Skitsnabba eldars
-
Gonka Koff
Skitsnabba eldars
Tja,
Jag har förskt hitta på en Avenger-baserad eldarlista som jag i min oerfarenhet tror kunna funka. Det är en lågkompare (runt 25). Ett av målen är att undvika fire dragons (därav bright-lance-spammandet). Ett annat är att ha en skitsnabb armé (därav star engines). Ett tredje är att kunna reserva allt (därav autarch).
Vad säger ni – tror ni på det här?
(En variant är att byta Autarchen mot Yriel för bättre punch men lägre komp – bort med Vyper och några avengers så är den saken biff).
Eldar, 1749 points
Farseer [155]
Runes x2, Spirit stones, Fortune, Doom
Autarch [80]
power weapon
10 Dire Avengers [177]
Exarch, shield+pw, bladestorm, defend
Wave Serpent [150]
Twin bright lance, star engines
10 Dire Avengers [152]
Exarch, dual cat, bladestorm
Wave Serpent [150]
9 Dire Avengers [140]
Wave Serpent [150]
5 Dire Avengers [60]
Vyper [50]
Shuriken Cannon
Wraithlord [150]
Bright lance, scatter laser
Wraithlord [150]
Falcon [185]
holo field, missile launcher, star engines
Jag har förskt hitta på en Avenger-baserad eldarlista som jag i min oerfarenhet tror kunna funka. Det är en lågkompare (runt 25). Ett av målen är att undvika fire dragons (därav bright-lance-spammandet). Ett annat är att ha en skitsnabb armé (därav star engines). Ett tredje är att kunna reserva allt (därav autarch).
Vad säger ni – tror ni på det här?
(En variant är att byta Autarchen mot Yriel för bättre punch men lägre komp – bort med Vyper och några avengers så är den saken biff).
Eldar, 1749 points
Farseer [155]
Runes x2, Spirit stones, Fortune, Doom
Autarch [80]
power weapon
10 Dire Avengers [177]
Exarch, shield+pw, bladestorm, defend
Wave Serpent [150]
10 Dire Avengers [152]
Wave Serpent [150]
9 Dire Avengers [140]
Wave Serpent [150]
5 Dire Avengers [60]
Vyper [50]
Shuriken Cannon
Wraithlord [150]
Wraithlord [150]
Falcon [185]
holo field, missile launcher, star engines
Senast redigerad av 1 Gonka Koff, redigerad totalt 19 gånger.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
- speedfreek
Re: Skitsnabba eldars
Fyra stycken Tank Shock på 24" funkar definitivt... Inte mot allt, men mot Jockes bruna Tauisar.
-
Gonka Koff
Jag har en starl förhoppning att slippa se det eländet igenspeedfreek skrev:Fyra stycken Tank Shock på 24" funkar definitivt... Inte mot allt, men mot Jockes bruna Tauisar.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
-
Jocke Rapp
- Site Admin
När ska vi spela...?Gonka Koff skrev:Jag har en starl förhoppning att slippa se det eländet igenspeedfreek skrev:Fyra stycken Tank Shock på 24" funkar definitivt... Inte mot allt, men mot Jockes bruna Tauisar.. Nu är det nog droidsen som förtjänar en saftig hämdaktion.
Blir det inte jobbigt med wraithsight med två WL men bara en som kan kontrollera dom (farseer)?
Kan erkänna att jag blev lite förvånad när jag läste skitsnabba och wraithlord i samma lista. Vad ska de göra? Och säg inte skjuta.
En bild säger mer än 1000 kaniner
-
Gonka Koff
skjuta
-
Gonka Koff
Vadå, har vi inte kommit överens om att ha ett Platonskt 40k-förhållande? Det blir för mycket svett och känslor om vi skall kombinera det vi har med spel, tycker jag.Jocke Rapp skrev: När ska vi spela...?![]()
Jo, kanske det. Men det är ju viktigt att ha nåt som håller igång spänningen också. Jag tycker faktiskt, konstigt nog att Lordsen har en bra plats i listan. Tror att folk skulle surna om jag bytte dom mot två falkar...Jocke Rapp skrev: Blir det inte jobbigt med wraithsight med två WL men bara en som kan kontrollera dom (farseer)?
Vad tror du om dubbla autacher? Helt enkelt köra utan en sån däringa tråkig farseer
En bild säger mer än 1000 kaniner
Det skulle vara riktigt tufft!imp skrev:Vad tror du om dubbla autacher? Helt enkelt köra utan en sån däringa tråkig farseer
-
Silversixx
Löjlig du är Henke Hes-Hals...
Bort med lordsen...
Bort med lordsen...