Tack BSK-arrangörer!

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

Delirium

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av Delirium »

Jag håller med om vad många sagt, obalanserat matchningssystem, ojämn terräng, dålig luft i nattrummet. Själva konventet är ingen höjdare och det var lite knasigt att dela rum med cafeterian. Tycker också att det är rätt påfrestande med larmet som går var femte minut och att dörrar låser sig själva när de känner för det.

Skitball att vara med i Sveriges största turnering och att vårt lag plötsligt gled in som tvåa.

Spelar-Björn
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

+ Min tur med trevliga motståndare håller i sig.
+ Utter, Fanni & Björn!
+ Ryggfixar-Thoren!
+ Terrängen.
+ Jäkligt bra missions faktiskt.
+ Massa annat som folk redan sagt.

- Tycker inte alls mattiderna var väl tilltagna.
- Toaletterna, grisigast hittills.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

+ Mängden spelare. Jättehäftigt med 150 spelare!
+ Trevliga motståndare. Speciellt Magnus som fick stå ut med lite surharklingar.
+ Henke "Mygelmannen" Lampén hamnade på en förnedrande elfte plats.

- För stor skillnad ibland mellan listorna. Hade helst sett nån form av kompgräns för vilka man kan möta, t ex max 4 i skillnad?
Senast redigerad av 1 Silversixx, redigerad totalt 2 gånger.

Argos

Inlägg av Argos »

Norrland skrev:+ Min tur med trevliga motståndare håller i sig.
Tackar!

Fler åsikter om uppdragen? Det kan ju hända att jag får äran att vara med och skriva uppdrag till fler turneringar i framtiden och då är det alltid bra med feedback.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Jag tror det var tredje missionet som var skumt med att man skulle slå en tärning för att sätta ut objektiv och sen en tärning om att välja sida.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Silversixx skrev:Jag tror det var tredje missionet som var skumt med att man skulle slå en tärning för att sätta ut objektiv och sen en tärning om att välja sida.
Så är det i regelboken, så det borde inte vara konstigt ;)

Men jag vill också tacka på att tacka alla Arrangörer och övriga som gjorde turneringen möjlig. Och även ett extra tack till Patrik Thorén som tog åt sig rollen som lag ledare för oss stackarns vilsna ungdomar från Kungsbacka och ledde oss till, tja åtminstone min bästa rankade turnerings placering hittils :D .

+ Gott om tid, jag var rädd pga. de hårda förseningsreglerna att det skulle vara ont om tid, jag blev glatt överraskad när matcherna slutade 30-60min innan sluttiden. Jag tror ingen i vårt lag behövde avsluta spelet förtidigt.
+ Alla trevliga motståndare, även om man spelade relativt hårt så blev det aldrig något gnäll eller tråkig stämning.
+ Storleken, stämningen. Det kändes att man var på Sveriges största turnering, 40k suget sköt i höjden.
+ Turneringsformen. Det var min första lagturnering och det var ett riktigt roligt sätt att spela 40k på.

- Toaletterna
- Svårt att sova i sovsalen

Jag kommer givetvis tillbaka nästa år, och säkerligen nästa igen :D :D
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Argos skrev:
Norrland skrev:+ Min tur med trevliga motståndare håller i sig.
Tackar!

Fler åsikter om uppdragen? Det kan ju hända att jag får äran att vara med och skriva uppdrag till fler turneringar i framtiden och då är det alltid bra med feedback.

Jag tycker som vanligt att uppdrag där man ställer ut sina gubbar innan man vet vad det handlar om, blir lite konstiga.
Tror det var i det första uppdraget där det blev lite kansigt om man inte ställde upp ganska centrerat eller hade vettiga troops ireserv, något man inte borde bli tvungen till...

Användarvisningsbild
Chasper

Inlägg av Chasper »

Väldigt kul turnering och allting flöt på väldigt smidigt! Tack för ett välarrangerat konvent!

Gillade alla missions förutom ett. Killpoints och victory points är en kass kombo, går bara ut på att slakta eller safea som fan...

Edit: Tack till Hylander som höll humöret trots att han slog sämre än någon jag någonsin sett! (utan att överdriva)

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Chasper skrev:Väldigt kul turnering och allting flöt på väldigt smidigt! Tack för ett välarrangerat konvent!

Gillade alla missions förutom ett. Killpoints och victory points är en kass kombo, går bara ut på att slakta eller safea som fan...

Edit: Tack till Hylander som höll humöret trots att han slog sämre än någon jag någonsin sett! (utan att överdriva)
Tackar. Jag skall räkna på den närstridens sannolikhet. Men den var jädrans ovanlig iallafall :)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

snolb

Inlägg av snolb »

Ett + måste vara Hylanders charmiga engelska accent. ;)

Skriv svar