whirlwind, Meltabombs på Mastern samt Stormbolter på Destructorn.
Listan saknar beefad närstrid även om bägge Rhino-squadsen ska klara att fylla en viss sådan roll.
Vad tror ni om den? Funkar? Ok att möta?
DARK ANGELS
HQ
Company Master 125
Combi-Plasma, Power Weapon
ELITE
Mortis Dread 125
T-L Autocannon
Mortis Dread 115
T-L Hvy Bolter
Land Raider Prometheus 270
TROOP
Tactical Squad 195
Missile Launcher, Flamer, Power Weapon
Rhino 35
Tactical Squad 210
Melta, Multi-Melta, Fist
Rhino 35
Tactical Squad 200
Lascannon, Plasmagun
Tactical Squad 190
Missile Launcher, Plasmagun
HEAVY SUPPORT
Predator Destructor 85
Hvy Bolter Sponsons
Predator Annihilator 165
Lascannon Sponsons
Total Cost: 1750.00
Prepare to get your kick assed!
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
- speedfreek
Re: 1750 DA till Varberg
Vad kan Prometheus nu för tiden?
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Känns som att man saknar någonstans för Mastern att vara, eller ska han åka själv i prometheusen? Eller den kanske bara ska ha en liten scoring combatsquad? Om du vill ha mer punch så kan du ju ge honom blixtklor, fist eller relic blade och låta honom åka bil med en enhet med power weapon/fist.
Prometheusen ger sina mål -1 i cover save (gäller bara för bilens eget skytte), den har Night Vision.
När jag spelade listan på 1850 så hade jag faktiskt bara Mastern i Prometheusen, men den kan absolut ta med sig en hel eller halv tactical squad.
Masterns huvudsakliga uppgift har jag sett som att boosta moralen till Ld10 för de övriga, och att vara en liten "påskhare" som tittar ut med ett par plasmaskott eller lite kraftsvärdsvifftande (gjorde en strålande insats mot ett IG-HQ med Straken plus mängder av annat lull-lull vid speltest då han chargade och höll HQt i de två sista rundorna av spelet den gången och räddade därigenom ett objektiv)
När jag spelade listan på 1850 så hade jag faktiskt bara Mastern i Prometheusen, men den kan absolut ta med sig en hel eller halv tactical squad.
Masterns huvudsakliga uppgift har jag sett som att boosta moralen till Ld10 för de övriga, och att vara en liten "påskhare" som tittar ut med ett par plasmaskott eller lite kraftsvärdsvifftande (gjorde en strålande insats mot ett IG-HQ med Straken plus mängder av annat lull-lull vid speltest då han chargade och höll HQt i de två sista rundorna av spelet den gången och räddade därigenom ett objektiv)
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
De känns lite långsam men stabil. 4 tacticals är ju aldrig fel...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
-
Land_Raider
Sjukt cool lista. Tror den kan funka ganska så bra om man kan utnyttja masterns charge möjligheter precis som jocke säger, känns lite grand som om han behöver någon att åka lyxåk med i detta fallet hade väl en combat squad funkat bra. Stort + för cool elite sektionen.
Kasper om vad hans omkompade arme innehåller: "dödstjärna, 6 pangpang killar, en mega bajsare,2 bautakillar, tre trollare!"
Prometheusen är Heavy om man spelar med SweFAQn. (Och sjuuukt dålig oavsett.
Fast de flesta motståndare går säkert med på att en sponson med två TL HB räknas som ett vapen.) Hunter Killer hade kunnat vara kul att skjuta på smokeade fordon.
ser ut som en ganska stabil lista förutom din LR. Tycker inte 270p är riktigt värt det för när du för det mesta bara för skjuta 2st Heavybolters i rundan.. och jag håller inte riktigt med Headwar om att de flesta motståndare hade räknat 2 Heavybolters som 1.
Menar ni på fullaste allvar att man inte skulle räkna varje sponson som ett sammanhängande vapen?!
1 sponson=1 vapen
IA-Updaten kom väl senare än senaste SWE FAQn? Det var först i updaten som den blev Elite. Förr i världen var den enbart valbar som transport till HQ.
1 sponson=1 vapen
IA-Updaten kom väl senare än senaste SWE FAQn? Det var först i updaten som den blev Elite. Förr i världen var den enbart valbar som transport till HQ.
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
Jag hade tillåtit det (den är tillräckligt dålig som den är, och förmodligen har FW bara inte tänkt när de har skrivit reglerna), men rent regeltekniskt så har den fyra stycken HBs, inte två dubbla. Se det från den ljusa sidan, du kan ta oändligt många Weapon Destroyed utan att det gör något.GLinus skrev:Menar ni på fullaste allvar att man inte skulle räkna varje sponson som ett sammanhängande vapen?!
1 sponson=1 vapen
SweFAQn kom efter senaste updaten, och säger uttryckligen att Prometheus är Heavy, inte Elite. Inte för att det spelar någon roll i din lista, du har ju en Heavy-slot över.