Har spelat ganska mycket fantasy senaste åren men tänkte nu styra upp mina mariner eftersom vi har 5dubbelt så många 40k-spelare i min spelförening. Sedan så är ju 40k ett annorlunda spel som känns värt att prova på ordentligt. Objektivjagandet känns riktigt annorlunda och roligt. Huvudanledningen till att jag köpte mariner och inte skaffar en ny armé nu är att jag tycker att dreads är det coolaste i cyberrymden så därför är listan självklart temad runt dom. Det jag skulle vilja ha hjälp med är finslipning av listan. Listan kommer spelas mest causual på lokalen men kanske smyga sig på någon turnering till sommaren. Vad tycker ni? Ge mig era 1337åsiker. Har ganska mycket poäng i extra armour som kanske skulle kunna delas ut på annat mys, eller åtminstone någon. Det jag framför allt vill ha åsikter om är hur jag utrustat robotarna och enheterna. Kommenterar varför jag gjort mina val lite fint.
tack!
/mattias från örebro
--------------------------------HQ-270p-------------------------------
Bjorn The Fell-Handed - 270p
-Plasma Cannon
Eftersom han får byta till plasma gratis känns det lätt värt då han har BS6 och jag redan har 3 assaultkanoner
------------------------------Troops-275p-----------------------------
10x Grey Hunters -200
-2xMeltaguns
-Powerfist & Mark of the Wulfen
Enheten åker i landridern. kände att det var najs med lite tankdödarpontential. sedan är ju MotW både ballt o brutet
5x Grey Hunters - 75
Dom är väll lite få men hittils har dom klarat sin uppgift som främst har varit att hålla objektiv riktigt bra...sedan är ju 75 galet prisvärt
-------------------------------Elites-430p------------------------------
Venerable Dreadnought - 190p
-Missile Launcher
-Extra Armour
hade laskanon på honom förut men bs5 känns ju lite waste...dessutom så e det ju riktigt najs med gratis assaultcannon som nyttar bs5 betydligt bättre. tveksam till om EA-poängen gör bättre nytta någon annan stans?
Dreadnought – 120p
Extra Armour
Dreadnought – 120p
Extra Armour
vill hålla dessa så billiga och prisvärda så möjligt. hadde förut träffa-på-3-halsbandet men önskade då att jag hadde haft EA på en...dock så gör ju det dom ganska mycket dyrare. kanske ska dom vara "nakna"? någon kanske ska ha eldkastare?
-------------------------Heavy Support-535p------------------------
Land Raider - 265p
Extra Armour
Känns som att orginal LRen passar denna lista bäst då jag behöver lite mer AT....EA känns givet. Hadde en stormboltare på förut men hadde inte råd på senaste denna varriant. Frågar mig om megabilen är värd poängen men eftersom den är uppmålad och klar får den vara i tjänst ett tag till medans jag lär mig spela. dessutom tycker jag som sagt den passar listan. mycket firepower som samtidigt tar min 10a hunters närmre objektivet i sikte alternativt någon bil att melta sönder
Predator - 85p
-Heavy Bolter Sponsons
känns riktigt prisvärd
6x Long Fangs -185p
2x Plasmacannon
2x Lascannon
1x Heavy Bolter
kände att man måste utnyttja att dom kan dela på elden. brukar teama med 5an greyhunters för att försvara objektiv. eftersom det finns mkt mariner där ute känns 2 plasmakanoner bra och det känns dom att lite bra AT i laskannonerna aldrig skadar. HBn är mest för att den är billig och kan offras men kan ju vara riktigt bra om någon försöker rusha dom
---------------------------Fast Attack-240p--------------------------
5x Skyclaw Assault Pack - 120p
Powerweapon & Mark of the Wulfen
5x Skyclaw Assault Pack - 120p
Powerweapon & Mark of the Wulfen
två riktigt bra enheter som har varit matchavgörande till min fördel båda matcherna jag lirat. wulfen är sjukt mäktig!