Klara restriktioner
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
- speedfreek
Re: Klara restriktioner
Veterans of the Long War.
Hatred mot "alla" space marines
Du kan inte alliera in fler zombies från samma codex eller typ plague marines eller andra chaos troops. Och det är inte många turneringar som tillåter två foc. Så rulas det max 10 så blir dom inte den hårda scoring basen som folk hade hoppatsHalvar skrev:eller 12 på 2000 poäng.Jonas skrev:Problemet är att man bara får ha 6 troopsExcessus skrev:Iofs, en massa små 10-manna enheter för 50p med FnP och fearless som muppar omkring överallt kring objektiv är nog rätt trist att ödsla eldkraft på ändå...
och sen har vi allierade till på det.
Problemet är att det inte finns något att rula. Regeln är helt klockren. Skillnad är om GW FAQ ändrar det hela, men personligen tror jag de försöker undvika 420 plague zombies i matcher över 2000 poäng och dubbla FoC eller 210 i vanliga matcher 
Glöm inte +1 Ld (vilket inte påverkar en lord men bra på obbar och sånt). Hatred gäller också bara marines under fascistoket, inte fria marines.speedfreek skrev:Veterans of the Long War.
Jag tror att det handlar om Kelly-fail men regeln är inget att diskutera. Plague zombies får inte vara fler än 10 per enhet.Ancalagon skrev:Problemet är att det inte finns något att rula. Regeln är helt klockren. Skillnad är om GW FAQ ändrar det hela, men personligen tror jag de försöker undvika 420 plague zombies i matcher över 2000 poäng och dubbla FoC eller 210 i vanliga matcher
Intressant med en lord of slaanesh på mount i en enhet med slaanesh bikers med icon. Outflanking, wee! Samt att alla med MoS i enheten får FnP...dvs lorden också...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
-
Leidermark
Känner mig för jävig för att uttala mig om någon komp/restriktion, men är det tänkt att Chaos kommer att vara legal att spela i Varberg?
Vore gött å veta, och när skulle en sådan mall finnas tillgänglig så man kan göra en legal lista?
Vore gött å veta, och när skulle en sådan mall finnas tillgänglig så man kan göra en legal lista?
- speedfreek
Ja.
Och så snart som möjligt, med lite genuin hjälp av folk att göra en bra mall istället för att mörka sina egna kryphål.
Och så snart som möjligt, med lite genuin hjälp av folk att göra en bra mall istället för att mörka sina egna kryphål.
Problemet med Chaos codexen är att du kan göra en sjuk mängd saker med den, men det går snabbt upp i pris! Du kan göra en helt laglig chaos arme för 160p, men det är absolut inga omöjligheter att uppgradera en ensam demonprins till 470p helt själv!
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Vi kommer att tillåta den nya codexen dels på endagars såväl som TT. Jag skall försöka knåpa ihop en IASL del för codexen imorgon för endagars. Denna kommer säkerligen få lite (?!) ändringar på sig till TT.Leidermark skrev:Känner mig för jävig för att uttala mig om någon komp/restriktion, men är det tänkt att Chaos kommer att vara legal att spela i Varberg?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
- theWatchman
Vilket datum planeras den då vara spikad? Alltså hur många dagar har man på sig innan listan ska vara inne?Hylander skrev:Vi kommer att tillåta den nya codexen dels på endagars såväl som TT. Jag skall försöka knåpa ihop en IASL del för codexen imorgon för endagars. Denna kommer säkerligen få lite (?!) ändringar på sig till TT.Leidermark skrev:Känner mig för jävig för att uttala mig om någon komp/restriktion, men är det tänkt att Chaos kommer att vara legal att spela i Varberg?