SVFAQn 6.2
SVFAQn 6.2
Lite uppdateringar inför bla GothCon. Ändringar från 6.1 markerade i rött. Denna version är primärt tänkt att hantera armélistebyggandet inför GothCon och det kommer antagligen en till version innan GothCon som hanterar mer spel-relaterade frågor.
- Bilagor
-
- SvFAQ 6.2.pdf
- (149.33 KiB) Nerladdad 977 gånger
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Re: SVFAQn 6.2
Ah sweet! kan nu använda contemptor och pods (dreadclaws) i min pre-heresy lista sen.
fast blir inte till gothcon, blir senare projekt
fast blir inte till gothcon, blir senare projekt
Re: SVFAQn 6.2
Mina Tau blev precis mycket lyckliga!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Re: SVFAQn 6.2
Ignorera 5.4.1 Valkyries/Vendettas och Ouflank - detta kommer att tas bort från nästa version av SVFAQn i och med att GW själva har erratat det annorlunda.
/Mattias
/Mattias
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Re: SVFAQn 6.2
Har äntligen kunnat kolla IA1 2ed och undrar nu hur Heavy Artillery Carriage Battery (IG) kunnat komma med?
Earthshaker med åtta T7 wounds varav fyra har 3+ save för 75p, kan köpa extra wounds för 6p styck och kan vara i batteri om 3.
Det är inte så att den blivit förväxlad med Earthshaker Platform Battery (som inte finns med i SvFAQ 6.2) som är riktigt mycket sämre (forgeworld är goa när det gäller balans, grejerna är på sidorna efter varandra, kostar samma poäng och den ena tål 10 gånger mera utan överdrift)?
Earthshaker med åtta T7 wounds varav fyra har 3+ save för 75p, kan köpa extra wounds för 6p styck och kan vara i batteri om 3.
Det är inte så att den blivit förväxlad med Earthshaker Platform Battery (som inte finns med i SvFAQ 6.2) som är riktigt mycket sämre (forgeworld är goa när det gäller balans, grejerna är på sidorna efter varandra, kostar samma poäng och den ena tål 10 gånger mera utan överdrift)?
Re: SVFAQn 6.2
Hmmm... Jag skall kolla på det. Har för mig att vi i diskussionstråden sa att alla artilleripjäser med en massa crew var tveksamma. Kan vara ett misstag att dom två har förväxlats.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Re: SVFAQn 6.2
De är dock bra på helt olika sätt. Crew kan fly ifrån sitt artillery, speciellt eftersom det är så få crew. De är också inte speciellt tåliga mot t.ex poision, eftersom det då inte spelar nån roll med deras höga T.
Tanks har AV och squadron reglerna för fordon gör dem tåligare om de är fler än 1, immuna mot allt skytte under S4/poison etc.
Därmed inte sagt att artilleri inte känns bättre ändå eftersom de kostar lika mycket, men så sjukt mycket bättre är de inte. 1 crew = moralslag, vilket inte är helt omöjligt att faila med Ld7.
Tanks har AV och squadron reglerna för fordon gör dem tåligare om de är fler än 1, immuna mot allt skytte under S4/poison etc.
Därmed inte sagt att artilleri inte känns bättre ändå eftersom de kostar lika mycket, men så sjukt mycket bättre är de inte. 1 crew = moralslag, vilket inte är helt omöjligt att faila med Ld7.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: SVFAQn 6.2
Dags för en uppdatering snart kanske?
Finns just nu många frågor som diskuterats till leda.
Finns just nu många frågor som diskuterats till leda.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: SVFAQn 6.2
+1DHettNeck skrev:Dags för en uppdatering snart kanske?
Finns just nu många frågor som diskuterats till leda.
Re: SVFAQn 6.2
Vi diskuterar just nu flera av de senaste frågeställningarna som kommit upp och dessa kommer såklart med i nästa version. Tror dock att vi vill invänta nya SM och eventuella frågetecken som uppstår i den innan vi uppdaterar. Det är ju en ganska stor release.