Fajta landraiders med chaos for dummies
Re: Fajta landraiders med chaos for dummies
Turboboosta bikes med meltor och håll tummarna.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."
5 Chosen med meltas. Om de kommer in på short range (läs: åk rhino) kommer de genomsnittligt att slå 1 destroyed på den. 5 skott * (2/3) * (21/36) * 1/2 = 0,9277... Efter lite "stathammering" får jag att sannolikheten att lyckas är typ 2/3. Bättre blir det nog inte i en salva från en enhet.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
3*twin melta från obbar lär ju vara där i krokarna också.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Do not deep strike. I repeat, do not deep strike.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
Räknade på obbarna: om jag räknade rätt så är de precis lika bra. Vet vilka jag heldre förlorar dock. (Givet att ingen dör skytte/PW/klo/dito-döden klubbar de i och för sig 1 & 2/3 termosar utan SS eller 5/6 med SS.)DHettNeck skrev:3*twin melta från obbar lär ju vara där i krokarna också.
Ikon och en massa flytDelirium skrev:Do not deep strike. I repeat, do not deep strike.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
Uppsala - VSSU
Bara 1/3 att de dör om de skattrar av eller in i något nu för tiden i alla fall, sa optimisten.Delirium skrev:Do not deep strike. I repeat, do not deep strike.
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!
På papperet ser det klart bättre ut att deep strikea nuförtiden.
Om man utöver tredjedelen att dö direkt ser tredjedelen att placeras av motståndaren och tredjedelen att åka tillbaka in i reserven en sen runda och riskera att matchen tar slut som rätt tråkiga alternativ och betänker att detta testas om en enda modell inte kan ställas ut ordentligt; samt att även om man faktiskt kommer ner är risken rätt stor att man tar dangerous tests, så inser man att deep strike är fullständigt livsfarligt.
Om man utöver tredjedelen att dö direkt ser tredjedelen att placeras av motståndaren och tredjedelen att åka tillbaka in i reserven en sen runda och riskera att matchen tar slut som rätt tråkiga alternativ och betänker att detta testas om en enda modell inte kan ställas ut ordentligt; samt att även om man faktiskt kommer ner är risken rätt stor att man tar dangerous tests, så inser man att deep strike är fullständigt livsfarligt.
-
Gonka Koff
Man kan ju dessutom fundera på hur pissigt det är att vara utan dom alla de rundor dom inte finns på planen innan dom behagar komma in.
Jag tycker inte det känns smart någonstans att offra 225 poäng för att ha under 50% chans att ta ut en LR - för dom är ju garanterat döda efter att dom har skjutit - eller hur?
Jag tycker inte det känns smart någonstans att offra 225 poäng för att ha under 50% chans att ta ut en LR - för dom är ju garanterat döda efter att dom har skjutit - eller hur?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Har chaos inget som kan påverka reserve-slaget? Som t.ex. Lictors gör för Tyranids, eller som Positional Relay för Tau.
Hurvida obbarna är döda i vilket fall som helst är inte alls säkert. You have to gamble to win
. Men visst, att ds:a mycket poäng medföljer stora risker såklart. Själv håller jag mig till minde summor, vilka kan göra stor skada om jag har flyt och om inte är det ingen större katastrof. ( =][= med psycannon+TermArmor 70p )
Pew pew
Hurvida obbarna är döda i vilket fall som helst är inte alls säkert. You have to gamble to win
Pew pew
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!